Mød et lille stykke Danmark i Paris

Når de 33. Olympiske Lege skydes i gang i Paris, slår et lille stykke Danmark samtidig dørene op midt i den berømte by. Med VisitDenmark som anker kan man møde 22 danske virksomheder og organisationer, som fortæller om det gode liv set fra vidt forskellige vinkler.

Sådan kommer Den Danske Pavillon til at se ud ved Danmarkshuset på Champs-Élysées i Paris under OL fra den 26. juli til 11. august. Pavillonen har åbent daligt fra 11-22, og der er gratis adgang for alle. VisitDenmark

I løbet af 17 OL-dage vil dele af Danmarkshuset og den danske kirke i Paris fungere som et udstillingsvindue til nogle af de ting, Danmark er bedst til. Den Danske Pavillon får liv i samarbejde med en lang række virksomheder og organisationer, og målet er både at fortælle om danske værdier og kompetencer og om Danmark som en eftertragtet rejsedestination.

”Danmark er et lille land med plads til store ideer, og det vil vi gerne vise verden. Derfor gennemsyrer det også Den Danske Pavillon, som med hjælp fra danske ildsjæle og innovative virksomheder skaber rammen om en fælles fortælling om livskvalitet, kultur og fællesskab,” siger CEO for VisitDenmark Katja Moesgaard.

Det er virksomheder som LEGO®, Bang & Olufsen, Nordisk og GN Group, der oplever OL i Paris som en værdifuld mulighed for at komme i dialog med både kunder, samarbejdspartnere og medier.

”Hos GN Group arbejder vi for at gøre en forskel for mennesker med høretab. De inspirerer os til at udvikle og omsætte banebrydende innovation til fremtidens høreapparater og løsninger, og vi glæder os til at være en del af Den Danske Pavillon og til at vise, hvordan moderne teknologi kan skabe rammen om et bedre liv,” fortæller Senior Vice President Peter Axel Villadsen fra GN Group.

I alt deltager 22 erhvervsvirksomheder, kulturattraktioner, destinationsselskaber og organisationer, og en lang række organisationer har desuden bidraget med historier om danske ildsjæle, idéer og løsninger inden for fire danske styrkepositioner; design, mad, sundhed og bæredygtige løsninger.

Bæredygtige løsninger er også et nøgleord for en anden af de erhvervsvirksomheder, der er med i Paris. Nordisk udvikler og producerer outdoorudstyr, der tager udgangspunkt i naturen.

”Den Danske Pavillon er en fantastisk mulighed for at stille skarpt på den livskvalitet, som naturoplevelser giver os. Med udgangspunkt i den danske tradition for at opleve og passe på naturen, ønsker vi at benytte Paris og OL til at inspirere flere til en bæredygtig fritid i det fri. Vi tror, Danmark har noget helt unikt at byde på i den sammenhæng,” siger head of global marketing hos Nordisk, Else Sørup.

Kort om den danske pavillon i Paris

Under OL i Paris kan gæster fra hele verden gratis besøge et lille stykke Danmark ved Champs-Élysées. Her kan man møde danske ideer, som bidrager til at skabe et bedre liv og en bedre verden. VisitDenmark står sammen med Erhvervsministeriet i spidsen for fremstødet, der blandt andet støttes af Realdania, Konsul George Jorck og Hustru Emma Jorck’s Fond og The Trade Council.

Virksomheder

Bang & Olufsen, Nordisk Company, GN Group, Hermansen Copenhagen, Bestseller (Jack & Jones and VERO MODA), Mikkeller, SproutWorld, Iskilde, Æblerov, CO-RO, Heka VR by Khora, Lakrids by Bülow og Cykling uden alder (frivillig organisation).

Destinationsselskaber

Wonderful Copenhagen, Destination Trekantområdet, Destination Fyn, Destination Vadehavskysten, Destination Bornholm og Destination Sjælland.

Kulturattraktioner

H.C. Andersens Hus, Statens Naturhistoriske Museum og DR Pigekoret.

Arkitekter der står for opførelse, design og indretning af standen

BRIQ og Lendager Architecs.

Organisationer, der bidrager til at realisere den samlede Danmarksfortælling

Landbrug & Fødevarer, Art Music Denmark, ROSA, Creative Denmark, State of Green, Food Nation, Healthcare Denmark, Sport Event Denmark, Den danske ambassade i Paris, Frederikskirken I Paris, Maison du Danemark, Fondation Danoise (Det danske studenterhus i Paris) og Danmarks Idrætsforbund.

_____________________________________________________________

Kommunikations- og udviklingsdirektør