Mød et lille stykke Danmark i Paris
Når de 33. Olympiske Lege skydes i gang i Paris, slår et lille stykke Danmark samtidig dørene op midt i den berømte by. Med VisitDenmark som anker kan man møde 22 danske virksomheder og organisationer, som fortæller om det gode liv set fra vidt forskellige vinkler.
I løbet af 17 OL-dage vil dele af Danmarkshuset og den danske kirke i Paris fungere som et udstillingsvindue til nogle af de ting, Danmark er bedst til. Den Danske Pavillon får liv i samarbejde med en lang række virksomheder og organisationer, og målet er både at fortælle om danske værdier og kompetencer og om Danmark som en eftertragtet rejsedestination.
”Danmark er et lille land med plads til store ideer, og det vil vi gerne vise verden. Derfor gennemsyrer det også Den Danske Pavillon, som med hjælp fra danske ildsjæle og innovative virksomheder skaber rammen om en fælles fortælling om livskvalitet, kultur og fællesskab,” siger CEO for VisitDenmark Katja Moesgaard.
Det er virksomheder som LEGO®, Bang & Olufsen, Nordisk og GN Group, der oplever OL i Paris som en værdifuld mulighed for at komme i dialog med både kunder, samarbejdspartnere og medier.
”Hos GN Group arbejder vi for at gøre en forskel for mennesker med høretab. De inspirerer os til at udvikle og omsætte banebrydende innovation til fremtidens høreapparater og løsninger, og vi glæder os til at være en del af Den Danske Pavillon og til at vise, hvordan moderne teknologi kan skabe rammen om et bedre liv,” fortæller Senior Vice President Peter Axel Villadsen fra GN Group.
I alt deltager 22 erhvervsvirksomheder, kulturattraktioner, destinationsselskaber og organisationer, og en lang række organisationer har desuden bidraget med historier om danske ildsjæle, idéer og løsninger inden for fire danske styrkepositioner; design, mad, sundhed og bæredygtige løsninger.
Bæredygtige løsninger er også et nøgleord for en anden af de erhvervsvirksomheder, der er med i Paris. Nordisk udvikler og producerer outdoorudstyr, der tager udgangspunkt i naturen.
”Den Danske Pavillon er en fantastisk mulighed for at stille skarpt på den livskvalitet, som naturoplevelser giver os. Med udgangspunkt i den danske tradition for at opleve og passe på naturen, ønsker vi at benytte Paris og OL til at inspirere flere til en bæredygtig fritid i det fri. Vi tror, Danmark har noget helt unikt at byde på i den sammenhæng,” siger head of global marketing hos Nordisk, Else Sørup.
Kort om den danske pavillon i Paris
Under OL i Paris kan gæster fra hele verden gratis besøge et lille stykke Danmark ved Champs-Élysées. Her kan man møde danske ideer, som bidrager til at skabe et bedre liv og en bedre verden. VisitDenmark står sammen med Erhvervsministeriet i spidsen for fremstødet, der blandt andet støttes af Realdania, Konsul George Jorck og Hustru Emma Jorck’s Fond og The Trade Council.
Virksomheder
Bang & Olufsen, Nordisk Company, GN Group, Hermansen Copenhagen, Bestseller (Jack & Jones and VERO MODA), Mikkeller, SproutWorld, Iskilde, Æblerov, CO-RO, Heka VR by Khora, Lakrids by Bülow og Cykling uden alder (frivillig organisation).
Destinationsselskaber
Wonderful Copenhagen, Destination Trekantområdet, Destination Fyn, Destination Vadehavskysten, Destination Bornholm og Destination Sjælland.
Kulturattraktioner
H.C. Andersens Hus, Statens Naturhistoriske Museum og DR Pigekoret.
Arkitekter der står for opførelse, design og indretning af standen
BRIQ og Lendager Architecs.
Organisationer, der bidrager til at realisere den samlede Danmarksfortælling
Landbrug & Fødevarer, Art Music Denmark, ROSA, Creative Denmark, State of Green, Food Nation, Healthcare Denmark, Sport Event Denmark, Den danske ambassade i Paris, Frederikskirken I Paris, Maison du Danemark, Fondation Danoise (Det danske studenterhus i Paris) og Danmarks Idrætsforbund.
_____________________________________________________________
Yderligere oplysninger
VisitDenmark
Kommunikations- og udviklingsdirektør
Anne Villemoes
Tel +45 29 22 24 15
GN Group
Director Global PR & Communications
Aysel Cengiz
Tel +45 28 94 18 21
Nordisk
Head of Global Marketing
Else Sørup
Tel +45 20 41 78 70
Nøgleord
Billeder
Om VisitDenmark:
VisitDenmark er Danmarks nationale turismeorganisation, der markedsfører Danmark i udlandet for at tiltrække ferie- og mødeturister med det mål at bidrage til at skabe udvikling, velfærd og vækst i hele landet. Den internationale markedsføring sker i tæt samarbejde med destinationsselskaber, udviklingsselskaber, virksomheder og andre centrale aktører i både ind- og udland. VisitDenmark har hovedkontor i København samt otte markedskontorer i Europa, USA og Asien og er certificeret Green Tourism Organisation.
Følg pressemeddelelser fra VisitDenmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra VisitDenmark
Danske LEGO-blomster går viralt under OL9.8.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
"Det en fantastisk måde at få lokket de unge ind i vores pavillon, hvor de så har mulighed for at lære noget om vores lille nation,” siger Ghita Scharling Sørensen, markedschef i VisitDenmark.
Fransk morgen-tv hylder dansk kultur under OL6.8.2024 16:53:12 CEST | Pressemeddelelse
Den franske version af Go' Morgen DK kippede med Dannebrog tirsdag morgen.
Den danske pavillon i Paris er en succes2.8.2024 18:23:47 CEST | Pressemeddelelse
Under OL har VisitDenmark taget et lille stykke Danmark med til hjertet af Paris. Pavillonen inviterer hver dag under OL gæster ind fra gaden til workshops, talks og for at få indblik i dansk kultur og danske idéer. Efter den første uge er Den danske pavillon i Paris en succes.
En royal åbning af Den danske pavillon i Paris25.7.2024 20:13:07 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag eftermiddag åbnede Deres Majestæter Kong Frederik og Dronning Mary officielt Den danske pavillon ved Maison du Denmark i hjertet af Paris. Her vil offentligheden kunne opleve et unikt vindue til Danmark, mens de 33. Olympiske Lege finder sted. VisitDenmark er værter for Den danske pavillon, og det var CEO for VisitDenmark Katja Moesgaard, som – sammen med Danmarks ambassadør i Frankrig Michael Starbæk Christensen – bød det kongelige par velkommen ved indgangen. DR Pigekoret bragte pavillonen til live, før talerne gik på scenen, og Deres Majestæter klippede båndet til pavillonen, som vil være åben for alle i løbet af de 17 dage, de Olympiske Lege varer. I sin åbningstale påpegede Katja Moesgaard, hvordan pavillonen har til formål at inspirere besøgende fra hele verden med danske idéer, innovation og livsstil. "Danmark er et lille land med plads til store idéer. Det er en nation af innovative tænkere dedikeret til at gøre en forskel – stor som lille. Vi fejrer de idéer, der inspi
Operasanger Jens-Christian Wandt synger for i Paris25.7.2024 16:37:14 CEST | Pressemeddelelse
Fællessang i Den danske pavillon under OL får professionel hjælp, når Jens-Christian Wandt synger for på terrassen i næste uge.