HEAVY METAL-IKONERNE PANTERA KOMMER TIL ROYAL ARENA 26. JANUAR 2025

PANTERA ANNONCERER EUROPA-TURNÉ I JANUAR OG FEBRUAR 2025. TURNÉEN STARTER DEN 21. JANUAR I HELSINKI MED KONCERTER I KØBENHAVN, STOCKHOLM, AMSTERDAM, BERLIN, PARIS OG FLERE STEDER.

Heavy metal-ikonerne PANTERA har offentliggjort Europa-turné i begyndelsen af 2025, som starter den 21. januar i Helsinki med koncerter i København, Stockholm, Amsterdam, Berlin, Paris med flere (se fuld tourplan nedenfor). På touren er de originale medlemmer, forsanger Philip H. Anselmo og bassist Rex Brown med, sammen med guitarist Zakk Wylde og trommeslager Charlie Benante. Med de nye live-datoer fortsætter hyldesten af de afdøde grundlæggende medlemmer, trommeslager Vinnie Paul og guitarist Dimebag Darrell.

De nye datoer kommer i kølvandet på PANTERAs tidligere annoncerede datoer i Storbritannien og Irland samt deres triumferende headliner optræden på dette års Download Festival, bandets første UK-optræden i tre årtier. Metal Talk Magazine skrev i den forbindelse: "Panteras første optræden i Storbritannien i tyve år blev modtaget som et tordenskrald og efterlod tusinder, der tiggede om mere." Bandet har også spillet support for Metallica på deres nordamerikanske stadionturné.

"... en ægte hyldest til Abbott-brødrenes arv og den musik, de var med til at skabe. Det er også en gave til de mange fans, der har fået gåsehud af den rå power, som PANTERA kan frembringe som intet andet band." -- The Intelligencer

"... Kvartetten skabte en følelsesladet hyldest til musikken." -- TribLIVE

"Anselmo, Brown, Wylde og Benante ærede mesterligt bandets arv, mens de omfavnede et nyt kapitel, som et vidnesbyrd om heavy metals ukuelige ånd. I en genre defineret af modstandskraft er PANTERAs triumferende tilbagevenden intet mindre end bemærkelsesværdig." -- All Music Magazine

"Da PANTERA afsluttede deres sæt med åbningsriffet af 'Cowboys From Hell' i baggrunden, spurgte Anselmo det fyldte stadion, hvem der ville komme og se dem i fremtiden. Svaret var en af aftenens højeste." -- Dallas Observer

Skaberne af "power groove", PANTERA startede i Arlington, Texas med deres mest kendte lineup, bestående af grundlæggerne og brødrene, trommeslager Vinnie Paul og guitarist Dimebag Darrell, sammen med bassist Rex Brown og vokalist Philip H. Anselmo. Gruppen blev en af de mest succesfulde og indflydelsesrige bands i heavy metal-historien. Til dato har PANTERA solgt 20 millioner plader på verdensplan og har modtaget fire Grammy-nomineringer samt udsolgte arenaturnéer over hele kloden.

Følg Pantera her:

TikTok | Facebook | Instagram | X | YouTube

Pantera Tour (New European Dates In Bold)

21 Jan – Helsinki, FI at Ice Hall

21 Feb – Dublin, IE at 3Arena

23 Feb – Birmingham, UK at Resorts World Arena

25 Feb – London, UK at OVO Arena Wembley

Billetpriser: PL1 (sidde): 580,- / PL1 (stå) 580,- / PL2 (sidde) 480,- / PL3 (sidde) 380 kr. + gebyr

Det officielle billetsalg starter fredag 28. juni kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk.

Live Nation presale starter onsdag 26. juni kl. 10.00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere og på livenation.dk

Mobile-only billetter.

Pantera_press photo

Et af Australiens førende extreme progressive metal bands, Ne Obliviscaris, vender tilbage til Pumpehuset torsdag den 17. oktober 2024.26.6.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Ne Obliviscaris er et australsk ekstremt progressivt metalband, dannet i Melbourne i 2003. Bandet er kendt for deres unikke lyd, som kombinerer elementer fra death metal, black metal, og progressivt metal med klassisk musik og jazz. Deres komplekse musikalske strukturer og tekniske dygtighed har givet dem en dedikeret fanbase og kritikerros. Bandet benytter sig af både traditionelle metalinstrumenter og violin, hvilket tilføjer en ekstra dimension til deres musik. Ne Obliviscaris har udgivet flere albums, hvoraf "Portal of I" (2012) og "Urn" (2017) er blandt de mest bemærkelsesværdige.

Det canadiske black-metal band, Spectral Wound, besøger København i forbindelse med deres "SONGS OF BLOOD & MIRE" EXCLUSIVE EUROPEAN RELEASE SHOW RUN 2024 og spiller i Pumpehuset fredag 25. oktober 2024.24.6.2024 16:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Spectral Wound er et canadisk black-metal band, der blev dannet i 2015 i Montreal, Quebec. Bandet er kendt for deres rå og atmosfæriske lyd, der trækker på klassiske black-metal elementer og samtidig tilføjer en moderne kant. Spectral Wounds musikalske stil er dybt rodfæstet i traditionel black metal med påvirkninger fra bands som Darkthrone og Burzum. Deres musik er kendetegnet ved hurtige tremolo-pickede riffs, blast beats, og skingre vokaler, som skaber en kold og intens atmosfære. I tekstuniverset berører bandet ofte temaer som naturens storhed, menneskelig forfængelighed og eksistentiel nihilisme. Spectral Wound har gjort sig bemærket på black-metal scenen med deres autentiske og atmosfæriske tilgang til genren. Bandet er også kendt for intense live optrædener, hvor de formår at genskabe deres albums' mørke og kraftfulde lyd. Oplev Spectral Wound live fredag 25. oktober 2024 i Pumpehuset. De tager Imha Tarikat og Abyssinia med som support. Billetpriser: 220 kr. + gebyr Billetsalge