STEVEN WILSON OFFENTLIGGØR ”THE OVERVIEW TOUR” TIL FORÅRET 2025 - FØRSTE LIVE SOLOSHOWS I 7 ÅR INKL. SHOW I K.B. HALLEN

STEVEN WILSON: THE OVERVIEW TOUR

4. MAJ 2025

K.B. HALLEN

Steven Wilson har annonceret sin kommende tour i maj/ juni 2025. ”The Overview Tour” kommer til Storbritannien og 11 europæiske lande i kølvandet på udgivelsen af Wilsons 8. soloalbum, ”The Overview”, som er sat til at udkomme i 2025. Dette bliver Steve Wilsons første soloshows med fuld band siden 2018, da han var på tour i forlængelse af 2017-albummet ”To The Bone” i 30 forskellige lande.

Steven Wilson udtaler: “Im thrilled to be able to announce a Steven Wilson tour for 2025, my first for 7 years. The Overview Tour will be an audio-visual experience based around a forthcoming new release of the same name: a space themed album that features just two very long pieces. Ill also be playing music from The Harmony Codex for the first time as well as songs from all of my previous records. Im incredibly happy to be performing again with my inspirational solo band, and we have a lot of lost time to make up. I look forward to seeing you at what will be an epic evening!”

Artist presale starter 25. juni. Generelt billetsalg starter 28. juni. For mere info besøg: store.stevenwilsonhq.com

Den ekstremt succesfulde, men altid kompromisløse, Steven Wilson har været en af Storbritanniens mest konsistente artister i de sidste 30 år. Musiker, producer og lejlighedsvis bandfrontmand, Wilson har skubbet til grænserne mellem ekspansiv rockmusik og visionær elektronisk lyd. Hans syvende soloalbum – ”The Harmony Codex” - blev udgivet til bred anmelderros i 2023 efter den enormt succesfulde reunion tour i arenaer over hele verden med Porcupine Tree, bandet som Wilson var frontmand for fra midten af 90'erne indtil deres pause i 2010. Wilsons sidste tre albums (”To The Bone”, ”The Future Bites” og ”The Harmony Codex”) nåede alle Top-5 på de britiske albumhitlister.

Billetpriser: PL1 750,- / PL2 600,- / PL3 500,- + gebyr. OBS: Koncerten er fuldt siddende.

Billetsalget starter 28. juni kl. 10.00 via livenation.dk og billetlugen.dk.

Steven Wilsons The Overview Tour kommer til:

May 2025

Thu 1st                  Cirkus, Stockholm (Sweden)

Fri 2nd                   Konserthaus, Oslo (Norway)

Sun 4th                 KB-Hallen, Copenhagen (Denmark)

Tue 6th                 Mitsubishi Electric Hall, Dusseldorf (Germany)

Wed 7th               Cirque Royal, Brussels (Belgium)

Fri 9th                   Symphony Hall, Birmingham(UK)

Sat 10th                Beacon, Bristol (UK)

Mon 12th             Palladium, London(UK)

Tue 13th               Palladium, London (UK)

Thu 15th              O2 City Hall, Newcastle (UK)

Fri 16th                 Royal Concert Hall, Glasgow (UK)

Sun 18th               The Lowry, Manchester (UK)

Thu 22nd             AFAS Live, Amsterdam (Holland)

Sat 24th                Salle Pleyel, Paris (France)

Sun 25th               Salle Pleyel, Paris (France)

Wed 28th             Bourse Du Travail, Lyon (France)

Fri 30th                 Porshe Arena, Stuttgart (Germany)

Sat 31st                Zenith, Munich (Germany)

June 2025

Mon 2nd              Friedrichspalast, Berlin (Germany)

Tue 3rd                 Sporthalle, Hamburg (Germany)

Wed 4th               Torwar, Warsaw (Poland)

Thu 5th                 Prezero, Gliwice (Poland)

Sat 7th                  Teatro Degli Archimboldi, Milan (Italy)

Sat 8th                  Auditorium Parco Della Musica, Rome (Italy)

Tue 10th               The Hall, Zurich (Switzerland)

Wed 11th             Cepac Silo, Marseille (France)

Thu 12th              Para-Lel 62, Barcelona (Spain)

Fri 13th                 Riviera, Madrid (Spain)

Et af Australiens førende extreme progressive metal bands, Ne Obliviscaris, vender tilbage til Pumpehuset torsdag den 17. oktober 2024.26.6.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Ne Obliviscaris er et australsk ekstremt progressivt metalband, dannet i Melbourne i 2003. Bandet er kendt for deres unikke lyd, som kombinerer elementer fra death metal, black metal, og progressivt metal med klassisk musik og jazz. Deres komplekse musikalske strukturer og tekniske dygtighed har givet dem en dedikeret fanbase og kritikerros. Bandet benytter sig af både traditionelle metalinstrumenter og violin, hvilket tilføjer en ekstra dimension til deres musik. Ne Obliviscaris har udgivet flere albums, hvoraf "Portal of I" (2012) og "Urn" (2017) er blandt de mest bemærkelsesværdige.

Det canadiske black-metal band, Spectral Wound, besøger København i forbindelse med deres "SONGS OF BLOOD & MIRE" EXCLUSIVE EUROPEAN RELEASE SHOW RUN 2024 og spiller i Pumpehuset fredag 25. oktober 2024.24.6.2024 16:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Spectral Wound er et canadisk black-metal band, der blev dannet i 2015 i Montreal, Quebec. Bandet er kendt for deres rå og atmosfæriske lyd, der trækker på klassiske black-metal elementer og samtidig tilføjer en moderne kant. Spectral Wounds musikalske stil er dybt rodfæstet i traditionel black metal med påvirkninger fra bands som Darkthrone og Burzum. Deres musik er kendetegnet ved hurtige tremolo-pickede riffs, blast beats, og skingre vokaler, som skaber en kold og intens atmosfære. I tekstuniverset berører bandet ofte temaer som naturens storhed, menneskelig forfængelighed og eksistentiel nihilisme. Spectral Wound har gjort sig bemærket på black-metal scenen med deres autentiske og atmosfæriske tilgang til genren. Bandet er også kendt for intense live optrædener, hvor de formår at genskabe deres albums' mørke og kraftfulde lyd. Oplev Spectral Wound live fredag 25. oktober 2024 i Pumpehuset. De tager Imha Tarikat og Abyssinia med som support. Billetpriser: 220 kr. + gebyr Billetsalge