Amerikansk teknologi skal sikre danske kaserners indeklima og forebygge spredning af skimmel

Det danske forsvar, herunder landets kaserner, står over for store udfordringer med indeklimagener grundet en aldrende bygningsmasse. Mange af de bygninger, der bruges til daglige operationer, træning og indkvartering af soldater, har stået i årevis og er ikke designet til at håndtere de moderne krav til luftkvalitet og miljøsikkerhed. Disse forhold skaber udfordringer, hvor skimmel og dårlig luftkvalitet er blevet en væsentlig bekymring. Det er derfor nødvendigt at finde effektive og økonomiske løsninger, der kan sikre et sundt arbejdsmiljø og forhindre skimmelspredning.

Livgardens Kaserne

Effektive løsninger for det danske forsvar

Stramme budgetter og begrænsede midler til omfattende renoveringer betyder, at mange kaserner må vælge mellem dyre genhusninger og midlertidige løsninger, der ikke altid er effektive. Velkendt amerikansk luftrensningsteknologi fra Airgle® Medical Grade byder nu på et økonomisk og effektivt alternativ, der kan hjælpe med at bekæmpe og forebygge skimmel hurtigt og effektivt. De medicinsk godkendte enheder har vist sig at være pålidelige og effektive løsninger for en række offentlige institutioner og kan nu også tilbydes som et effektivt værktøj på kasernerne.

Dokumenterede resultater og samarbejde med det danske forsvar

Erfaringer fra det amerikanske militær har vist, at Airgle®'s teknologi er yderst effektiv i kritiske miljøer, hvor det er afgørende at sikre ren luft og beskytte personale og bygninger mod skadelige partikler og kemikalier. Med teknologien kan danske kaserner trække på omfattende internationale erfaringer og sikre deres bygninger og personale mod de sundhedsrisici, der følger med dårlig luftkvalitet og skimmel.

Effektivitet og fleksibilitet – før, under og efter træning

Løsningerne er designet til at være både støjsvage og kompakte, hvilket gør dem ideelle til brug i kritiske miljøer såsom sovesale, træningsfaciliteter og kontorområder. Uafhængige tests og rapporter fra anerkendte laboratorier viser effektivitetsrater på over 99,9% mod skimmel og svampesporer i luften. Enhederne er også effektive mod et bredt udvalg af luftbårne partikler, kemi og gasarter, hvilket yderligere bidrager til et forbedret indeklima.

Systemerne kan anvendes fleksibelt, før, under og efter daglige rutiner for at forhindre inhalation og spredning af skimmelsporer, forbedre det generelle indeklima og som mobile enheder, der nemt kan flyttes rundt for at sikre flere områder.

Certificering og sikkerhed

Enhederne er godkendt som desinficerende medicinske enheder klasse II (FDA) og er VDI 6022-certificerede. Dette sikrer, at de er konstrueret med materialer, der ikke i sig selv kan sprede skimmel eller fungere som reservoirer for bakterier og svampesporer, hvilket er afgørende for at sikre et sundt miljø for soldater og personale.

Fremtidige muligheder for danske kaserner

Med en voksende interesse fra bygningsansvarlige, herunder militære installationer og forsvarsrelaterede bygninger, er GC Healthcare / Airgle® Medical Grade parat til at udvide deres effektive løsninger til endnu flere områder inden for forsvaret. Teknologien repræsenterer ikke kun en investering i sundhed og sikkerhed, men også i forebyggelse og økonomisk bæredygtighed inden for bygningsmassen.

Sikring af medarbejdere og bygninger

Bygningernes tilstand på kasernerne kan have en direkte indvirkning på soldaternes og personalets sundhed. Ved at implementere de effektive luftrensningssystemer kan betydelige omkostninger spares ved at reducere behovet for omfattende renoveringer og genhusning, samtidig med at man sikrer et sundere arbejdsmiljø. Ved at trække på erfaringer fra både ind- og udland kan danske kaserner nu sikre, at både ansatte, værnepligtige og bygninger beskyttes mod de farer, som dårlig luftkvalitet og skimmel medfører.

"Vi er naturligvis stolte af at kunne tilbyde en løsning, der ikke kun bekæmper skimmel, men også forbedrer det overordnede arbejdsmiljø og økonomien for vores kunder," siger direktør for GC Healthcare Ulrik Lindkvist. "Vores teknologi har allerede gjort en forskel for hospitaler, kommunale bygninger og andre offentlige institutioner, og nu ser vi frem til at hjælpe endnu flere med at opnå sunde og sikre arbejdsmiljøer."

Klar til at støtte det danske forsvar

GC Healthcare er klar til at udvide deres effektive løsninger til danske kaserner, hvor behovet for sundt indeklima er akut. Teknologien repræsenterer en mulighed for at sikre både medarbejdere og bygninger, forhindre spredning af skimmel og reducere sundhedsrisici. Partnerskab med forsvaret er en prioriteret del af vores engagement i at skabe sunde og sikre miljøer for alle, der tjener landet.

GC Healthcare vil i samarbejde med landets hygiejnesygeplejersker sikre et bedre fysisk arbejdsmiljø20.6.2024 07:15:00 CEST | Pressemeddelelse

Under det nyligt afholdte Faglige Selskab For Hygiejnesygeplejersker på Nyborg Strand, hvor temaet var ”Infektionshygiejne og resistente mikroorganismer - fremtidens udfordring”, præsenterede GC Healthcare sammen med Airgle® Medical Grade deres avancerede ventilations- og luftrensningsløsninger til forbedring af det fysiske arbejdsmiljø og sikring af det generelle indeklima.

Udenlandsk delegation skal skabe fokus på ny velfærdsteknologi til bedre indeklima og luftkvalitet i de offentlige bygninger.4.6.2024 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Der står demokrati, velfærdsteknologi og sundhed på programmet, når en større delegation fra en af verdens førende producenter af ventilations- og luftrensnings systemer Airgle® Corp. besøger Danmark i denne uge. Delegationen skal bl.a. besøge Folketinget og Københavns Rådhus, og møde tre folkevalgte, der vil give dem et indblik i vores politiske system i Danmark.

Lancering af mobil Indeklimaløsning til sikring af luftkvalitet i kritiske områder på dyreklinikker- og hospitaler.16.5.2024 08:03:42 CEST | Pressemeddelelse

I hjertet af hver dyreklinik og dyrehospital er der en konstant strøm af aktivitet. Dyr i nød, bekymrede ejere og dedikerede dyrlæger, der arbejder utrætteligt for at sikre, at hver eneste patient får den bedst mulige pleje. Men med denne konstante aktivitet følger også en række udfordringer – især når det kommer til luftkvaliteten i faciliteterne. Bakterier, vira, støv, kemikalier, lugte og potentielt smitsomme sygdomme kan gøre luften tung og usund at indånde. Det er netop derfor, vi med stolthed annoncerer lanceringen af Airgle® Medical Grade enheder, som snart bliver tilgængelig for dyrehospitaler og dyreklinikker.