Salling Fondene uddeler stort millionbeløb til medarbejdere i Danmark, Tyskland og Polen

For flere end 15.000 af Salling Groups medarbejdere i Danmark, Tyskland og Polen bliver sommerens lønninger suppleret med en særlig anerkendelse fra virksomhedens ejere, Salling Fondene, som uddeler knap 16 millioner kroner blandt medarbejderne.

Når juni-lønnen inden længe tikker ind på kontoen, kan medarbejdere i Salling Group glæde sig over et ekstrabeløb og en hilsen fra virksomhedens ejere, Salling Fondene. Igen i år uddeler Salling Fondene gratiale til både nuværende og tidligere medarbejdere, som har været ansat i en fireårig sammenhængende periode fra 2020-2023.

”Vores mange dygtige kollegaer er fundamentet i Salling Group. År efter år er de med til at sikre, at vi skaber endnu bedre indkøbsoplevelser for vores kunder, investerer i nye, bæredygtige løsninger og samtidig giver en del af overskuddet tilbage til samfundet gennem donationer. Jeg er glad for, at vi igen i år kan give en del af vores overskud direkte tilbage til dem, der er med til at drive vores forretning,” siger Anders Hagh, formand i Købmand Ferdinand Sallings Mindefond og administrerende direktør i Salling Group.

I alt uddeles knap 16 millioner kroner fra Købmand Ferdinand Sallings Mindefond, som blev stiftet i 1957 af Salling Groups grundlægger, købmand Herman Salling. Fonden blev blandt andet stiftet med et formål om, at en del af fondens midler skulle tilfalde virksomhedens medarbejdere – hvad enten man er ansat i en Netto, føtex, Bilka, på et hovedkontor eller en logistikterminal.

Salling Fondene blev i 2017 eneejer af Salling Group efter at have tilbagekøbt de resterende aktier i virksomheden og er kendt for at støtte en lang række initiativer og projekter, der er til glæde og gavn for mennesker i Danmark og for medarbejdere i hele Salling Group, som også er til stede i Tyskland og Polen. Samlet set har fondene siden 2012 uddelt mere end 2,1 milliarder kroner til kultur, sport, uddannelse, kirke og velgørende formål.

Seneste uddeling af gratiale til medarbejderne skete sidste år, hvor der blev udbetalt knap 14 millioner kroner.

FAKTA

• Gratialet bliver for Salling Groups medarbejdere i Danmark og Polen udbetalt med juni-lønnen, mens det for medarbejdere i Tyskland udbetales med juli-lønnen.

Om Salling Group

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 59.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 12 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Fra madspild til overskud: Salling Groups nye øl er lavet på overskudsbrød31.5.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Der lander en god nyhed på hylderne i Salling Groups butikker, idet dagligvarekoncernen, FoodRemade og bryggeriet BRØL lancerer et nyt initiativ i kampen mod madspild. Brød fra 6.000 kilo ”overskudsbrød”, som ikke kan sælges, bruges i brygningen af to nye øl, der sælges i føtex og Bilka og fra uge 24 også i Netto. Projektsamarbejdspartnere øjner stort potentiale i samarbejdet.

Salling åbner nye BOSS- og HUGO-franchisebutikker i strategisk samarbejde med HUGO BOSS27.5.2024 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Som del af et stort nyt samarbejde med den internationale modegigant HUGO BOSS bliver Salling francisetager for de to brands BOSS og HUGO og planlægger at åbne et tocifret antal BOSS- og HUGO-butikker i Danmark over en femårig periode. Udover de nye butikker vil de to nuværende shop-in-shops i Salling Aarhus og Aalborg blive yderligere ekspanderet for at afspejle de to brands nye butikskoncepter.