Ejner Hessel A/S

Flere timer på vejene og færre på værkstedet. Mercedes-Benz Uptime bliver nu standard på alle lastbiler.

Del

Mercedes-Benz Uptime 4All bliver 1. oktober standard på alle lastbiler i Danmark. Mercedes-Benz Uptime forbinder døgnet rundt lastbilen med serviceorganisationen, holder styr på serviceintervaller og giver besked, hvis der er opstået en fejl - eller er ved at gøre det.

Det vakte stor opmærksomhed, da Mercedes-Benz Uptime blev lanceret i 2017. Når lastbilens systemer registrerer, at der er noget galt, eller snart vil gå galt, så sendes der omgående besked til serviceorganisationen, hvorefter det lokale serviceværksted kontakter kunden direkte. Samtidig bookes der plads og bestilles de forventede reservedele på det værksted, som passer til rute og terminer.

Information om kommende service og lovpligtige kontroller sendes desuden løbende fra bilen til kundens hjemmeværksted, som proaktivt kontakter kunden med detaljer om, hvad der skal laves, og hvor lang tid det vil tage. Hjemmeværkstedet kan forberede sig optimalt og sikre flere timer på vejen for kunden. Erfaringer viser, at værkstedstiden kan reduceres med helt op til 50%.

”Det handler grundlæggende om at reducere nedetid og omkostninger”, siger Lasse Wøhlk, der er Service Market Manager hos Hessel Trucks i Danmark og uddyber yderligere:

”Vores over 1.500 autoriserede værksteder i Danmark og resten af Europa har opbygget kompetencer og processer, så kunderne virkelig får det maksimale udbytte af servicen, og det gør vores tilbud unikt for branchen”.

”Mercedes-Benz Uptime ser med det samme, hvad der er sket - eller vil ske - og vores teknikere kan straks gå i gang med de rigtige foranstaltninger. Det kan være alt fra at sende en servicebil ud i tilfælde af en punktering til at bede lastbilen køre ind på et Mercedes-Benz værksted undervejs på ruten, hvis det er nødvendigt”, afslutter Lasse Wøhlk.

Mercedes-Benz Uptime er helt unikt ved, at systemet ikke kun registrerer, hvad der er sket. Det kan på både el- og dieselbiler også forudsige, hvad der KAN give problemer – før de opstår. For eksempel hvis varmen i motoren stiger hurtigere end normalt. Her kan en lille indsats på et tidligt tidspunkt betyde, at du kan undgå et nedbrud eller et akut værkstedsbesøg, der så minimerer omkostninger og nedetid. Alene i Danmark, hvor over 1.500 lastbiler er koblet på systemet, er mere end 300 nedbrud indtil nu forhindret som følge af den proaktive indgriben. På Europæisk niveau er 75.000 lastbiler tilknyttet systemet.

Mercedes-Benz Uptime 4All er uden merpris i fem år på alle Mercedes-Benz Actros, Arocs, Atego og Econic samt el-modellerne eActros og eEconic solgt i Danmark fra 1. oktober i år.

null

Nøgleord

Kontakter

Morten Roth
Direktør, marketing og digital
m.roth@hessel.dk
72 11 60 16

Billeder

Om Ejner Hessel A/S

Ejner Hessel A/S er familieejet og er en af Danmarks største bilforhandlere med salg til både erhvervskunder og private. Selskabet er autoriseret forhandler og serviceværksted for bilmærkerne Mercedes-Benz, Renault, Dacia, Ford og Smart. Selskabet blev etableret i 1968, og har gennem årene ekspanderet i Jylland. I 2008 kom det sjællandske marked med, og Ejner Hessel har i dag i alt 29 afdelinger, heraf 17 i Jylland og 12 på Sjælland. Ejner Hessel-koncernen er også ejer af Skandinaviens største brugtbilscenter, Mercedes-Benz Starmark, Hessel Trucks og Hessel Bus. Ejner Hessel-koncernen beskæftiger i dag over 1.650 medarbejdere.

Følg pressemeddelelser fra Ejner Hessel A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Ejner Hessel A/S

Ejner Hessel A/S udvider forhandlernetværket på XPENG2.8.2024 09:31:38 CEST | Pressemeddelelse

Ejner Hessel kunne sidste år fortælle om agentaftale med det fremadstormende elbilmærke XPENG. Det samarbejde er allerede nu gået over al forventning, og derfor udvider Ejner Hessel nu forhandlernetværket med yderligere to lokationer. Det betyder, at pr. 1. august vil man blandt at kunne opleve den helt nye og længe ventede XPENG G6 i Ejner Hessels forretninger i Nørresundby og fra d. 12. august i Slagelse. En udvidelse af forhandlernetværket, der ifølge salgschef hos XPENG, Simon Justesen, er en naturlig følge af den store interesse for XPENG på det danske marked. Vi har oplevet en interesse fra elbilkunderne, der var forventet, men alligevel overraskende. De to nye lokationer giver os muligheden for at dække et endnu større geografisk område til de mange nye XPENG-biler, der allerede nu kører på de danske veje. Samtidig er der mulighed for det rette udstillingsmiljø i både Slagelse og Nørresundby, således XPENG præsenteres bedst muligt, fortæller Simon Justesen. XPENG G6 oplever stor

Ejner Hessel A/S overtager Lumbye Biler pr. 1. juli 202430.5.2024 14:20:42 CEST | Pressemeddelelse

Familievirksomheden Ejner Hessel A/S har efter respektfuld og konstruktiv dialog med Lumbye Biler købt forhandlerens to forretninger i Nykøbing Falster og Nakskov. Ejner Hessel blev i forbindelse med den nye forhandlerstruktur hos Renault Danmark valgt som en af fem forhandlere, der skal servicere det danske marked efter 1. maj 2024. I den forbindelse har Ejner Hessel og Lumbye Biler haft en tæt og respektfuld dialog om at fremtidssikre de to forretninger. - Jeg er glad for aftalen med Ejner Hessel og for at have sikret fremtiden for de to forretninger og vores dygtige medarbejdere. Det stod allerede klart efter de første samtaler med Bjarne Hessel og Benjamin Mahr fra Ejner Hessel, at vi kunne finde en god løsning for begge parter. Jeg får muligheden for at gå på pension, og min søn Thomas Lumbye fortsætter hos Ejner Hessel. Det, sammenholdt med at vores dygtige og loyale medarbejdere kan fortsætte, giver en rigtig god løsning for alle parter. Samtidig stopper Lumbye Biler på toppen e

Tilfredsstillende årsregnskab hos familievirksomheden Ejner Hessel19.4.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Til trods for et årsregnskab, der viser et fald i forhold til 2022, udtrykker familievirksomheden Ejner Hessel stadig en betydelig tilfredshed med resultaterne i 2023. Et resultat for 2023, der viser styrken hos Ejner Hessel på tværs af forretningsområder. I 2023 opnåede Ejner Hessel-koncernen et driftsresultat på 333 millioner kroner før skat og noterede en omsætningsstigning på 16% sammenlignet med 2022. Denne vækst skyldes ikke kun et øget salg af el-biler, men også en vækst inden for det kommercielle segment, importaktiviteter og eftermarkedsservice hos Ejner Hessel. Til trods for at det samlede resultat er omkring 132 millioner kroner lavere end sidste år, anser Ejner Hessel resultatet som tilfredsstillende. Udfordringerne på bilmarkedet i 2023 omfattede bl.a. stigende renter og faldende priser på brugte el-biler. To faktorer, der har påvirket branchen som helhed i 2023. Direktør Benjamin Mahr uddyber årsresultatet for 2023 hos Ejner Hessel A/S: - Jeg er meget tilfreds med årets r

Ejner Hessel leverer første Mercedes-Benz lastbil til uddannelsesgiganten, DEKRA Danmark10.4.2024 19:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Med en ny eActros 300 åbner DEKRA for nyt samarbejde med Ejner Hessel Ejner Hessel har i samarbejde med DEKRA, som er Danmarks største virksomhed inden for uddannelser i transportbranchen, for første gang leveret en lastbil til koncernen i Danmark - en Mercedes-Benz eActros 300 lastbil. Et særligt øget fokus på at sikre topmoderne og sikkert materiel til køreskoleelverne, har gjort udfaldet. DEKRA har gennem årene har udviklet sig til at være en af verdens førende virksomheder inden for sikkerhed, ikke kun på vejene, men også på arbejdspladser. DEKRA's omfattende tjenester inkluderer bl.a. køretøjsinspektion, rådgivning, samt uddannelse og efteruddannelse af kursister gennem AMU-kurser. En grøn transformation af flåden DEKRA har i dag en flåde bestående af små og store undervisningskøretøjer – lastbiler, busser, varebiler, trucks og mange flere. Den grønne agenda er nu også kommet til lastbilerne, som skal gennem en udskiftning henover de næste par år. Både med henblik på en reduceret

XPENG står nu klar hos Ejner Hessel i Tilst og Albertslund3.4.2024 09:13:57 CEST | Pressemeddelelse

I november meldte Ejner Hessel A/S og XPENG ud, at de to parter havde underskrevet en hensigtserklæring, der skulle sikre salg og service af det nye bilmærke hos udvalgte Ejner Hessel-afdelinger i Danmark. Nu er hensigtserklæringen udskiftet med en underskrevet distributionsaftale, og det betyder, at de mange danske XPENG kunder allerede nu kan prøvekøre og bestille det fremadstormende bilmærke hos Ejner Hessels forretninger i Albertslund og Tilst. Kompetencerne er i hus En distributionsaftale, der glæder salgschef af XPENG hos Ejner Hessel, Simon Justesen. - Vi har allerede leveret de første 100 biler for XPENG, og det er min forventning og mit mål, at vi vil sælge mange flere i de kommende år hos Ejner Hessel. Samtidig er jeg virkelig positiv overrasket over interessen for og omkring XPENG, siden vi meldte hensigtserklæringen ud. De danske elbilkunder gør deres hjemmearbejde, og de sælgere, vi har ansat, er dygtige rådgivere, hvilket man også er nødt til at være i det bilmarked vi er

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye