Ejner Hessel A/S

Svend Åge har kørt Ford i 50 år

Del

Han har både kørt Ford Taunus, Ford Capri og adskillige Ford Sierra og Ford Mondeo. I marts 2023 skiftede han til endnu en Ford. Hans første elektriske af slagsen, nemlig en Ford Mustang Mach-E. I godt 50 år har 70-årige Svend Åge Thorhauge fra Fjerritslev kørt Ford, og han har aldrig overvejet at køre i andet.

Det er en snakkesalig nordjyde, vi møder hos Ejner Hessel i Thisted. Han har altid kørt Ford, og det er svært at stoppe ham igen, når man spørger ind til, hvilke Ford-modeller han har kørt i igennem tiderne. Han husker hver eneste bil, dog fremhæver han den særlige brune Ford Taunus, han kørte i tilbage i 80’erne, da hans to børn kom til, og så har han altid haft en særlig forkærlighed for Ford Mondeo.

Næsten solgt med det samme

Netop en Ford Mondeo var også den bil Svend Åge Thorhauge kørte i, indtil han en dag var på værkstedet hos Ejner Hessel i Thisted.

- Jeg skulle have sommerdæk på Mondeoen, og mens jeg ventede på, at de blev færdige på værkstedet, kiggede jeg lidt rundt og kom til at lukke døren til Mach-E’en op, og så kom Henrik og spurgte, hvad vi synes om den, og vi var bare solgt med det samme, fortæller Svend Åge Thorhauge med sin nordjyske accent.

Svend Åge Thorhauge er et kendt ansigt i afdelingen hos Ejner Hessel i Thisted, da han også tidligere har købt Ford i forretningen. Men da Teamleder hos Ejner Hessel i Thisted, Henrik Damgaard Pedersen fortæller, at Mach-E’en kører på el blev den gæve nordjyde knap så solgt.

- Godt nok havde jeg i tankerne at min næste Ford skulle købes lige omkring 2022, da jeg så ville ramme mine 50 år med Ford, men at det skulle være en elbil, var jeg slet ikke klar på. Jeg havde nok valgt min fjerde Mondeo, hvis det ikke lige var fordi, at modellen var udgået, fortæller Svend Åge Thorhauge.

Flere fordele ved at køre på el

null

Henrik Damgaard Pedersen fornemmede straks Ford-entusiastens skepsis, men det ville han gøre op med.

- Det er netop folk som Svend Åge, der kører kortere distancer til dagligt, og ca. de der 12.000 km om året, der virkelig kan få noget ud af at køre på el, fortæller Henrik Damgaard Pedersen.

Teamlederen, der i øvrigt har solgt Ford siden 1989, møder mange komme forbi i forretningen og have samme skepsis som Svend Åge Thorhauge.

- Jeg har mange kunder i det nordjyske, som ofte siger, at de ikke engang kan køre til København på én opladning, men når jeg så stiller kunderne spørgsmålet om, hvor tit de reelt gør det, så er svaret ofte en eller to gange om året, fortæller Henrik Damgaard Pedersen og fortsætter:

- Måske en elbil ikke kan passe kunden 365 dage om året, men måske den så kan i 350, og det er vel også meget godt, når det kommer til stykket, siger Henrik Damgaard Pedersen.

Med salgsargumenterne i orden og en god snak senere lykkedes det Henrik Damgaard Pedersen at overbevise Svend Åge Thorhauge om, at hans næste Ford skal køre på el.

- Henrik fik mig overbevist, og når det kom til stykket, var jeg også klar på, der skulle ske noget nyt, fortæller Svend Åge Thorhauge og uddyber:

- For mig stod det hurtigt klart, at der ville være en økonomisk gevinst ved at køre elbil. Lavere afgifter og billigere at tanke op med strøm frem for brændstof. Derudover har jeg netop fået installeret solceller på min landejendom, så det er billig opladning, forklarer Svend Åge Thorhauge.

Har ikke fortrudt

På grund af leveringsudfordringer gik der desværre et år fra Svend Åge Thorhauge bestilte bilen til, at han kunne køre hjem i sin Ford Mustang Mach-E, men heldigvis var det hele ventetiden værd.

- Det var nærmest juleaften for mig, den dag i marts, hvor jeg endelig kunne hente bilen, og jeg har ikke fortrudt mit køb et eneste sekund siden, fortæller en glad Svend Åge Thorhauge, der allerede nu har haft fornøjelsen af sin elektriske Ford i nogle måneder.

null

Henrik Damgaard Pedersen er glad for, at handlen faldt på plads, og glædes over at kunder som Svend Åge begynder at få øjnene op for elbilsmarkedet.

- Jeg er helt overbevist om, at der er tale om en sneboldeffekt. Når først folk begynder at vænne sig til at lade, fortæller om det til familien, vennerne og naboen, så begynder der langsomt at ske noget, afslutter Henrik Damgaard Pedersen, der i øvrigt har flere kunder i det Nordjyske som Svend Åge Thorhauge, der trofast har kørt i Ford i 50 år.

Nøgleord

Kontakter

Morten Roth
Direktør, marketing og digital
m.roth@hessel.dk
72 11 60 16

Billeder

Om Ejner Hessel A/S

Ejner Hessel A/S er familieejet og er en af Danmarks største bilforhandlere med salg til både erhvervskunder og private. Selskabet er autoriseret forhandler og serviceværksted for bilmærkerne Mercedes-Benz, Renault, Dacia, Ford og Smart. Selskabet blev etableret i 1968, og har gennem årene ekspanderet i Jylland. I 2008 kom det sjællandske marked med, og Ejner Hessel har i dag i alt 29 afdelinger, heraf 17 i Jylland og 12 på Sjælland. Ejner Hessel-koncernen er også ejer af Skandinaviens største brugtbilscenter, Mercedes-Benz Starmark, Hessel Trucks og Hessel Bus. Ejner Hessel-koncernen beskæftiger i dag over 1.650 medarbejdere.

Følg pressemeddelelser fra Ejner Hessel A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Ejner Hessel A/S

Ejner Hessel overtager Motor-Depotet i Viby J og styrker indsatsen for XPENG og brugte biler2.7.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Ejner Hessel A/S har netop underskrevet en aftale om at overtage ejendommen og aktiviteterne fra Motor-Depotet i Viby J med virkning fra 1. september 2025. Med overtagelsen styrker Ejner Hessel sin position i Østjylland – ikke mindst med et endnu større fokus på salget af XPENG og brugte biler under Hessel Selected-brandet, der skal sikre den fortsatte vækst i salg af brugte biler, som Motor-Depotet i dag driver fra lokationen. Ejendommen, der ligger centralt placeret med kort afstand til motorvejsnettet ved Aarhus Syd, overtages sammen med de nuværende engagerede medarbejdere, som bliver en del af Hessel-familien. Motor-Depotets nuværende forhandling af Suzuki og Mitsubishi og autoriseret Opel værkstedskontrakt fortsætter frem til 1. september 2025. Ejner Hessel ser dog et stort potentiale i at bringe nye aktiviteter ind i rammerne. – Vi er glade for den gode og konstruktive proces med de nuværende ejere. Det har været vigtigt for os, at der er en gensidig respekt og en fælles tro på,

Ejner Hessel A/S lancerer nyt leasingkoncept med brugte elbiler25.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Familievirksomheden Ejner Hessel A/S udvider nu sit fokus på elbiler og brugtvognsmarkedet med lanceringen af et nyt og fleksibelt leasingkoncept, som har fået navnet Hessel Selected Leasing. - Vi taler med rigtig mange kunder, der gerne vil køre elbil, men som synes, det er dyrt og besværligt, og derfor har vi skabt Hessel Selected Leasing. Det er en ny, enkel og billig måde at køre elbil på, fortæller salgschef Henrik Mellgaard, der står i spidsen for brugte biler hos Ejner Hessel under brandet Hessel Selected. Nyere brugte elbiler til faste lave priser Med Hessel Selected Leasing gør Ejner Hessel A/S det enkelt og overskueligt at vælge en nyere brugt elbil. De biler, der udbydes, er nøje udvalgte elbiler af forskellige mærker og modeller, men der vil være tale om de mindre elektriske modeller som f.eks. Fiat 500e eller Mini SE. Fælles for dem er, at de ofte er mellem et til fire år gamle. Den månedlige ydelse ligger typisk mellem 2.000 til 3.000 kr., mens førstegangsydelsen er overk

I en udfordret bilbranche leverer Ejner Hessel et stærkt resultat16.6.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Ejner Hessel Holding A/S kan endnu en gang præsentere et solidt regnskab i et marked præget af stor usikkerhed, høje finansielle omkostninger og en gennemgribende strukturel omstilling mod elbiler. Med en markant vækst i toplinjen og fastholdelse af et stærkt resultat før skat, bekræfter koncernen sin position som en af Danmarks mest robuste og tilpasningsdygtige aktører på tværs af sine aktiviteter som forhandler, importør og leasingselskab. Robust præstation i et presset marked Ejner Hessel realiserede i 2024 en nettoomsætning på 9,9 milliarder kroner (2023: 9,1 milliarder kroner) og et resultat før skat på 335 millioner kroner. Årsresultatet blev 259,9 millioner kroner, et resultat på niveau med årsresultatet for 2023. – Det har været et år, hvor indtjeningen i branchen generelt er faldet, og hvor vi stadig opererer i et marked under forandring – ikke mindst med det accelererende skifte mod elbiler. At vi kan fastholde vores bundlinje på dette niveau, skyldes vores brede portefølje

Ejner Hessel A/S vinder stort udbud til Forsvaret11.6.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Det danske forsvar styrker sin bilflåde med 1000 nye specialbyggede køretøjer fra Ejner Hessel A/S. Med denne markante ordre har en af Danmarks største bilforhandlere sikret sig en væsentlig rolle i moderniseringen og oprustningen af Forsvaret. 1000 G-Klasser skal styrke Forsvarets bilflåde Ejner Hessel A/S har vundet udbuddet om at levere 1000 nye specialbyggede G-Klasser til Forsvaret. De nye G-Klasser skal løbende erstatte den eksisterende flåde, som i dag primært består af Mercedes GD’ere, der er leveret tilbage i både 80’erne, 90’erne og 00’erne.Salgsdirektør hos Ejner Hessel, Steen Hessel og Oberstløjtnant hos FMI, Uffe Geckler Pedersen underskriver officielt kontrakten hos FMI i Ballerup. Ordren markerer en vigtig milepæl for Ejner Hessel A/S og styrker virksomhedens position som en af de førende leverandører af flåder til offentlige beredskaber, institutioner og større organisationer. - Vi er meget ydmyge over at have vundet dette udbud. Det er en anerkendelse af vores eksperti

Ejner Hessel A/S gør status efter første år med XPENG15.4.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Vi har ramt april måned 2025, og det er nu ét år siden, at Ejner Hessel A/S indgik et nyt og spændende samarbejde med XPENG – en aftale baseret på et agentkoncept, hvor bilerne sælges online, men stadig med stærk lokal tilstedeværelse i Tilst, Albertslund, Aalborg og Slagelse, hvorfra kunderne kan se og prøvekøre bilerne. Og hvordan er det så gået? - Det har været spændende, interessant og lærerigt på mange punkter, fortæller Simon Justesen, salgschef for XPENG hos Ejner Hessel og fortætter: - Der har selvfølgelig været mange nye ting at forholde sig til, nye it-systemer og nye produkter på hylderne. Og så har vi skulle sætte os ind i en helt ny måde at sælge biler på. Købsprocessen er anderledes – der er for eksempel ingen traditionel slutseddel. Kunden bestiller bilen online, og det stiller nogle krav til os om, at vi skal være endnu skarpere i vores rådgivning. Vi skal opbygge en stærk relation og skabe tryghed, når en kunde træder ind ad døren, fortæller Simon Justesen. Fra skepsis

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye