Ejner Hessel A/S

Ejner Hessel A/S runder 10.000 abonnenter

Del

Hos en af Danmarks største bilforhandlere, Ejner Hessel A/S, har man netop rundet en stor milepæl. En milepæl med fordele. På godt tre år er det lykkedes familievirksomheden at tegne abonnementsaftaler, som ej skal forveksles med serviceaftaler, med 10.000 medlemmer, som via et abonnement får adgang til en lang række kontante fordele som bilejer.

Abonnementsløsninger i bilbranchen er relativt nyt, og det var også Ejner Hessel A/S som tilbage i 2019 gik forrest og introducerede konceptet i bilbranchen i Danmark. Idéen opstod ud fra ønsket om at styrke loyaliteten og forholdet til kunderne på værkstedet og samtidig give kunderne fordele, som de reelt kunne bruge til noget.

- Vi startede HESSEL PLUS for Renault- og Dacia-ejere med det simple formål at højne kundeloyaliteten på vores værksteder, og samtidig give vores kunder et abonnement, hvor de med det samme kunne opleve de reelle fordele. I skabelsen af vores abonnementsløsning har det været helt altafgørende for os, at der er tale om en investering i kundeforholdet. Kunderne skal føle at abonnementet er relevant og give dem værdi i dagligdagen, fortæller Anders Deigaard Bruun, som er salgs- og marketingchef for eftermarkedet hos Ejner Hessel A/S.

Kunderne er omdrejningspunktet

Netop derfor blev kunderne­ også inddraget fra starten og spurgt ind til hvilke ydelser, de ville værdsætte i et abonnement, og hvilken pris, de synes, var rimelige for ydelserne. Det var ikke nok blot at gætte sig til, hvad kundernes reelle ønsker var til et abonnement.

Forholdet til kunderne har derfor været omdrejningspunktet siden man lancerede det første abonnement for Renault og Dacia-ejere i 2019. For 599 kr. om året får medlemmerne 15% rabat på værkstedet, 12 bilvaske årligt, to hjulskift årligt, 18 øres rabat på brændstof, synstjek og syn og fri drive-in kontrol. Og det er ingen hemmelig, at man med abonnementet netop har et mål om at knytte kunderne tættere til værkstedet, så de kommer igen - også den dag bilen skal udskiftes til en ny.

Herfra gik det stærkt, og der er sket meget siden opstarten. Siden første abonnement for Renault og Dacia-ejere så dagens lys er yderligere to abonnementer for Mercedes- og Ford-ejere også kommet til.

- Vi så at vores indsats med HESSEL PLUS til Dacia og Renault-ejere var en succes, ikke bare på bundlinjen men også med glade og loyale medlemmer, og derfor var det helt naturligt for os også at lancere først HESSEL STARplus til Mercedes-ejere og sidenhen HESSEL FORDplus, da Ford blev en del af forretningen i 2021, fortæller Anders Deigaard Bruun.

Vigtige samarbejdspartnere er en del af abonnementssucces

At Ejner Hessel A/S’ abonnementer har rundet en flot milepæl med 10.000 abonnenter skyldes i høj grad også, at der fra start var fokus på at finde de rigtige samarbejdspartnere, som kunderne kunne se både værdi og enkelthed i at bruge i hverdagen.

- Først og fremmest var det vigtigt for os at lave et samarbejde med en aktør, som kunne hjælpe os med en online, stabil og brugervenlig betalingsløsning. Valget faldt på Billwerk, det tidligere Repay, som vi sammen udviklede vores betalingsløsning sammen med, og med det på plads, havde vi en driftssikker og skalérbar model, fortæller Anders Deigaard Bruun og fortsætter:

- Dernæst havde vores kunder ytret ønsker om, at der skulle mere til end blot fordele på værkstedet, og derfor opstod samarbejdet med blandt andet Shell, hvor medlemmerne får mulighed for at tanke med rabat og få bilen vasket i hele Danmark. Et samarbejde som er i konstant udvikling, hvor der hele tiden kommer lejlighedsvise fordele til, som sikrer, at vi løbende kan tilbyde vores kunder noget ekstra.

Ud over Billwerk og Shell indgår Ejner Hessel A/S også løbende samarbejder med andre aktører, som kan give fordele for og værdi til kunderne. Blandt andet har medlemmerne gennem årene kunne få fordele hos Mofibo, FDM, Monta og senest tilkomne samarbejdspartner Oscar Biludlejning, hvor medlemmerne får 10% rabat, når de lejer en varebil, flyttebil, minibus eller trailer.

Nomineret til fornem pris

Ejner Hessel A/S’ abonnementsløsning er ikke gået ubemærket hen og i foråret 2022 blev virksomheden til Dansk Erhvervs ’E-handelsprisen’ tildelt en flot andenplads for bedste abonnementsløsning i Danmark, hvor de blandt andet var oppe imod de store abonnementstjenester i Danmark som Matas og WashWorld.

- Det er en flot anerkendelse for vores abonnementsløsning at lande en andenplads. Det er et skulderklap, vi er meget stolte af. Vi blev blandt andet bedømt på, at vi har spottet et hul i markedet, hvor en almindelig bilejer typisk er illoyal overfor deres bilforhandler og værksted, og det er jo netop det, vi gerne vil gøre op med. Det betyder meget for os at blive set for vores indsats om at tænke kreativt for at fastholde kunderne på værkstederne og samtidig kunne fremlægge målbare resultater på bundlinjen, fortæller en stolt salgs- og marketingchef.

Men jagten på en førsteplads er dog fortsat sat ind, og hos Ejner Hessel A/S’ abonnementsteam er målet hele tiden at skabe yderligere kundeloyalitet, rigtige fordele der kan bruges og målbare resultater på bundlinjen i familievirksomheden. Og prognosen for fremtiden står ifølge Anders Deigaard Bruun lysende klar; næste mål er naturligvis at nå 20.000 medlemmer.

Fakta om Ejner Hessels tre abonnementer:

  • Kører man Renault, Dacia, Mercedes og Ford er det muligt at blive medlem af de tre respektive abonnementer, og det er ikke et krav, at man har købt sin bil hos Ejner Hessel i forvejen for at være med.
  • Tilmelding foregår online og det er netop i slutningen af 2022 blevet muligt at betale direkte gennem MobilePay.
  • Med et abonnement hos Hessel får man blandt andet fordele på værkstedet, rabat på brændstof, bilvaske, synstjek og syn.


Nøgleord

Kontakter

Morten Roth
Direktør, marketing og digital
m.roth@hessel.dk
72 11 60 16

Billeder

Links

Om Ejner Hessel A/S

Ejner Hessel A/S er familieejet og er en af Danmarks største bilforhandlere med salg til både erhvervskunder og private. Selskabet er autoriseret forhandler og serviceværksted for bilmærkerne Mercedes-Benz, Renault, Dacia, Ford og Smart. Selskabet blev etableret i 1968, og har gennem årene ekspanderet i Jylland. I 2008 kom det sjællandske marked med, og Ejner Hessel har i dag i alt 29 afdelinger, heraf 17 i Jylland og 12 på Sjælland. Ejner Hessel-koncernen er også ejer af Skandinaviens største brugtbilscenter, Mercedes-Benz Starmark, Hessel Trucks og Hessel Bus. Ejner Hessel-koncernen beskæftiger i dag over 1.650 medarbejdere.

Følg pressemeddelelser fra Ejner Hessel A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Ejner Hessel A/S

Ejner Hessel A/S gør status efter første år med XPENG15.4.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Vi har ramt april måned 2025, og det er nu ét år siden, at Ejner Hessel A/S indgik et nyt og spændende samarbejde med XPENG – en aftale baseret på et agentkoncept, hvor bilerne sælges online, men stadig med stærk lokal tilstedeværelse i Tilst, Albertslund, Aalborg og Slagelse, hvorfra kunderne kan se og prøvekøre bilerne. Og hvordan er det så gået? - Det har været spændende, interessant og lærerigt på mange punkter, fortæller Simon Justesen, salgschef for XPENG hos Ejner Hessel og fortætter: - Der har selvfølgelig været mange nye ting at forholde sig til, nye it-systemer og nye produkter på hylderne. Og så har vi skulle sætte os ind i en helt ny måde at sælge biler på. Købsprocessen er anderledes – der er for eksempel ingen traditionel slutseddel. Kunden bestiller bilen online, og det stiller nogle krav til os om, at vi skal være endnu skarpere i vores rådgivning. Vi skal opbygge en stærk relation og skabe tryghed, når en kunde træder ind ad døren, fortæller Simon Justesen. Fra skepsis

Privatlease den rummelige Mercedes-Benz EQV og få plads til hele familien25.2.2025 08:30:00 CET | Pressemeddelelse

Mercedes-Benz har netop lanceret nye privatleasingpriser på den luksuriøse Mercedes-Benz EQV med masser af plads, så hele familien kan nyde både lange og korte ture uden at gå på kompromis med kvalitet og komfort. Den elektriske EQV kan privatleases fra 5.595 kr. om måneden inklusive forsikring og service og med 20.000 kilometer om året. Med denne attraktive pris skriver EQV sig ind i den eksisterende og populære privatleasingkampagne fra Mercedes-Benz på de elektriske modeller EQA, EQB og EQE. Hos Ejner Hessel A/S er der stor begejstring for det nye privatleasingtilbud på EQV. - Det nye privatleasingtilbud på EQV er en stærk tilføjelse til vores eksisterende privatleasingkampagne på elbilerne fra Mercedes. Med tilbuddet bliver det nu også muligt for os at tilbyde en attraktiv aftale til de kunder, som efterspørger mere plads til hele familien, fortæller salgsdirektør Kim Melsen. Luksus og komfort som standard Med en rækkevidde på op til 365 km på en opladning og mulighed for lynopladn

Ejner Hessel leverer første Mercedes-Benz lastbil til Trailergiganten Variant, ifm. 50-års jubilæum21.2.2025 10:33:40 CET | Pressemeddelelse

Variant A/S, Danmarks førende producent og forhandler af trailere, fejrer i år sit 50-års jubilæum. Virksomheden blev etableret i 1975 i Vejle af Niels Buhl. I 1977 blev broderen Jens Buhl ansat og senere medejer. I knap 30 år frem mod 2006 drev brødrene firmaet, hvor anden generation, med Andreas Buhl i spidsen, samme år overtog ledelsen. Produktionen i Vejle omfatter i dag montagearbejde og intern råvareforarbejdning, kombineret med specialiserede underleverandører for at optimere produktudviklingen. I begyndelsen var produktudvalget fokuseret på mindre hobbytrailere, men i dag tilbyder Variant et bredt udvalg af professionelle erhvervstrailere. Nu fejrer den succesfulde danske trailerproducent 50-års jubilæum med nye jubilæumsbiler fra Mercedes-Benz – og at det for første gang blev Mercedes-Benz, er ikke tilfældigt. Stjernebiler skal markere fortsat vækst og succes Variant har investeret i deres første Mercedes-Benz lastbil og tilhørende varebiler. Dette med Ejner Hessel i Vejle som

Ejner Hessel vinder nye priser til Kick-off 2025 hos Mercedes-Benz Trucks Danmark24.1.2025 10:58:43 CET | Pressemeddelelse

Som vanligt afholdte Mercedes-Benz Trucks Danmark en vigtig prisuddeling ifm. det interne Kick-off 2025-arrangement d. 16. januar. Priserne deles ud blandt det danske forhandlernetværk, som omfatter Ejner Hessel, P. Christensen, Bent Pedersen og Van Mossel. Dette års Kick-off arrangement blev afholdt som en konference og workshop hen over to dage i Horsens. Der blev drøftet alle de højaktuelle emner indenfor lastbiler, så vi som team kommer stærkt ind i det nye år, og kan rådgive kunderne bedst muligt - både på produkt, salg og eftermarked. Efter konferencen skulle der deles priser ud til de medarbejdere og afdelinger i forhandlernetværket, der har gjort sig særligt bemærket. Det er derfor en fornøjelse at følgende medarbejdere og afdelinger i Ejner Hessel, modtog intet mindre end fire af i alt fem mulige priser. Årets Salg 2024: Jens Koustrup Jakobsen, Ejner Hessel i Vejle Årets Winning Fans 2024: Bjarke Laursen, Ejner Hessel i Holstebro Årets CStar Service 2024: Ejner Hessel i Silkeb

Ejner Hessel A/S solgte en bil i 1999 - og fik en ambassadør gennem 25 år16.12.2024 14:02:02 CET | Pressemeddelelse

Ejner Hessel i Herning fejrede for nyligt sølvbryllup. Det var ikke en mærkedag i forhold til selve forretningens lokation i Herning, for forretningen blev stiftet i 1958, men i stedet i relation til en kunde, der her købte sin Mercedes-Benz E-Klasse for 25 år siden. Bilen har ikke misset et eneste service siden. Stig Göte er manden, der både går op i biler, kvalitet og godt håndværk. Det er også her, at forklaringen skal findes på købet af luksusbilen, den såkaldte Mercedes-Benz E 280 Avantgarde Executive, tilbage i 1999. For den nu 66-årige mand kunne alle bilmærker, næsten før han kunne tale, og gennem hele sit liv har han haft en passion for biler og særligt for mærket Mercedes-Benz. - I 1999 havde Mercedes ikke så alsidigt et udvalg som i dag. Her var bilerne meget dyre, og det var en stor investering at købe en Mercedes-Benz. En investering, som jeg tog et langt tilløb til. Men jeg glemmer aldrig dagen, da jeg så skulle hente den. Det var stort, understreger Stig Göte her et kvar

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye