Lækre loppefund, EM og Dana Cup

Lørdag d. 29. juni er der kæmpe 4-års-fødselsdagsfest i Kirppu Hjørring. Det fejres med lidt godt til ganen, sjov for børnene og et ekstra godt tilbud på standleje. Der vil desuden være nogle særlige konkurrencer i forbindelse med EM og det store fodbold-event Dana Cup.

Kirppu Hjørring fylder 4 år og fejrer fødselsdag d. 29. juni 2024 med gratis fadøl og sodavand for hele familien. Kirppu Group ApS

Juni måned er ved at være slut, men det holder ikke Kirppu Hjørring fra at holde en kæmpe fødselsdagsfest, når de fylder 4 år lørdag d. 29. juni.

Tilbud og festligheder for hele familien

Festen skydes i gang kl. 10, hvor der traditionen tro vil være masser af fest- og sommerstemning med et godt tilbud, konkurrencer og gratis fadøl og sodavand. Ud over lidt godt til ganen kan børnene få et billede med maskotten Loppen Louie, som også uddeler slikkepinde og krammere. Hvis vejret er godt, vil "Loppeborgen" (hoppeborg), blive pustet op. Til de fodboldglade, vil det være muligt at vinde en fodbold.

Sommer og højt humør

Hylderne bugner af friske varer, og er det sommertemaet, man går efter, så er der både tøj i lækre pastel- og pangfarver, planter og krukker til udemiljøet og ikke mindst fyldt op på godt humør blandt personalet i butikken.

En af dem, der glæder sig til fejringen, er butikschef Johnny Sørensen. Han har været med, lige siden butikken slog dørene op for første gang i 2020, og hvert eneste år glæder han sig til at møde nye som gamle kunder på den store dag. Selvom butikken var ramt af corona sit første år, har butikken kun udviklet sig i den positive retning. Butikken er blandt andet blevet udvidet med 50 nye stande og antallet af faste standlejere stiger støt.

"Lige nu har vi omkring 75 faste standlejere, som altså har en stand over en længere periode. Ud af dem har cirka 15 af dem haft en stand, lige siden butikken åbnede. Det er dejligt at se, at gruppen af faste lejere er steget over årene." siger Johnny.

Melder klar til Dana Cup

Inden længe løber den store fodbold-turnering Dana Cup af stablen i Hjørring, og her er Kirppu Hjørring sponsor. Sidste år under Dana Cup var det en kæmpe succes for butikken i Hjørring – der kom omkring 1000 flere kunder hver eneste dag. Derfor er det allerede planlagt, at der skal ske noget ud over det sædvanlige under turneringen i uge 30. I butikken har man hver dag i ugen mulighed for at vinde en is eller en unik fodbold med Kirppu-maskotten på – desuden kan børnene hoppe løs i hoppeborgen hver dag, hvis vejret byder det, og så vil alle fodbold- og sport-relevante loppefund blive sat i fokus i butikken til glæde for alle fodboldfans.

Hvis man selv deltager ved Dana Cup, vil man med stor sandsynlighed også få øje på en fodbold-glad Loppen Louie, som løber rundt og spreder god stemning med highfives, krammere og måske med et fodbold-trick i ærmet.

En butikskæde med vokseværk

I Kirppu Loppesupermarked mærker man i høj grad, at interessen for genbrug tydeligt er vokset over årene. Det har naturligvis også betydet vokseværk for kæden, der i dag består af 26 butikker, hvor den seneste åbnede i Frederikshavn 18. maj 2024. Her vil der over sommeren på samme måde blive afholdt Dana Cup tilbud og konkurrencer.

Kirppu Hjørrings facade 2024.
Butikschef Johnny Sørensen glæder sig til en dag med masser af gode snakke med nye som kendte ansigter.
I Kirppu Hjørring kan du gøre lækre loppefund 361 dage om året.

Som koncept lever og ånder vi i dag ude i de danske lokalsamfund, og fordelt over hele landet har vi i dag 26 butikker. Vi har vokseværk, så i løbet af de kommende år kommer der endnu flere Kirppu loppesupermarkeder i Danmark – og forhåbentligt også i udlandet.

Kirppu er stiftet af Morten Bøjland og Claus Andreassen, der for syv år siden introducerede danskerne for loppesupermarkedskonceptet. Den første Kirppu-butik åbnede på Frejasvej i Hillerød i august 2014, og den seneste butik åbnede i Frederikshavn d. 18. maj i år (2024).

• Kirppu betyder loppe på finsk, og navnet er et venligt nik til Finland som tak for idéen
  • Kæden er landsdækkende og har 26 butikker, der ligger i Hillerød, Ringsted, Næstved, Slagelse, Herlev, Holstebro, Herning, Frederikssund, Kolding, Kalundborg, Roskilde, Dalum, Nykøbing Falster, Sønderborg, Holbæk, Aalborg, Hjørring, Horsens, Tilst, Søborg, Glostrup, Valby, Fredericia, Køge, Viborg og Frederikshavn