Power

Nødradioer revet væk i POWER: ”Vores salg steg lodret med 2500%”

Del

Komplet udsolgt af radioer med solceller og håndsving. Det er meldingen fra POWER, efter forsvarsministeren i lørdags meldte ud, at alle danskere skal kunne klare sig selv i tre dage i en krisesituation. ”Vi har fuldstændig udsolgt i hele Norden. Jeg har aldrig oplevet noget lignende”, siger salgschef i elektronikkæden.

Radiomodellen Denver SCR-2010 med håndsving og solceller er fuldstændig udsolgt fra POWERs centrale lager i Sverige.
Radiomodellen Denver SCR-2010 med håndsving og solceller er fuldstændig udsolgt fra POWERs centrale lager i Sverige.

Meldingen kom lørdag klokken 15.30: Alle danskere skal kunne klare sig selv i tre dage i en nødsituation. I sekunderne efter oplevede elektronik- og hvidevarekæden POWER et decideret stormløb mod virksomhedens hjemmeside, hvor danskerne rev hundredvis af små bærbare radioer ned fra hylderne. Senere skete det også i kædens 27 butikker.

- Jeg har været i POWER i syv år, og jeg har aldrig oplevet noget lignende. Vores salg af radioer steg lodret med lige knap 2500%, og enkelte modeller er allerede udsolgt, siger Nicolai Ravn, salgschef i POWER.

Mest populær var en radiomodel fra mærket Denver med solceller og håndsving, som POWER i løbet af weekenden langede så mange over disken af, at den nu er udsolgt ikke blot i POWER Danmark, men også fra kædens nordiske centrallager.

- Vi er i gang med at skaffe alle dem, vi kan komme i nærheden af, og forhåbentlig ser situationen anderledes ud om ganske få dage. Men lige nu er status, at der er udsolgt af de helt basic modeller, som kun kræver håndkraft og solens stråler, forklarer Nicolai Ravn.

Fra lørdag eftermiddag og frem har de bærbare radioer – meget atypisk – ligget i Top 5 i POWERs interne salgsstatistik.

- Det er jo ikke en varegruppe, som vi sælger så mange af til daglig. Så det ramte os som en kæmpe overraskelse. Jeg tror ikke, at radioerne som varekategori har været så hypet siden overgangen fra FM til DAB, slutter Nicolai Ravn.

Kontakter

PressekontaktPresseansvarligPower Danmark

Journalister, redaktører, bloggere og andet godtfolk glæder vi os til at få i telefonen. Ring til vores presseansvarlige på tlf. 2133 8088, eller send os en mail på presse@power.dk.

Tlf:+45 2133 8088presse@power.dk

Om POWER

POWER-eventyret begyndte i Danmark tilbage i 2015 med åbningen af POWER Glostrup. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, i 2017 kom POWER til Norge, og i 2023 fik vi 29 fysiske butikker i Sverige. 

I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant med knap 230 butikker (ca. 270 inkl. franchises) og 6000 medarbejdere fordelt på fire lande – og vi vokser stadig. 

Hos POWER gør vi os altid umage med at være et skridt foran, for det resulterer i velovervejede, effektive løsninger og holder priserne lave - og sikrer samtidig vores kunder den bedste handelsoplevelse.

POWER i Danmark, Norge, Finland og Sverige er ejet af POWER International, som AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS, ejet af Øivind Tidemandsen, står bag. 

Vores erklærede mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Det gør vi via effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.

Følg pressemeddelelser fra Power

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Power

TV-feber: POWER forventer 20% stigning i TV-salg under EM i fodbold11.6.2024 11:27:40 CEST | Pressemeddelelse

Alene opremsningen får sveden til at perle på panden: EM i fodbold med et dansk landshold i storform; Tour de France, hvor danske Vingegaard forhåbentlig tramper afsted som forsvarende vinder og et OL med masser af dygtige danske atleter inklusive de to danske landshold i kvinde- og herrehåndbold. En sportssommer i den kaliber kræver, at udstyret er i orden – også hos TV-seerne. Elektronikkæden POWER forventer derfor en stigning i salget af TV-skærme på 20%.

POWER ansætter medieprofil fra Viaplay og TV223.4.2024 08:50:00 CEST | Pressemeddelelse

Elektronik- og hvidevarekæden POWER ansætter pr. 1. maj Søren Kaule som Omnichannel Media Manager. Søren Kaule kommer med mere end 20 års erfaring fra TV2 og Viaplay, og med hans ansættelse ændrer POWER strategi og trækker blandt andet alle omnichannel-medieindkøb in-house. POWER-direktør Jesper Boysen kalder ansættelsen ”et naturligt gearskifte, som kommer til at få enorm betydning for POWERs udvikling”.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye