Power

TV-feber: POWER forventer 20% stigning i TV-salg under EM i fodbold

Del

Alene opremsningen får sveden til at perle på panden: EM i fodbold med et dansk landshold i storform; Tour de France, hvor danske Vingegaard forhåbentlig tramper afsted som forsvarende vinder og et OL med masser af dygtige danske atleter inklusive de to danske landshold i kvinde- og herrehåndbold. En sportssommer i den kaliber kræver, at udstyret er i orden – også hos TV-seerne. Elektronikkæden POWER forventer derfor en stigning i salget af TV-skærme på 20%.

På søndag klokken 18 lyder dommerens første fløjt – ikke blot til Danmarks første EM-kamp mod Slovenien, men også til et decideret stormløb mod landets TV-forhandlere.

”Vi står klar i butikkerne de her dage, for tendensen har været stigende de senere år: Når EM begynder, stiger vores salg af TV-skærme markant”, siger Nicolai Ravn, salgschef hos POWER.

Da Euro2020 løb over skærmene (afholdt i 2021 på grund af pandemien), blev der langet 9% flere TV over disken hos POWER. Det tal forventer elektronikkæden bliver slået med flere længder i år – både på grund af de store sportsbegivenheder, der venter forude, men også fordi teknologien i de moderne TV-skærme fortsat udvikler sig med stormskridt, når det gælder billedkvalitet, lyd og smartfunktioner.

20% flere solgte TV-skærme
Faktisk forudser POWER en stigning på hele 20% i salget af TV denne sommer, hvor de mange sportsglade danskere kigger ind i blandt andet EM i fodbold, Tour de France og OL.

”Hver gang tror vi, at nu må det have toppet – men nej. Danskerne vil have større skærme og skarpere billedkvalitet, og så er stadig flere avancerede smart-TV-funktioner også i høj kurs, når sportssommeren skal nydes hjemme fra sofaen. Så ja, vi har forberedt os på en stigning på 20% i TV-salget”, forklarer Nicolai Ravn.

Færre storskærmsarrangementer: POWER har bestilt 500 ”TV-to-go” 
POWER har set et potentielt hul i markedet, og det har fået elektronikkæden til at bestille 500 styk af et bestemt TV hjem forud for EM-turneringen. TV’et er et transportabelt METZ-TV med en mat 24” skærm, som er specielt egnet til udendørs brug. 

”Som der har været en del skriverier om i medierne forud for fodboldslutrunden, så ser det ud til, at der ikke bliver helt så mange storskærmsarrangementer, som vi har set hidtil, fordi TV-udbyderne er mere strikse i år. Derfor har vi bestilt en bunke bærbare TV hjem, som er små nok til at kunne tages med i parken, på stranden eller med ind hos naboen, men som samtidig er store nok til, at det med mange længder slår den lidt flade fornemmelse, som det kan være at sidde en hel flok og se en vigtig kamp rundt om en lille bærbar computer. Det er ren ”TV-to-go””, siger Nicolai Ravn.

METZ-TV’et har to 6W Dolby Digital Plus-højttalere og en batteritid på tre timer, så det ikke løber tør for strøm midt i kampen. Det er desuden udstyret med Chromecast, så der kan streames indhold direkte fra telefonen, og med Google TV, der giver adgang til tusindvis af apps, spil og streamingtjenester.

"Jeg er overbevist om, at det her TV bliver en kæmpe sommersællert. Faktisk er jeg ret usikker på, om 500 styk ender med at være nok – men vi krydser fingre", slutter Nicolai Ravn.

Kontakter

PressekontaktPresseansvarligPower Danmark

Journalister, redaktører, bloggere og andet godtfolk glæder vi os til at få i telefonen. Ring til vores presseansvarlige på tlf. 2133 8088, eller send os en mail på presse@power.dk.

Tlf:+45 2133 8088presse@power.dk

Om POWER

POWER-eventyret begyndte i Danmark tilbage i 2015 med åbningen af POWER Glostrup. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, i 2017 kom POWER til Norge, og i 2023 fik vi 29 fysiske butikker i Sverige. 

I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant med knap 230 butikker (ca. 270 inkl. franchises) og 6000 medarbejdere fordelt på fire lande – og vi vokser stadig. 

Hos POWER gør vi os altid umage med at være et skridt foran, for det resulterer i velovervejede, effektive løsninger og holder priserne lave - og sikrer samtidig vores kunder den bedste handelsoplevelse.

POWER i Danmark, Norge, Finland og Sverige er ejet af POWER International, som AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS, ejet af Øivind Tidemandsen, står bag. 

Vores erklærede mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Det gør vi via effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.

Følg pressemeddelelser fra Power

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Power

POWER ansætter medieprofil fra Viaplay og TV223.4.2024 08:50:00 CEST | Pressemeddelelse

Elektronik- og hvidevarekæden POWER ansætter pr. 1. maj Søren Kaule som Omnichannel Media Manager. Søren Kaule kommer med mere end 20 års erfaring fra TV2 og Viaplay, og med hans ansættelse ændrer POWER strategi og trækker blandt andet alle omnichannel-medieindkøb in-house. POWER-direktør Jesper Boysen kalder ansættelsen ”et naturligt gearskifte, som kommer til at få enorm betydning for POWERs udvikling”.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye