Nu kan kunderne handle i Lidl i Albertslund

Nu kan beboerne i Albertslund handle i deres egen lokale Lidl, da dagligvarekæden torsdag morgen åbnede for sin første butik i den sjællandske by og sin butik nummer 160 på landsplan.

Butikschef Sameer Nazir og borgmester Steen Christiansen (A) kunne torsdag morgen klippe det rød bånd til Lidls spritnye butik ved Stationstorvet i Albertslund og byde kunderne indenfor.

Om du skal handle til hele ugen, vil have morgenbrød med til kollegerne eller blot længes efter en kølig is i sommervarmen, så har den nye Lidl i Albertslund det hele. Det fortæller butikschef Sameer Nazir, som torsdag morgen først bød kunderne på kaffe og sandwich og efterfølgende kunne klippe det røde bånd og lede dem indenfor i Albertslunds Centrums nyeste dagligvarebutik.

Den erfarne butikschef har en lang karriere bag sig med flere butiksåbninger. Men selvom det ikke er uvant for ham at være frontmand i en spritny butik, så var der stadig lidt sommerfugle i maven op til åbningen:

“Det er altid spændende at skulle stå i spidsen for en ny butik i et nyt område og med et nyt hold af kolleger. Man tænker jo altid over, hvordan man bliver taget imod af kunderne og hvordan dynamikken bliver i butikken,” siger Sameer Nazir, som er hentet ind fra Lidl Glostrup. Han tilføjer:

“Vi har samlet et stærkt og kompetent hold af dygtige butiksfolk i alle aldersspænd, hvoraf jeg har arbejdet tæt sammen flere af dem før. Forberedelserne til åbningen har været hektiske, men det er gået rigtigt godt. Derfor er det ekstra skønt, at opbakningen og humøret hos kunderne har været så godt, som det har været i dag.”

Endnu flere muligheder for at handle

Den nye Lidl bliver en del af Albertslund Centrums brede udvalg af butikker, som falbyder varer fra hele verden. Antallet af besøgende ved kædens naboaften om onsdagen og på åbningsmorgenen dagen efter, tyder dog på, at beboerne i området er glade for Lidls ankomst.

Hos Citycon, der ejer Albertslund Centrum, byder man ligeledes Lidl velkommen:

"Vi er meget glade for at byde Lidl velkommen til Albertslund Centrum," siger Jacob Bannor, der er Asset Manager Denmark hos Citycon, og fortsætter:

”Vi arbejder hele tiden for at tilbyde alle dem, der handler i Albertslund Centrum, et varieret udbud af butikker, restauranter og services, og det er tilføjelsen af Lidl et godt eksempel på. Besøgstal og omsætning har været støt stigende de seneste år, og den vækst drives i høj grad af mad og dagligvarer. Derfor er Lidl med kædens fokus på kvalitet til fordelagtige priser et godt supplement til vores udvalg af mere end 60 butikker. Det ser vi frem til, at vores besøgende får glæde af.”

Den nye butik er placeret på Stationstorvet 14, 2620 Albertslund, er den første af sin slags i byen og er Lidl-butik nummer 160 på landsplan.

Der er åbent mandag-søndag fra kl. 7-21.30.

Lidl fjerner yderligere 20 % af deres tobak- og nikotinsortiment31.5.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Sidste år fjernede Lidl som den første dagligvarekæde i Danmark 20 % af deres tobak- og nikotinsortiment som et skridt mod at stoppe salget af disse produkter i kædens butikker inden udgangen af 2028. Siden tiltaget har kæden også åbnet 20 tobak- og nikotinfrie butikker, og nu begrænser Lidl tilgængeligheden yderligere ved at udfase endnu 20 % af sortimentet. Tilbagemeldingerne på initiativet er fortsat positive, og Lidl fortsætter sin indsats for at fremme danskernes sundhed.