Pernille Lotus bliver ambassadør i Foreningen Spiseforstyrrelser og Selvskade

Som ambassadør for patient- og pårørendeforeningen vil Pernille Lotus arbejde for, at endnu flere søger hjælp, når de kæmper med en spiseforstyrrelse eller selvskade.

Iværksætter Pernille Lotus er nyslået ambassadør i Foreningen spiseforstyrrelser og Selvskade. Dermed er hun den første ambassadør i foreningens nye ambassadørkorps.

"Et kig ned på min venstre arm, der er fyldt med ar efter cutting, er den oprigtige grund til, at jeg er beæret over at kunne kalde mig ambassadør for Foreningen Spiseforstyrrelser og Selvskade. Min egen ungdom har ikke været en dans på roser. Men jeg trodsede oddsene og blev mønstrebryder, landede på den anden side og befinder mig et sted i livet, hvor jeg har overskud – og egne hårde erfaringer – til at ville hjælpe unge videre til et liv uden selvskade," siger Pernille Lotus. Hun tilføjer:

”Arbejdet med unge, som lider, fylder mit hjerte, og i mit nye virke som breathwork- og meditationslærer mener jeg, at både timing og match er made in heaven. Jeg håber for alvor at kunne sætte foreningen på landkortet, så vi sammen kan hjælpe endnu flere unge mennesker.”

Sammen med sin partner Rasmus Kolbe (kendt som Lakserytteren) har Pernille Lotus skabt influencerbureauet WeAreCube, som i 2021 blev solgt til bureaugiganten Gigger Group for godt 75 millioner svenske kroner. Ved udgange af 2023 trak hun sig som CEO for WeAreCube og driver i dag blandt andet BeyondBreath, som tilbyder breathwork, meditation og saunagus for privatpersoner og virksomheder.

Foreningen Spiseforstyrrelser og Selvskades direktør, Laila Walther, ser frem til samarbejdet med Pernille Lotus.

”Jeg glæder mig over, at Pernille har valgt at kaste sit kæmpe engagement og sin imponerende drivkraft ind i kampen for at skabe bedre forhold for mennesker med spiseforstyrrelser og selvskade. Jeg er overbevist om, at Pernille med sin store erfaring som iværksætter og sit indblik i influencerbranchen kan bidrage til, at endnu flere lærer os at kende og søger vores hjælp, når de har brug for støtte til at håndtere en spiseforstyrrelse eller selvskade,” siger Laila Walther.

Hvert år rådgiver og støtter vi mere end 5.000 mennesker, der har brug for hjælp, og vi har rådgivninger i København og Aarhus, Odense, Aalborg.