Fire lokale foreninger modtager fondsmidler

Tarm IF af 1897, Unghygge - Skjern Bykirke, Skaven Strand Grundejerforening og Videbæk Borgerforening har modtaget i alt 69.350 kr., som de kan bruge til initiativer og aktiviteter til glæde for lokalsamfundene. Pengene er uddelt af Fonden bag Andelskasserne i område Nord.

Fire lokale foreninger og initiativer modtager fondsmidler. Pengene er uddelt af Fonden bag Andelskasserne i område Nord.

Danmark er fyldt med energiske ildsjæle. Men selv den stærkeste virketrang kan bremses, hvis der ikke er økonomi til at føre de gode idéer ud i livet. Fonden bag Andelskasserne i område Nord har netop til formål at støtte aktiviteter, der vil gøre en synlig forskel i lokalsamfundene og har derfor givet en økonomisk hjælpende hånd til fire initiativer i lokalområdet.

• Tarm IF af 1897 modtager 25.000 kr., der skal gå til tribunebyggeri ved Tarm Stadion
  • Unghygge - Skjern Bykirke modtager 15.000 kr. til projektet ’Unghygge’
  • Skaven Strand Grundejerforening får 14.000 kr. som tilskud til en aktivitetsbane
  • Videbæk Borgerforening modtager 15.350 kr., der skal gå til en helårskælkebakke i Videbæk

Det glæder Michael Knudsen, som er bestyrelsesmedlem i Fonden bag Andelskasserne i område Nord, at fonden kan være med til at sprede glæde og udvikling i lokalsamfundene.

”For mig som det lokale bestyrelsesmedlem i Midt- og Vestjylland er det vigtigt, at vi er med til at støtte op om nogle af de mange lokale projekter og dermed også de initiativrige ildsjæle, der står bag. På den måde bidrager vi til at fastholde og udvikle aktiviteterne i lokalområdet og dermed også øge interessen for at bosætte sig og leve i de midt- og vestjyske lokalsamfund,” siger Michael Knudsen.

For at komme i betragtning til fondens midler skal aktiviteterne finde sted i fondens område og fremme udviklingen af sociale, kulturelle og kreative fællesskaber. Vigtigt, fordi fællesskaberne bringer mennesker sammen og er til glæde for en bred kreds af lokale borgere.

For nylig mødtes ildsjæle fra de lokale initiativer i Andelskassen i Skjern for at modtage den økonomiske håndsrækning fra fonden. Her deltog centerdirektør for Andelskassen i Skjern, Ryan Tobiasen også.

”Det ligger dybt i vores DNA at give noget tilbage til de lokalsamfund, som vi og vores kunder er en del af, og som en aktiv bank, der gerne vil understøtte tiltag i Skjern-området, er det derfor dejligt at være med, når fonden bag banken uddeler midler til lokale initiativer. De fire initiativer har - ligesom Andelskassen - fokus på gode relationer, og det glæder mig, at fondsmidlerne bidrager til at fremme de gode relationer og styrke det lokale fællesskab til gavn for mange indbyggere i lokalområdet,” siger Ryan Tobiasen.

På Andelskassens hjemmeside andelskassen.dk/om-banken/organisation-og-ledelse/fonde/fonden-for-andelskasserne-i-omraade-nord/ kan man holde sig orienteret om ansøgningsfristen for næste uddeling af støttemidler. Her finder man også ansøgningsskema og yderligere information om, hvilke betingelser ansøgningerne skal opfylde.

Modtager fra Tarm IF af 1897 sammen med Michael Knudsen (tv), bestyrelsesmedlem i Fonden bag Andelskasserne i område Nord og Ryan Tobiasen, centerdirektør for Andelskassen i Skjern
Modtagere fra Unghygge - Skjern Bykirke sammen med Michael Knudsen (tv), bestyrelsesmedlem i Fonden bag Andelskasserne i område Nord og Ryan Tobiasen, centerdirektør for Andelskassen i Skjern
Modtagere fra Videbæk Borgerforening sammen med Michael Knudsen (tv), bestyrelsesmedlem i Fonden bag Andelskasserne i område Nord og Ryan Tobiasen, centerdirektør for Andelskassen i Skjern

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj og 19 afdelinger rundt i landet. I hele organisationen tager vi afsæt i, at vi tror på, at alle har brug for gode relationer. Det er det, der får os til at sige højt, at vi er mere end bare en bank. Vi er mennesker, der interesserer os for andre mennesker. Det præger vores rådgivning af både privat- og erhvervskunder.