Efterlysning: Danmarks stærkeste socialt ansvarlige virksomheder skal frem i lyset

Til november uddeles Cabis CSR People Prize 2024. Jagten på de virksomheder, der fortjener en nominering, er nu gået i gang.

De virksomheder, der tager et stort socialt ansvar, fortjener at blive fejret. Det gør videnshuset Cabi med uddelingen af ”CSR People Prize 2024”. Cabi

I dag er det at tage et socialt ansvar blevet en central del af forretningen hos flere og flere virksomheder. Og dem, der er bedst til at tage et socialt ansvar, fortjener at blive hyldet. Det gør videnshuset Cabi ved at uddele ”CSR People Prize”, der med mere end 20 år på bagen er en af de mest veletablerede og prestigefyldte CSR-priser i Danmark.

Prisen går til virksomheder, der gennem socialt ansvar viser, at de forebygger, at medarbejdere må stoppe, fx på grund af sygdom eller nedslidning og med succes ansætter mennesker, som har udfordringer, der gør det svært at komme ind på arbejdsmarkedet, fx på grund af handicap eller en psykisk lidelse.

Mette Rønnau, direktør i Cabi og formand for juryen bag CSR People Prize, fortæller om baggrunden for prisuddelingen:

”Vores erfaring er, at dygtige erhvervsledere lader sig inspirere af, hvad andre stærke erhvervsleder fortæller. Derfor er det vigtigt, at få dem, der har succes med at gøre social ansvarlighed til en naturlig del af forretningen, bragt frem i lyset. Det gør vi med uddelingen af CSR People Prize, så de gode historier kommer til at tjene til inspiration for flere.”

Hylder store, små og unge
CSR People Prize 2024 uddeles inden for tre forskellige kategorier, og både private og offentlige virksomheder fra hele landet kan komme i betragtning.

De tre kategorier er:

• Virksomhed med op til 250 ansatte
  • Virksomhed med flere end 250 ansatte
  • Virksomheder, der udmærker sig ved at gøre en forskel for unge medarbejdere.

”Vi ved, at virksomheder i alle størrelser gør en stor indsats for at tænke socialt ansvarligt. Det kan dog være svært at sammenligne indsatserne fra stor koncern og en mindre håndværksvirksomhed, så derfor har vi en kategori for både store og små virksomheder,” siger Mette Rønnau og fortsætter:

”Lige nu er der desværre alt for mange unge mellem 15 og 24 år, der hverken er i job eller uddannelse. De er potentielt i fare for at havne som udsatte voksne, hvis de ikke kommer i job eller uddannelse. Når de unge skal have en fod ind på arbejdspladserne, spiller virksomhederne en helt central rolle. Og den virksomhed, der er bedst til at få unge med ombord, hylder vi også med en pris.”

Fortjener din virksomhed en nominering?
Indstillingen til CSR People Prize 2024 er nu åben, og alle kan indstille deres egen virksomhed og/eller anbefale en virksomhed at indstille sig til prisen.

Indstillingen løber frem til og med onsdag 21. august 2024. Priserne uddeles i starten af november ved et større arrangement i København.

Du kan læse mere og indstille din virksomhed HER

Du kan også anbefale en anden virksomhed at indstille sig HER

Se vinderne fra sidste års uddeling her: Den Jydske Kontrolcentral A/S og HKScan

Vil du vide mere?
Vil du vide mere om indstillingen, kan du kontakte Signe Bloch-Krarup, chefkonsulent i Cabi, mail: sb@cabiweb.dk, telefon: 2227 5629.