Zoologisk Have i København

Prisbelønnet madkoncern flytter ind i historisk hus i ZOO

Den kreative og prisbelønnede madkoncern Norrlyst åbner familievenlig restaurant i Zoologisk Haves historiske hvide bygning på toppen af Valby Bakke

Kommerciel direktør Mai Maria Beck og adm.dir og stifter af Norrlyst Koncernen Bjarke Just Nielsen har store forventninger til samarbejdet. ZOO

De sidste stole og bænke er sat på plads, malingen er netop tørret ind, glassene er pudset – og køkkenet gjort klar til det første rykind af gæster.

Fredag d. 31. maj åbner Norrlyst Group en restaurant i det, som nok mest er kendt som ”Det Hvide Hus”, men som nu har fået navnet ”Kjærbøllings Hus” efter Zoologisk Haves grundlægger Niels Kjærbølling.

• Vi er rigtig glade for, at Norrlyst Group flytter ind i ZOO. De har en moderne og bæredygtig profil samt et koncept, der handler om at servere mad af virkelig god kvalitet, der både egner sig til de daglige gæster i haven, men også til ZOOs mange arrangementer og events. Derudover har de i teamet en vidunderlig kreativitet samt en helt særlig sans for stemning og indretning, der får en til at føle sig ekstra velkommen i deres restauranter, lyder det fra Salg – og Marketingdirektør Mai Maria Beck.

Norrlyst Koncernen driver i forvejen populære restauranter som Væksthuset, Theo og den oprindelige restaurant Norrlyst som flere gange har fået tildelt udmærkelsen ”Bib Gourmand” af folkene bag MICHELIN- guiden.

Madkonceptet i Kjærbøllings Hus vil som udgangspunkt have hjemmelavet smørrebrød og særlige børnemåltider, men der vil også være et bredt udvalg af vin, øl, kage og kaffe, hvis man lige skal have pause i benene efter en lang gåtur i Haven.

• I ZOOs restauranter ønsker vi at kunne præsentere et sundt og spændene udvalg af mad og drikke til både børn og voksne. Bjarke Just Nielsen og hans team har været utrolig lydhøre over for vores ønsker om, at maden skal være nærende samtidig med, at den er ”folkelig”, siger Mai Maria Beck.

Restauranten vil især have fokus på familier med børn. Både lokalet og hele området udenfor er derfor blevet åbnet og udvidet, så der er blevet plads til flere borde og stole, et lille legeområde samt parkering til barnevogne. En børnemenu kan man få til under 50 kroner.

Direktør i Norrlyst Koncernen, Bjarke Just Nielsen, glæder sig til at åbne sin – nu niende restaurant i ZOO, hvor børnefamilierne er i fokus.

• Vi har i tænkt rigtig meget i børnefamiliers behov. Derfor er hurtighed også et af parametrene. Jeg ved af erfaring, at det sjældent er en god oplevelse at stå i en kø med små sultne børn i længere tid, lyder det fra Bjarke Just Nielsen, der understreger, at både hjerne og hjerte er investeret i projektet.
  • På selskabets vegne er jeg overbevist om, at vi sammen med ZOO har fået skabt et fremragende koncept, som passer godt ind i Zoologisk Haves værdier og behov. Jeg ser meget potentiale i vores samarbejde, siger direktøren og fortsætter:

• Personligt betyder det også noget for mig, da de fleste af mine weekender med familien alligevel bliver brugt i Zoologisk Have. Så på den måde går det jo op i en højere enhed, siger Bjarke Just Nielsen med smil på læben.

Fakta:

-Kjærbøllings Hus vil følge Zoologisk Haves åbningstider.

-Norrlyst Group vil udover at drive restauranten, stå for møder og selskaber

Billeder

Det er hovedsageligt lækkert smørrebrød, der vil blive serveret på Kjærbøllings Hus.
Download

ZOO er sat i verden for at fremme naturbevarelse. Det gør vi gennem inspiration og opdagelser for vores gæster i Zoologisk Have København. Vi bidrager aktivt i det internationale arbejde med at bevare dyrearter og naturområder. Vi øger interessen og forståelsen af naturen og dens mangfoldighed og bidrager med vigtig forskning. Alt, hvad vi gør, er natuligvis baseret på et videnskabeligt grundlag.

Følg pressemeddelelser fra Zoologisk Have i København

Flere pressemeddelelser fra Zoologisk Have i København

Babyboom i Zoologisk Have: Chimpanseunge og flodhesteunge født16.5.2024 08:51:12 CEST | Pressemeddelelse

Mandag den 13. maj kom en velskabt chimpanseunge til verden i Zoologisk Have København. Kun to dage senere, onsdag den 15. maj, blev en flodhesteunge født midt i åbningstiden til frit skue på Savannen. Begge fødsler er forløbet godt, og både mødre og unger er sunde og raske Se billeder her: FLODHEST VIDEO + FOTOS (Frank Rønsholt): https://we.tl/t-WKxQWH5c1D CHIMPANSE VIDEO + FOTOS (kreditering Zoologisk Have København / København ZOO): https://we.tl/t-ChJmukXeBL