Psykiatrifonden ansætter økonomidirektør

Christian Kierkegaard er Psykiatrifondens nye økonomidirektør. Han kommer fra en stilling som økonomichef i Region Hovedstadens Center for Regional udvikling.

Christian Kierkegaard

Psykiatrifonden er vokset de senere år og har yderligere vækstambitioner. Derfor er det et naturligt skridt at styrke organisationen.

Christian Kierkegaard er uddannet cand.polit. og har mange års erfaring som økonomichef i forskellige organisationer, bl.a. Albertslund Kommune, Movia og Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet. Siden 2021 har han været økonomichef i Region Hovedstadens Center for Regional udvikling.

Om sin nye position siger han:

”Psykiatrifonden har momentum. Og jeg glæder mig vildt meget til sammen med en særdeles dygtig organisation og bestyrelse at sørge for, at økonomien og det administrative set-up forstærker vores evne til at gribe muligheden for at skabe en psykiatri i verdensklasse.”

Psykiatrifonden er en privat, sygdomsbekæmpende organisation, der arbejder for indsamlede midler, og er med sine 23.000 støttemedlemmer den største ngo på psykiatriområdet i Danmark.

Følg pressemeddelelser fra Psykiatrifonden

Flere pressemeddelelser fra Psykiatrifonden

Find elefanten: Dronningen åbner kunstevent og roser Benthe og Ediths digte20.6.2024 16:08:03 CEST | Presseinvitation

Elefanten i rummet i form af et kunstværk af Aarhus-kunstneren Hans Krull blev afsløret af H.M. Dronning Mary ved Aarhus Øje i dag. Det markerede åbningen af sommerens kunstevent, der skal få os til at tale åbent om psykisk sygdom, Find elefanten - oplev Aarhus. To beboere fra bostedet Enghaven i Horsens læste hver et digt op for Dronningen og mødte tydelig støtte og opbakning.

Psykiatrifonden om anbefalinger: Den virkelige patients sundhedsvæsen11.6.2024 14:14:02 CEST | Pressemeddelelse

Der var spontane Yes!-råb og klapsalver i Psykiatrifonden i dag, da det viste sig, at Sundhedsstrukturkommissionen vil integrere somatik og psykiatri i de anbefalinger, der blev offentliggjort i dag: “Hvis det her går igennem, er det den bedste nyhed i årevis for mennesker med psykisk sygdom og deres familier. Det er det, vi har arbejdet for. Nu skal sundhedsvæsenet indrettes til den virkelige patient,“ siger Psykiatrifondens direktør Marianne Skjold.

Ny undersøgelse: Unge er pressede og bange for at skuffe6.6.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

For mange unge i alderen 16 til 24 år føles livet som en ren fiasko, hvis det ikke går godt hele vejen rundt. De føler sig ofte hårdt pressede og er bange for at skuffe andre. Derfor taler mange hverken med forældre eller venner om det, der er svært. Det viser en ny undersøgelse fra Psykiatrifonden, og resultatet bekymrer: ”De dårlige følelser kan slå rod”, siger rådgivningsleder Liza Johnson.