Dagrofas produktserie, Grøn Balance, høster igen stor international pris

Ved den verdensomspændende og anerkendte Private Label-konkurrence “Salute to excellence” i Amsterdam, hentede Grøn Balance Øllingegaard første- og andenpladsen for “Bedste yoghurt”

Pære/banan yoghurten fra Grøn Balance Øllingegaard er kåret som bedste yoghurt på den store PLMA konference "Salute to Excellence" i Amsterdam.

ØKO Pære & Banan yoghurten fra Dagrofas egen produktserie, Grøn Balance Øllingegaard, er blevet hædret med førstepladsen i den internationale private label-konkurrence “Salute to Excellence, som afholdes hvert forår af Private Label Manufacturers Association (PLMA). Det betyder, at dommerne har vurderet yoghurten som en af verdens bedste. Ydermere tog Grøn Balance Øllingegaard også andenpladsen i kategorien, denne gang med naturel-yoghurten fra samme serie.

Sidste år vandt Dagrofa priser for “Bedste miljøvenlige vaskemiddel” og “Bedste plantebaserede produkt”, og det er syvende gang på fem år, at Grøn Balance vinder en pris for bedste Private Label-produkt. At det lykkes at få produkter anerkendt som de bedste, er et synligt bevis på, at det betaler sig at arbejde med at optimere egne produkter. Både hvad angår kvalitet, design og miljøaftryk.

“Det virkede som et “match made in heaven”, da vi med Grøn Balance indgik partnerskab med Øllingegaard. Det har vist sig at være rigtigt, og vi er meget stolte af, at samarbejdet allerede bærer frugt, og vi vinder guldmedalje i den første prisuddeling efter samarbejdet blev indledt sidste sommer,” siger Steffen Winther, chef for Private Label i Dagrofa.

Fra juryen lød begrundelsen for prisen til Grøn Balance ØKO Pære & Banan Yoghurt således:

“Produktets smag er meget værdsat, og den høstede karakteren 10 ud af 10 hos mange dommere, godt klaret. Brilliant emballage. Muligheden for at afkrydse hvilken dag, produktet er taget i brug, er et godt koncept til kontrol af udløbsdato.”

Afkrydsningsfeltet, dommerne refererer til, er et tiltag på mange af Grøn Balance Øllingegaard-produkterne. Tiltaget skal blandt andet medvirke til mindre madspild.

Dommerne vurderede i alt 550 produkter fra 72 supermarkedskæder i 23 lande. Produkterne bliver vurderet ud fra specifikke parametre såsom produktkoncept og fremtoning, emballage, repræsentation og værdi for pengene.

“Denne hæder kommer samtidig med, at vi også oplever god vækst i salget af vores egne produkter. Salget af Grøn Balance steg således med mere end 13 procent i 2023,” fortæller Steffen Winther.

“Co-brandet” mellem Grøn Balance og mejeriet Øllingegaard blev indledt i sommeren 2023. I yoghurtserien indgår Pære/banan, vanilje/jordbær samt naturel. I hele serien indgår også mælk, smør, fløde og creme fraiche.

Tilbage i 2022 tilføjede Dagrofa en række nye værdier for Grøn Balance. Det handler om mere genanvendt emballage, vedledning til korrekt affaldssortering og generelt mindre brug af emballage.

Alle fødevarer under Grøn Balance er økologisk mærket, og alle husholdnings- og plejeprodukter er certificeret med Svanemærket og anbefalet af Astma- og Allergiforbundet.

Fakta:

Det er en stor begivenhed, når Private Label Manufacturers Association afholder deres internationale awardshow Salute to Excellence, hvis formål er at hylde forhandlere og udviklere af innovative private label produkter af særlig høj kvalitet.

Vinderproduktet i kategorien “Bedste yoghurt, naturel eller smag” er ØKO Grøn Balance Pære & Banan.

Dagrofa Foodservice inviterer til inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’ – tilmelding er åben27.6.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Den 11. september danner TAP1 i København rammen for inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’, som fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice står bag. Messen har fået nyt navn, og det er også første gang, at arrangementet skal afholdes i TAP1. Her bliver det muligt at opleve over 115 leverandører og masser af gastronomiske events.