Dagrofas produktserie, Grøn Balance, høster igen stor international pris
Ved den verdensomspændende og anerkendte Private Label-konkurrence “Salute to excellence” i Amsterdam, hentede Grøn Balance Øllingegaard første- og andenpladsen for “Bedste yoghurt”

ØKO Pære & Banan yoghurten fra Dagrofas egen produktserie, Grøn Balance Øllingegaard, er blevet hædret med førstepladsen i den internationale private label-konkurrence “Salute to Excellence, som afholdes hvert forår af Private Label Manufacturers Association (PLMA). Det betyder, at dommerne har vurderet yoghurten som en af verdens bedste. Ydermere tog Grøn Balance Øllingegaard også andenpladsen i kategorien, denne gang med naturel-yoghurten fra samme serie.
Sidste år vandt Dagrofa priser for “Bedste miljøvenlige vaskemiddel” og “Bedste plantebaserede produkt”, og det er syvende gang på fem år, at Grøn Balance vinder en pris for bedste Private Label-produkt. At det lykkes at få produkter anerkendt som de bedste, er et synligt bevis på, at det betaler sig at arbejde med at optimere egne produkter. Både hvad angår kvalitet, design og miljøaftryk.
“Det virkede som et “match made in heaven”, da vi med Grøn Balance indgik partnerskab med Øllingegaard. Det har vist sig at være rigtigt, og vi er meget stolte af, at samarbejdet allerede bærer frugt, og vi vinder guldmedalje i den første prisuddeling efter samarbejdet blev indledt sidste sommer,” siger Steffen Winther, chef for Private Label i Dagrofa.
Fra juryen lød begrundelsen for prisen til Grøn Balance ØKO Pære & Banan Yoghurt således:
“Produktets smag er meget værdsat, og den høstede karakteren 10 ud af 10 hos mange dommere, godt klaret. Brilliant emballage. Muligheden for at afkrydse hvilken dag, produktet er taget i brug, er et godt koncept til kontrol af udløbsdato.”
Afkrydsningsfeltet, dommerne refererer til, er et tiltag på mange af Grøn Balance Øllingegaard-produkterne. Tiltaget skal blandt andet medvirke til mindre madspild.
Dommerne vurderede i alt 550 produkter fra 72 supermarkedskæder i 23 lande. Produkterne bliver vurderet ud fra specifikke parametre såsom produktkoncept og fremtoning, emballage, repræsentation og værdi for pengene.
“Denne hæder kommer samtidig med, at vi også oplever god vækst i salget af vores egne produkter. Salget af Grøn Balance steg således med mere end 13 procent i 2023,” fortæller Steffen Winther.
“Co-brandet” mellem Grøn Balance og mejeriet Øllingegaard blev indledt i sommeren 2023. I yoghurtserien indgår Pære/banan, vanilje/jordbær samt naturel. I hele serien indgår også mælk, smør, fløde og creme fraiche.
Tilbage i 2022 tilføjede Dagrofa en række nye værdier for Grøn Balance. Det handler om mere genanvendt emballage, vedledning til korrekt affaldssortering og generelt mindre brug af emballage.
Alle fødevarer under Grøn Balance er økologisk mærket, og alle husholdnings- og plejeprodukter er certificeret med Svanemærket og anbefalet af Astma- og Allergiforbundet.
Fakta:
Det er en stor begivenhed, når Private Label Manufacturers Association afholder deres internationale awardshow Salute to Excellence, hvis formål er at hylde forhandlere og udviklere af innovative private label produkter af særlig høj kvalitet.
Vinderproduktet i kategorien “Bedste yoghurt, naturel eller smag” er ØKO Grøn Balance Pære & Banan.
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkOm Dagrofa
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Dagrofa Foodservice leverer igen sorte tal og løfter årets resultat - nu er der fokus på ny vækststrategi26.3.2025 08:05:00 CET | Pressemeddelelse
En af landets største totalleverandører til professionelle køkkener – Dagrofa Foodservice – kan i 2024 for tredje år i træk præsentere et positivt årsregnskab. I 2025 er der fokus på at skabe bedre kundeoplevelser og at vinde nye kunder i forlængelse af den nye vækststrategi Gro’27.
Dagrofa overgår igen sig selv med bedste driftsindtjening i nyere tid19.3.2025 09:40:50 CET | Pressemeddelelse
Dagrofa kom ud af 2024 med 495 mio. kr. i driftsindtjening, hvilket er det bedste resultat i to årtier og mere end 16 procent bedre end året før. Særligt MENY har klaret sig godt.
MENY vender tilbage til Grenaa efter seks år18.3.2025 06:59:00 CET | Pressemeddelelse
Med åbningen af sin 116. butik vender MENY nu tilbage til Grenaa – det sker på fredag den 21. marts kl. 8, hvor butikkens købmand, Peter Palmby, slår dørene op. MENY blev kåret som Årets Supermarked i både 2023 og i 2024 af BT’s læsere, og nu får Grenaa igen glæde af en moderne MENY-butik fyldt med kvalitetsvarer, personlig service og unikke smagsoplevelser.
Dagrofa Logistik udvider i Baltikum: First Price lanceres i Estland14.3.2025 09:39:07 CET | Pressemeddelelse
Den estiske supermarkedskæde Selver har taget First Price ind til at dække deres discountsortiment. Aftalen markerer et vigtigt skridt i Dagrofa Logistiks internationale vækststrategi.
Comwell Hotels forlænger samarbejdet med fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice19.2.2025 06:32:11 CET | Pressemeddelelse
Comwell Hotels har underskrevet en ny længerevarende samarbejdsaftale med Dagrofa Foodservice, som skal levere fødevarer til bespisningen af hotelkædens mange gæster. Fokusområderne i samarbejdet vil fortsat være høj kvalitet, kulinarisk innovation og at fremme den grønne omstilling.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum