Dagrofas produktserie, Grøn Balance, høster igen stor international pris
Ved den verdensomspændende og anerkendte Private Label-konkurrence “Salute to excellence” i Amsterdam, hentede Grøn Balance Øllingegaard første- og andenpladsen for “Bedste yoghurt”

ØKO Pære & Banan yoghurten fra Dagrofas egen produktserie, Grøn Balance Øllingegaard, er blevet hædret med førstepladsen i den internationale private label-konkurrence “Salute to Excellence, som afholdes hvert forår af Private Label Manufacturers Association (PLMA). Det betyder, at dommerne har vurderet yoghurten som en af verdens bedste. Ydermere tog Grøn Balance Øllingegaard også andenpladsen i kategorien, denne gang med naturel-yoghurten fra samme serie.
Sidste år vandt Dagrofa priser for “Bedste miljøvenlige vaskemiddel” og “Bedste plantebaserede produkt”, og det er syvende gang på fem år, at Grøn Balance vinder en pris for bedste Private Label-produkt. At det lykkes at få produkter anerkendt som de bedste, er et synligt bevis på, at det betaler sig at arbejde med at optimere egne produkter. Både hvad angår kvalitet, design og miljøaftryk.
“Det virkede som et “match made in heaven”, da vi med Grøn Balance indgik partnerskab med Øllingegaard. Det har vist sig at være rigtigt, og vi er meget stolte af, at samarbejdet allerede bærer frugt, og vi vinder guldmedalje i den første prisuddeling efter samarbejdet blev indledt sidste sommer,” siger Steffen Winther, chef for Private Label i Dagrofa.
Fra juryen lød begrundelsen for prisen til Grøn Balance ØKO Pære & Banan Yoghurt således:
“Produktets smag er meget værdsat, og den høstede karakteren 10 ud af 10 hos mange dommere, godt klaret. Brilliant emballage. Muligheden for at afkrydse hvilken dag, produktet er taget i brug, er et godt koncept til kontrol af udløbsdato.”
Afkrydsningsfeltet, dommerne refererer til, er et tiltag på mange af Grøn Balance Øllingegaard-produkterne. Tiltaget skal blandt andet medvirke til mindre madspild.
Dommerne vurderede i alt 550 produkter fra 72 supermarkedskæder i 23 lande. Produkterne bliver vurderet ud fra specifikke parametre såsom produktkoncept og fremtoning, emballage, repræsentation og værdi for pengene.
“Denne hæder kommer samtidig med, at vi også oplever god vækst i salget af vores egne produkter. Salget af Grøn Balance steg således med mere end 13 procent i 2023,” fortæller Steffen Winther.
“Co-brandet” mellem Grøn Balance og mejeriet Øllingegaard blev indledt i sommeren 2023. I yoghurtserien indgår Pære/banan, vanilje/jordbær samt naturel. I hele serien indgår også mælk, smør, fløde og creme fraiche.
Tilbage i 2022 tilføjede Dagrofa en række nye værdier for Grøn Balance. Det handler om mere genanvendt emballage, vedledning til korrekt affaldssortering og generelt mindre brug af emballage.
Alle fødevarer under Grøn Balance er økologisk mærket, og alle husholdnings- og plejeprodukter er certificeret med Svanemærket og anbefalet af Astma- og Allergiforbundet.
Fakta:
Det er en stor begivenhed, når Private Label Manufacturers Association afholder deres internationale awardshow Salute to Excellence, hvis formål er at hylde forhandlere og udviklere af innovative private label produkter af særlig høj kvalitet.
Vinderproduktet i kategorien “Bedste yoghurt, naturel eller smag” er ØKO Grøn Balance Pære & Banan.
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkOm Dagrofa
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Dagrofa investerer trecifret millionbeløb i logistik20.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Dagrofa investerer nu stort i de automatiseringer og forbedringer, som yderligere skal øge konkurrencedygtigheden og fremtidssikre koncernens logistik - et vigtigt skridt på fødevarekoncernens vækstrejse.
Dagrofa høster international hæder for knækbrød19.5.2025 15:04:04 CEST | Pressemeddelelse
Dagrofas eget knækbrød fra produktserien OMHU, henter førstepladsen i kategorien ”crackers & crispbreads” ved den store Private Label-konference ”Salute to Excellence i Amsterdam. Det er fjerde år i træk, at Dagrofa har mindst ét produkt, der hædres blandt verdens bedste.
Lagkagehuset indgår omfattende partnerskab med Dagrofa: trecifret millionaftale med Dagrofa Foodservice og 10 nye butikker i MENY8.5.2025 09:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Lagkagehuset har underskrevet deres hidtil største samarbejdsaftale. Valget er faldet på fødevarekoncernen Dagrofa. Fremover skal Dagrofa Foodservice levere fødevarer til bagerkædens 108 danske butikker, og bagerkæden udbygger MENY-samarbejdet med yderligere 10 shop-in-shop-butikker og en fælles ambition om at løfte den danske madscene.
SPAR styrker lokal indsats for en renere natur – nu kan kunderne også være med29.4.2025 07:15:00 CEST | Pressemeddelelse
For syvende år i træk støtter supermarkedskæden SPAR op om Ren Natur, hvor lokale borgere indsamler affald i naturen. Foreninger henter penge til klubkassen ved at deltage, og som noget nyt kan private også låne indsamlingskit i butikken og hjælpe med at holde Danmark rent.
Aarstiderne er flyttet ind i de første MENY-butikker25.4.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aarstidernes lækre økologiske produkter har været at finde i de første MENY-butikker siden dagene op til påske. Salget oversteg forventningerne, og senere på året kommer alle MENY-butikker til at føre en lang række af Aarstidernes egne varer samt selvfølgelig frugt og grønt.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum