Psykiatrifonden

Psykiatrifonden får kommunikations- og fundraisingchef

Lars Hübertz er fra 1. maj Psykiatrifondens kommunikations- og fundraisingchef. Han kommer fra en position som kommunikationschef samme sted.

Lars Hübertz
Lars Hübertz, Psykiatrifondens kommunikations- og fundraisingchef.

Psykiatrifonden er inde i en rivende vækst, udvikling og fokusering og har været det de senere år. Det skærpede fokus betyder nu, at afdelingerne Kommunikation og Marketing & Fundraising rykker sammen og bliver til én samlet afdeling med knap 20 medarbejdere under Lars Hübertz’ ledelse. Fokuseringen betyder samtidig, at Psykiatrifonden lukker sit forlag.

Lars Hübertz er 49 år, uddannet cand. mag og har været ansat i Psykiatrifonden i snart ti år, hvor han blev ansat som kampagnechef. Da kom han fra en lignende stilling i Hjerteforeningen.

Udviklingen i Psykiatrifonden har de senere år betydet, at organisationen er blevet udvidet med afdelingen Viden & Udvikling, som Merete Konnerup, tidl. TrygFonden, er leder af. Afdelingen har særligt fokus på forskning, viden, udvikling, data og analyser. Samtidig har Psykiatrifonden etableret afdelingen Politik, der arbejder med public affairs. Dispositionerne kommer til at løfte og intensivere Psykiatrifondens rolle i en central position som den væsentligste aktør og talerør for mennesker med psykisk sygdom og deres pårørende. Det skal ses sammen med Psykiatrifondens nye tagline ”Psykisk sygdom må aldrig ødelægge liv”.

Psykiatrifonden er en privat, sygdomsbekæmpende organisation, der primært lever af indsamlede midler. Psykiatrifonden blev etableret i 1996 af den nu afdøde psykiater Jes Gerlach og er i dag den største organisation herhjemme for mennesker med psykisk sygdom og deres pårørende med sine 23.000 støttemedlemmer. Bestyrelsesformand er i dag overlæge i psykiatri Torsten Bjørn Jacobsen.

Følg pressemeddelelser fra Psykiatrifonden

Flere pressemeddelelser fra Psykiatrifonden

Find elefanten: Dronningen åbner kunstevent og roser Benthe og Ediths digte20.6.2024 16:08:03 CEST | Presseinvitation

Elefanten i rummet i form af et kunstværk af Aarhus-kunstneren Hans Krull blev afsløret af H.M. Dronning Mary ved Aarhus Øje i dag. Det markerede åbningen af sommerens kunstevent, der skal få os til at tale åbent om psykisk sygdom, Find elefanten - oplev Aarhus. To beboere fra bostedet Enghaven i Horsens læste hver et digt op for Dronningen og mødte tydelig støtte og opbakning.

Psykiatrifonden om anbefalinger: Den virkelige patients sundhedsvæsen11.6.2024 14:14:02 CEST | Pressemeddelelse

Der var spontane Yes!-råb og klapsalver i Psykiatrifonden i dag, da det viste sig, at Sundhedsstrukturkommissionen vil integrere somatik og psykiatri i de anbefalinger, der blev offentliggjort i dag: “Hvis det her går igennem, er det den bedste nyhed i årevis for mennesker med psykisk sygdom og deres familier. Det er det, vi har arbejdet for. Nu skal sundhedsvæsenet indrettes til den virkelige patient,“ siger Psykiatrifondens direktør Marianne Skjold.

Ny undersøgelse: Unge er pressede og bange for at skuffe6.6.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

For mange unge i alderen 16 til 24 år føles livet som en ren fiasko, hvis det ikke går godt hele vejen rundt. De føler sig ofte hårdt pressede og er bange for at skuffe andre. Derfor taler mange hverken med forældre eller venner om det, der er svært. Det viser en ny undersøgelse fra Psykiatrifonden, og resultatet bekymrer: ”De dårlige følelser kan slå rod”, siger rådgivningsleder Liza Johnson.