Lidl lancerer kampagne der opfordrer til at stemme ved det kommende Europa-Parlamentsvalg
Lidl lancerer en international kommunikationskampagne ’Det bedste valg er dit valg’ for at opfordre europæere til at stemme til Europa-Parlamentsvalget i 2024.

Lidl lancerer nu en europæisk kommunikationskampagne for at rette opmærksomheden mod vigtigheden af valget og Europas betydning. Kampagnen understreger vigtigheden af Europa med fokus på fællesskab og mangfoldighed samt Europas relevans med dets mange fordele for Lidl og Lidls interessenter. Kampagnenes formål er at få flest muligt til at stemme og derfor er temaet: ’Det bedste valg er dit valg’.
"Når vi bakker op om Europa betyder det samtidig, at vi står op for vores medarbejdere. Vi ville ikke være #teamlidl i dag uden det europæiske fællesskab og dets værdier. Vores kulturelle styrke ligger i vores mangfoldighed og vores fokus på de mennesker, der arbejder for og med Lidl," udtaler Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.
I et Lidl perspektiv er et frit og stærkt Europa udgangspunktet for økonomisk vækst gennem det indre marked, herunder ved at sikre fri bevægelighed, mulighed for at arbejde på tværs af grænser og friheden til at vælge blandt et rigt udvalg af friske europæiske fødevarer.
Fælles europæiske værdier og fordele er afgørende for Lidl
”Vi deler de europæiske værdier og den europæiske idé, og i Lidl er vi forpligtede til at bevare og værdsætte dem. Vores succes bygger på det europæiske indre marked og fælles arbejdsstandarder, der gavner alle vores interessenter – både medarbejdere, kunder, samfundet og vores partnere," fortæller Jens Stratmann og tilføjer:
"Takket være frihandel inden for EU kan Lidl tilbyde sine kunder den bedste værdi for pengene. Ensrettede regler på det indre marked og frihandel muliggør, at Lidl kan tilbyde et større udvalg af dagligvarer fra forskellige lande med øje for høj kvalitet, sikkerhed og bæredygtighed."
Europæiske aftaler skaber bedre rammer for samarbejde
Lidl har omkring 350.000 ansatte på tværs af EU, og derfor er et tæt samarbejde landene imellem vigtigt.
"Europa tilbyder mange fordele for vores arbejde og bringer os tættere på andre Lidl-lande. Det betyder, at vores medarbejdere kan arbejde sammen internationalt og kan arbejde i andre lande, hvor de kan rejse frit og let. Samtidig tillader europæiske aftaler os at handle frit og konkurrencedygtigt, hvilket hjælper med at bringe mere velstand til medlemsstaterne," siger Jens Stratmann og fortsætter:
"Vi tager ikke fordelene ved det europæiske fællesskab for givet. Vores succes og strategi er baseret på at tænke og handle ud over nationale grænser. Vi skal opretholde dette og bør bruge det kommende valg til at få vores stemme hørt. I Europa er vi en del af et samfund forenet af værdier og fælles mål. For at bevare det skal vi have et stærkt og mangfoldigt Europa."
Læs mere om, hvordan man stemmer til EU-valget d. 9. juni 2024 her: https://elections.europa.eu/da/how-to-vote/dk/
https://om.lidl.dk/european-elections-2024
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
To lokale produkter fra Lidls populære En Bid af Danmark-serie er nomineret til prestigefyldt europæisk pris12.2.2025 06:03:00 CET | Pressemeddelelse
Når de bedste private label-produkter i Europa skal kåres, har Lidl endnu en gang flere produkter med på nomineringslisten. En klassisk sennep fra Bornholms Oliemølle og en økologisk jordbæris fra Skarø Is – begge fra kædens En Bid af Danmark-serie - er med i finalen.
Lidl Danmark får ny CEO31.1.2025 16:00:00 CET | Pressemeddelelse
Georgios Tokatlis skal fremover stå i spidsen for Lidl Danmark, hvor han skal fortsætte og sikre den strategiske udvikling og kædens ekspansion i Danmark. Han overtager for Jens Stratmann, der stopper efter over 20 år i dagligvarekæden.
Vigtig kundeinformation vedr. 'Kania tomatketchup light 500 ml.'28.1.2025 14:43:20 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder 'Kania tomatketchup light, 500 ml.' Bedst før-dato: d. 14.09.2025, da der er risiko for gæring i produktet.
Lidl indgår samarbejde med WWF og styrker sit engagement yderligere i at fremme bevidst ernæring27.1.2025 15:15:37 CET | Pressemeddelelse
I flere år har Lidl taget ansvar for at fremme bevidst ernæring. Helt konkret vil dagligvarekæden inden udgangen af 2030 øge sit salg af plantebaserede fødevarer, såsom fuldkorn, frugt og grønt samt plantebaserede proteinkilder med 20 % - sammenlignet med 2023 og generelt tilpasse sit produktsortiment til Planetary Health Diet (PHD) inden 2050. For at styrke sit engagement i dagsordenen yderligere har Lidl indgået et internationalt partnerskab med WWF.
For andet år i træk modtager Lidl Danmark ‘Top Employer‘-prisen for sit attraktive arbejdsmiljø17.1.2025 09:15:00 CET | Pressemeddelelse
Den uafhængige certificeringsorganisation Top Employers Institute certificerer hvert år verdens bedste arbejdsgivere og har i 2025 udnævnt Lidl Danmark til ‘Top Employer’ - for andet år i træk.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum