Lidl lancerer kampagne der opfordrer til at stemme ved det kommende Europa-Parlamentsvalg
Lidl lancerer en international kommunikationskampagne ’Det bedste valg er dit valg’ for at opfordre europæere til at stemme til Europa-Parlamentsvalget i 2024. 

Lidl lancerer nu en europæisk kommunikationskampagne for at rette opmærksomheden mod vigtigheden af valget og Europas betydning. Kampagnen understreger vigtigheden af Europa med fokus på fællesskab og mangfoldighed samt Europas relevans med dets mange fordele for Lidl og Lidls interessenter. Kampagnenes formål er at få flest muligt til at stemme og derfor er temaet: ’Det bedste valg er dit valg’.
"Når vi bakker op om Europa betyder det samtidig, at vi står op for vores medarbejdere. Vi ville ikke være #teamlidl i dag uden det europæiske fællesskab og dets værdier. Vores kulturelle styrke ligger i vores mangfoldighed og vores fokus på de mennesker, der arbejder for og med Lidl," udtaler Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.
I et Lidl perspektiv er et frit og stærkt Europa udgangspunktet for økonomisk vækst gennem det indre marked, herunder ved at sikre fri bevægelighed, mulighed for at arbejde på tværs af grænser og friheden til at vælge blandt et rigt udvalg af friske europæiske fødevarer.
Fælles europæiske værdier og fordele er afgørende for Lidl
”Vi deler de europæiske værdier og den europæiske idé, og i Lidl er vi forpligtede til at bevare og værdsætte dem. Vores succes bygger på det europæiske indre marked og fælles arbejdsstandarder, der gavner alle vores interessenter – både medarbejdere, kunder, samfundet og vores partnere," fortæller Jens Stratmann og tilføjer:
"Takket være frihandel inden for EU kan Lidl tilbyde sine kunder den bedste værdi for pengene. Ensrettede regler på det indre marked og frihandel muliggør, at Lidl kan tilbyde et større udvalg af dagligvarer fra forskellige lande med øje for høj kvalitet, sikkerhed og bæredygtighed."
Europæiske aftaler skaber bedre rammer for samarbejde
Lidl har omkring 350.000 ansatte på tværs af EU, og derfor er et tæt samarbejde landene imellem vigtigt.
"Europa tilbyder mange fordele for vores arbejde og bringer os tættere på andre Lidl-lande. Det betyder, at vores medarbejdere kan arbejde sammen internationalt og kan arbejde i andre lande, hvor de kan rejse frit og let. Samtidig tillader europæiske aftaler os at handle frit og konkurrencedygtigt, hvilket hjælper med at bringe mere velstand til medlemsstaterne," siger Jens Stratmann og fortsætter:
"Vi tager ikke fordelene ved det europæiske fællesskab for givet. Vores succes og strategi er baseret på at tænke og handle ud over nationale grænser. Vi skal opretholde dette og bør bruge det kommende valg til at få vores stemme hørt. I Europa er vi en del af et samfund forenet af værdier og fælles mål. For at bevare det skal vi have et stærkt og mangfoldigt Europa."
Læs mere om, hvordan man stemmer til EU-valget d. 9. juni 2024 her: https://elections.europa.eu/da/how-to-vote/dk/
https://om.lidl.dk/european-elections-2024
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Torsdag den 6. november åbner Tobias ny Lidl-butik i Ringsted: Vi vil være de billigste24.10.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl slår torsdag den 6. november dørene op til en ny, topmoderne butik på Klosterparks Allé i Ringsted. Her lover butikschef, Tobias Viktor Torp Lubrin, lave priser, høj kvalitet og et engageret medarbejderteam, der står klar til at møde kunderne med smil og god energi.
Lidl styrker sit engagement i kvindefodbold med forlængelse UEFA-partnerskab indtil 203023.10.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl forlænger sit UEFA-partnerskab og fortsætter sin igangværende rejse med UEFA's kvindelandshold frem til 2030. Det udvidede partnerskab omfatter UEFA Women's EURO 2029, the Women’s European Qualifiers 2028/29 og UEFA Women's Nations League 2025, 2027 og 2029.
Det betaler sig at handle i Lidl: Vinder Avisen Danmarks pristjek og sænker samtidig priserne på over 100 hverdagsvarer10.10.2025 10:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidls budskab, om at det betaler sig at gøre sine indkøb hos dem, beviser sig i virkeligheden. I Avisen Danmarks store pristjek løber dagligvarekæden nemlig med sejren. Pristjekket er foretaget inden Lidl torsdag d. 9. oktober sænkede prisen på over 100 hverdagsprodukter.
Lidl gør hverdagen billigere for forbrugerne: Sænker prisen på over 100 hverdagsprodukter9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra torsdag tilbyder Lidl over 100 hverdagsvarer til nye, lave priser. Det er nogle af de mest solgte produkter som smør, kød, kaffe, rugbrød og toiletpapir, der nu bliver sat ned i dagligvarekædens butikker. Kunderne skal have en billigere hverdagsindkøbsvogn, når de handler i Lidl de næste mange måneder.
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum