Lidl lancerer kampagne der opfordrer til at stemme ved det kommende Europa-Parlamentsvalg
Lidl lancerer en international kommunikationskampagne ’Det bedste valg er dit valg’ for at opfordre europæere til at stemme til Europa-Parlamentsvalget i 2024.

Lidl lancerer nu en europæisk kommunikationskampagne for at rette opmærksomheden mod vigtigheden af valget og Europas betydning. Kampagnen understreger vigtigheden af Europa med fokus på fællesskab og mangfoldighed samt Europas relevans med dets mange fordele for Lidl og Lidls interessenter. Kampagnenes formål er at få flest muligt til at stemme og derfor er temaet: ’Det bedste valg er dit valg’.
"Når vi bakker op om Europa betyder det samtidig, at vi står op for vores medarbejdere. Vi ville ikke være #teamlidl i dag uden det europæiske fællesskab og dets værdier. Vores kulturelle styrke ligger i vores mangfoldighed og vores fokus på de mennesker, der arbejder for og med Lidl," udtaler Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.
I et Lidl perspektiv er et frit og stærkt Europa udgangspunktet for økonomisk vækst gennem det indre marked, herunder ved at sikre fri bevægelighed, mulighed for at arbejde på tværs af grænser og friheden til at vælge blandt et rigt udvalg af friske europæiske fødevarer.
Fælles europæiske værdier og fordele er afgørende for Lidl
”Vi deler de europæiske værdier og den europæiske idé, og i Lidl er vi forpligtede til at bevare og værdsætte dem. Vores succes bygger på det europæiske indre marked og fælles arbejdsstandarder, der gavner alle vores interessenter – både medarbejdere, kunder, samfundet og vores partnere," fortæller Jens Stratmann og tilføjer:
"Takket være frihandel inden for EU kan Lidl tilbyde sine kunder den bedste værdi for pengene. Ensrettede regler på det indre marked og frihandel muliggør, at Lidl kan tilbyde et større udvalg af dagligvarer fra forskellige lande med øje for høj kvalitet, sikkerhed og bæredygtighed."
Europæiske aftaler skaber bedre rammer for samarbejde
Lidl har omkring 350.000 ansatte på tværs af EU, og derfor er et tæt samarbejde landene imellem vigtigt.
"Europa tilbyder mange fordele for vores arbejde og bringer os tættere på andre Lidl-lande. Det betyder, at vores medarbejdere kan arbejde sammen internationalt og kan arbejde i andre lande, hvor de kan rejse frit og let. Samtidig tillader europæiske aftaler os at handle frit og konkurrencedygtigt, hvilket hjælper med at bringe mere velstand til medlemsstaterne," siger Jens Stratmann og fortsætter:
"Vi tager ikke fordelene ved det europæiske fællesskab for givet. Vores succes og strategi er baseret på at tænke og handle ud over nationale grænser. Vi skal opretholde dette og bør bruge det kommende valg til at få vores stemme hørt. I Europa er vi en del af et samfund forenet af værdier og fælles mål. For at bevare det skal vi have et stærkt og mangfoldigt Europa."
Læs mere om, hvordan man stemmer til EU-valget d. 9. juni 2024 her: https://elections.europa.eu/da/how-to-vote/dk/
https://om.lidl.dk/european-elections-2024
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Vigtig kundeinformation vedr. Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør1.7.2025 15:47:19 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder af forsigtighedsprincip: Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør, da det pga. indtagelse med sugerør ikke er synligt, om produktet kan være ramt af råd, også selvom nøddens skal er intakt.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
Ny Chief Customer Officer i Lidl: “Vi skal gøre Lidls kunder til fans”4.6.2025 10:04:50 CEST | Pressemeddelelse
Lidl udvider direktionen med ansættelsen af Mette Schacht Færch som ny Chief Customer Officer (CCO). Mette Schacht Færch kommer fra en stilling som Global Vice President, Categories, Marketing & Consumer Experience i Danish Crown, hvor hun har spillet en central rolle i at styrke og modernisere koncernens image. Nu skal hun styrke Lidls brand og sætte yderligere fokus på dagligvarekædens markante sundhedsinitiativer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum