Lidl lancerer kampagne der opfordrer til at stemme ved det kommende Europa-Parlamentsvalg

Lidl lancerer en international kommunikationskampagne ’Det bedste valg er dit valg’ for at opfordre europæere til at stemme til Europa-Parlamentsvalget i 2024.

Lidl lancerer nu en europæisk kommunikationskampagne for at rette opmærksomheden mod vigtigheden af valget og Europas betydning. Kampagnen understreger vigtigheden af Europa med fokus på fællesskab og mangfoldighed samt Europas relevans med dets mange fordele for Lidl og Lidls interessenter. Kampagnenes formål er at få flest muligt til at stemme og derfor er temaet: ’Det bedste valg er dit valg’.

"Når vi bakker op om Europa betyder det samtidig, at vi står op for vores medarbejdere. Vi ville ikke være #teamlidl i dag uden det europæiske fællesskab og dets værdier. Vores kulturelle styrke ligger i vores mangfoldighed og vores fokus på de mennesker, der arbejder for og med Lidl," udtaler Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.

I et Lidl perspektiv er et frit og stærkt Europa udgangspunktet for økonomisk vækst gennem det indre marked, herunder ved at sikre fri bevægelighed, mulighed for at arbejde på tværs af grænser og friheden til at vælge blandt et rigt udvalg af friske europæiske fødevarer.

Fælles europæiske værdier og fordele er afgørende for Lidl

”Vi deler de europæiske værdier og den europæiske idé, og i Lidl er vi forpligtede til at bevare og værdsætte dem. Vores succes bygger på det europæiske indre marked og fælles arbejdsstandarder, der gavner alle vores interessenter – både medarbejdere, kunder, samfundet og vores partnere," fortæller Jens Stratmann og tilføjer:

"Takket være frihandel inden for EU kan Lidl tilbyde sine kunder den bedste værdi for pengene. Ensrettede regler på det indre marked og frihandel muliggør, at Lidl kan tilbyde et større udvalg af dagligvarer fra forskellige lande med øje for høj kvalitet, sikkerhed og bæredygtighed."

Europæiske aftaler skaber bedre rammer for samarbejde

Lidl har omkring 350.000 ansatte på tværs af EU, og derfor er et tæt samarbejde landene imellem vigtigt.

"Europa tilbyder mange fordele for vores arbejde og bringer os tættere på andre Lidl-lande. Det betyder, at vores medarbejdere kan arbejde sammen internationalt og kan arbejde i andre lande, hvor de kan rejse frit og let. Samtidig tillader europæiske aftaler os at handle frit og konkurrencedygtigt, hvilket hjælper med at bringe mere velstand til medlemsstaterne," siger Jens Stratmann og fortsætter:

"Vi tager ikke fordelene ved det europæiske fællesskab for givet. Vores succes og strategi er baseret på at tænke og handle ud over nationale grænser. Vi skal opretholde dette og bør bruge det kommende valg til at få vores stemme hørt. I Europa er vi en del af et samfund forenet af værdier og fælles mål. For at bevare det skal vi have et stærkt og mangfoldigt Europa."

Læs mere om, hvordan man stemmer til EU-valget d. 9. juni 2024 her: https://elections.europa.eu/da/how-to-vote/dk/

Lidl fjerner yderligere 20 % af deres tobak- og nikotinsortiment31.5.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Sidste år fjernede Lidl som den første dagligvarekæde i Danmark 20 % af deres tobak- og nikotinsortiment som et skridt mod at stoppe salget af disse produkter i kædens butikker inden udgangen af 2028. Siden tiltaget har kæden også åbnet 20 tobak- og nikotinfrie butikker, og nu begrænser Lidl tilgængeligheden yderligere ved at udfase endnu 20 % af sortimentet. Tilbagemeldingerne på initiativet er fortsat positive, og Lidl fortsætter sin indsats for at fremme danskernes sundhed.