Lidl lancerer kampagne der opfordrer til at stemme ved det kommende Europa-Parlamentsvalg
Lidl lancerer en international kommunikationskampagne ’Det bedste valg er dit valg’ for at opfordre europæere til at stemme til Europa-Parlamentsvalget i 2024.

Lidl lancerer nu en europæisk kommunikationskampagne for at rette opmærksomheden mod vigtigheden af valget og Europas betydning. Kampagnen understreger vigtigheden af Europa med fokus på fællesskab og mangfoldighed samt Europas relevans med dets mange fordele for Lidl og Lidls interessenter. Kampagnenes formål er at få flest muligt til at stemme og derfor er temaet: ’Det bedste valg er dit valg’.
"Når vi bakker op om Europa betyder det samtidig, at vi står op for vores medarbejdere. Vi ville ikke være #teamlidl i dag uden det europæiske fællesskab og dets værdier. Vores kulturelle styrke ligger i vores mangfoldighed og vores fokus på de mennesker, der arbejder for og med Lidl," udtaler Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.
I et Lidl perspektiv er et frit og stærkt Europa udgangspunktet for økonomisk vækst gennem det indre marked, herunder ved at sikre fri bevægelighed, mulighed for at arbejde på tværs af grænser og friheden til at vælge blandt et rigt udvalg af friske europæiske fødevarer.
Fælles europæiske værdier og fordele er afgørende for Lidl
”Vi deler de europæiske værdier og den europæiske idé, og i Lidl er vi forpligtede til at bevare og værdsætte dem. Vores succes bygger på det europæiske indre marked og fælles arbejdsstandarder, der gavner alle vores interessenter – både medarbejdere, kunder, samfundet og vores partnere," fortæller Jens Stratmann og tilføjer:
"Takket være frihandel inden for EU kan Lidl tilbyde sine kunder den bedste værdi for pengene. Ensrettede regler på det indre marked og frihandel muliggør, at Lidl kan tilbyde et større udvalg af dagligvarer fra forskellige lande med øje for høj kvalitet, sikkerhed og bæredygtighed."
Europæiske aftaler skaber bedre rammer for samarbejde
Lidl har omkring 350.000 ansatte på tværs af EU, og derfor er et tæt samarbejde landene imellem vigtigt.
"Europa tilbyder mange fordele for vores arbejde og bringer os tættere på andre Lidl-lande. Det betyder, at vores medarbejdere kan arbejde sammen internationalt og kan arbejde i andre lande, hvor de kan rejse frit og let. Samtidig tillader europæiske aftaler os at handle frit og konkurrencedygtigt, hvilket hjælper med at bringe mere velstand til medlemsstaterne," siger Jens Stratmann og fortsætter:
"Vi tager ikke fordelene ved det europæiske fællesskab for givet. Vores succes og strategi er baseret på at tænke og handle ud over nationale grænser. Vi skal opretholde dette og bør bruge det kommende valg til at få vores stemme hørt. I Europa er vi en del af et samfund forenet af værdier og fælles mål. For at bevare det skal vi have et stærkt og mangfoldigt Europa."
Læs mere om, hvordan man stemmer til EU-valget d. 9. juni 2024 her: https://elections.europa.eu/da/how-to-vote/dk/
https://om.lidl.dk/european-elections-2024
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Vækst og ansvarlighed går hånd i hånd: Lidl Danmark sætter kurs mod Net Zero og sundere produkter i indkøbskurven15.12.2025 08:51:33 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark har forpligtet sig til Science Based Targets Initiative (SBTi) og har validerede Net Zero-mål for 2050 – foruden validerede FLAG- og E&I-mål for 2034. Som Europas største dagligvarekæde er ambitionen, at Lidl vil være med til at vise vejen mod en verden, hvor der bliver tænkt på både jordens og befolkningens sundhed.
Kokkedal strømmede til: Ny Lidl åbning trak fuldt hus4.12.2025 12:30:00 CET | Pressemeddelelse
Der var højt humør og lang kø foran indgangen, da Lidl torsdag morgen åbnede sin nye butik på Højengen i Kokkedal. Borgmester i Fredensborg Kommune, Thomas Lykke Pedersen, stod for snoreklippet sammen med butikschef Benjamin Bohn, og de mange fremmødte kunder blev budt velkommen med morgenkaffe, en bolle med ost og mange skarpe juletilbud.
Fødevareminister Jacob Jensen besøgte Lidl i Holbæk: Madværket udvider sortimentet markant med dansk frugt og grønt i 202626.11.2025 06:03:00 CET | Pressemeddelelse
Efter succes med introduktionen af Madværket i foråret udvider Lidl nu sortimentet markant fra 2026. Dette blev fejret mandag, da fødevare-, landbrug- og fiskeriminister, Jacob Jensen (V), besøgte Lidl i Holbæk for at markere, at discountkædens danske eget-mærke fra marts næste år også inkluderer en stor mængde frugt og grønt fra danske avlere.
Erfaren butikschef er klar til at åbne ny Lidl i Kokkedal: ”Vi vil vinde julehandlen med de laveste priser”25.11.2025 15:07:31 CET | Pressemeddelelse
Når Lidl torsdag d. 4. december åbner dørene til sin nye butik i Kokkedal, bliver det med en butikschef, der både kender området og brænder for at skabe en butik med lokal forankring, lave priser og god stemning. Benjamin Bohn, der bor i Espergærde og har svigerfamilie i Nivå-Kokkedal, ser frem til at byde kunderne velkommen til en moderne butik med et dedikeret team og fokus på kvalitet og service.
Lidl i ny offensiv: Vil vinde julehandlen og sænker priserne på endnu flere produkter19.11.2025 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl sætter turbo på julehandlen med nye prisnedsættelser på en lang række varer. Med det runder dagligvarekæden søndag 150 produkter, der har fået sænket prisen, over den seneste måned - lige fra nødder og marcipan til brød og rengøringsartikler.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum