Mediechef takker af efter 20 år hos Aller Media
Mediechef og tidligere chefredaktør for femina, Camilla Kjems, takker af efter 20 år hos Aller Media Denmark. Den 1. september tiltræder hun stillingen som direktør for TV2/Bornholm.

Efter 20 år hos Aller Media Denmark har Camilla Kjems valgt at takke ja til stillingen som direktør for TV2/Bornholm. Dermed siger hun farvel til Aller Media efter 20 gode år.
Camilla Kjems blev i 2003 ansat i Aller Media, hvor hun fik til opgave at udvikle et nyt og banebrydende produkt. Det blev til Magasinet Q, der så dagens lys i 2004 og hurtigt blev en succes. Kort tid efter blev hun chefredaktør for både Magasinet Q, Bazar og Tidens Kvinder.
I 2008 skiftede hun stilling til redaktør for femina, med det formål at modernisere brandet og udvikle den digitale position, under femina.dk. I 2011 blev Camilla Kjems chefredaktør for femina. Stillingen besad hun indtil 2019, hvor hun blev mediechef for Familie Journal og Ude & Hjemme.
I 2021 fik hun til opgave at udvikle en tv- og podcastdesk, og etablere en redaktion omkring Aller Medias nye platformsapp, der gik i luften i 2021 og fortsat går under navnet Ally.
I januar 2023 blev Camilla Kjems mediechef for Aller Women & Verticals der udover Ally, herunder produktionen af podcasts og video, også rummer femina, SØNDAG, Psykologi, Spis Bedre, Isabellas, Vi Unge og Krydsord.
Efter i alt 20 år hos Aller Media har Camilla Kjems nu valgt at takke af. Den 1. september tiltræder hun stillingen som ny direktør hos TV2/Bornholm.
”Jeg har haft 20 helt igennem fantastiske år hos Aller Media, hvor jeg har haft det privilegie at arbejde sammen med dygtige og farverige mennesker, og udvikle spændende brands og formater. Jeg har elsket hvert sekund, og føler mig tryg ved nu at give stafetten videre til de vanvittigt dygtige medarbejder og ledere i min afdeling. Jeg vil glæde mig til fremover at følge Aller og de mennesker, der i så mange år har været min arbejdsfamilie – nu blot på afstand,” siger Camilla Kjems.
”Jeg vil gerne sige en meget stor tak til Camilla Kjems både på Allers vegne og helt personligt. Camilla har i den grad gjort en stor forskel for Aller Media Denmark og været med til at udvikle vores mediehus til det, som vi er i dag. Både professionelt og personligt har Camilla altid været meget vellidt af både medarbejdere og kollegaer. Vi kommer alle til at savne Camilla som menneske og ikke mindst hendes kreativitet, loyalitet og høje faglighed,” siger administrerende direktør for Aller Media Denmark, Charlotte Riparbelli.
Kontakter
Karen-Sofie BrunseKommunikationschef
Tlf:+45 51 51 81 02Om Aller Media
Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Heartbeats overtager Allers native-afdeling26.6.2025 10:32:39 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere har produktionen af native-indhold været udliciteret, men nu har Aller taget det hjem til deres eget selskab Heartbeats.
Her er prismodtagerne ved Det Vi Elsker Prisen 20254.6.2025 22:04:27 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 4. juni var en bred vifte af morgendagens stjerner og garvede kræfter samlet i Store VEGA for at hylde fortællingerne, der samler os ved Det Vi Elsker Prisen 2025. Med 11 kategorier fordelt på tværs af film, serier, tv, bøger og teater afspejlede aftenens nominerede og prismodtagere ligeledes den alsidige kultur, der har inspireret og underholdt os det forgangne år. Holdene på og bag Pigen med nålen og Fuld af kærlighed kunne skåle en ekstra gang, da de hver modtog to priser ved Det Vi Elsker Prisen 2025.
femina bliver revet væk: Nu kommer magasinet i nyt oplag22.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere på måneden kom femina tilbage som trykt magasin efter at have været væk i et år. Og det er blevet taget rigtig godt imod. I sådan en grad, at Aller nu trykker et nyt oplag for at imødekomme efterspørgslen.
Aller Media Nordic investerer i Aniara for at hjælpe forfattere ud over sprogbarrierer21.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Nordic har købt en minoritetsandel i Aniara, det svenske forlagsselskab, der hjælper forfattere med at nå nye læsere på tværs af sprogbarrierer. Investeringen på over 500.000 euro markerer begyndelsen på et partnerskab med potentiale for strategisk samarbejde, hvor forlagsarv møder innovation – med det fælles mål at gøre internationale bogmarkeder mere tilgængelige for forfattere.
HULiGENNEM hitter med lydunivers for børn: Nyt public service-medie er tæt på eget mål20.5.2025 08:35:05 CEST | Pressemeddelelse
På under et halvt år har Danmarks nye lydunivers til børn nået 73 procent af det mål, de selv havde sat sig for 18 måneder. Det viser, at der er et behov for podcasts og lyd til børn – ikke mindst når det er skabt på børnenes præmisser, siger chefredaktør.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum