Her er de 12 finalister, der dyster om Sol over Gudhjem Produktprisen 2024

Coop hylder nye danske fødevarer sammen med Sol over Gudhjem

Siden 2014 har Sol over Gudhjems Produktprisen hyldet og hjulpet danske iværksættere og nye produkter på vej.

Med SuperBrugsen og Kvickly som sponsor er der tale om et meningsfuldt samarbejde, som er med til løfte de danske producenter – og bringe flere danske produkter ud i detailhandlen.

Ud af næsten 100 produkter, har dommerne nu udvalgt de 12, som skal dyste om Produktprisen 2024 i kategorierne Mad, Konfekture, Drikke og Innovation. Dommerkomiteen bestod af Mads Battefeld (ejer, Sushi Anaba), Louise Beck Brønnum (Gastrofysiker, Kost Studio), Mikkel Maarbjerg (Kirk + Maarbjerg), Magnus Laier Sonne (produktudvikler Smage-Compagniet) og Michael Rahbek (chef for Coops egne mærker).

Finalen afholdes i København til september, men inden da kan alle smage finalisternes produkter. Deltagerne er inviteret til Sol over Gudhjems madmarked i Gudhjem Havn lørdag 22. juni, hvor de har mulighed for at få en bod til uddeling af smagsprøver.

De 12 finalister i de 4 forskellige kategorier er:

MAD

MATR Fungi Bøf fra MATR Foods

Mamas Saib Chutney fra Mamas Daal

Hybenroseeddike fra Bornholms Eddikebryggeri

DRIKKE

Hybenvin fra Højsgaard Mikrovineri

Raspberry Rush non-alchoholic øl fra Mikkeller

Vild Brus m. Havtorn aka Helle Havtorning fra Vild Is

KONFEKTURE

Blodappelsin Bo fra Frossenpind

Nougatcreme med olivenolie fra Cardenau

Beer Geek Imperial Stout chokolade fra Michael Lentz / Mikkeller

INNOVATION

Kornfond fra Nocla

True Dates “Sweet Peach" fra True Gum

Færdigtilberedte danske Ingrid-ærter i Grøntsagsbouillon fra Cardenau

Yderligere information: Senior Projektleder Sissel Geel Weirsøe, Coop, 2834 816 sissel.weirsoee@coop.dk

Foto af de 12 finaleprodukter vedhæftet til fri brug

Ny adm. direktør for Coop6.6.2024 13:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Thor Skov Jørgensen, 42 år, tiltræder 19. juni som ny adm. direktør/CEO for Coop Danmark A/S. Han kommer fra jobbet som finansdirektør/CFO i energiselskabet OK. “Efter at vi har haft en grundig afdækning af mulige kandidater, er vi overbeviste om, at vi med Thor har fundet den helt rigtige CEO til at stå i spidsen for de omfattende forandringer, som Coop skal igennem. Jeg har haft fornøjelsen af at lære Thor at kende igennem de seneste 6 måneder og har mødt et godt menneske, en god leder og en yderst kompetent dagligvareleder. Thor vil sikre et stærkt fokus på drift og lønsomhed og samtidigt styrke Coops særkende, herunder vores kollegaers potentiale og forstærke Coops position på markedet,” siger bestyrelsesformand Jeff Gravenhorst. Coop indgik for knap to måneder siden en historisk aftale med OK, der indebærer, at OK køber en del af Coop Danmark og sammen med Coop amba tilfører selskabet to milliarder kr. i ny kapital. Med aftalen får OK bestemmende indflydelse over Coop Danmark. Lig

700 Coop-butikker holder åbent Grundlovsdag3.6.2024 08:34:48 CEST | Pressemeddelelse

Alle større butikker skal være lukkede Grundlovsdag, 5. juni. Men de mindre butikker må gerne holde åbent. Derfor kan man på onsdag handle helt som normalt i ca. 700 af Coops butikker. Det er først og fremmest Brugsen/Dagli´Brugsen og 365discount, hvor godt 630 butikker holder åbent hele Grundlovsdag. De resterende er Kvickly og SuperBrugsen, som er placeret ved havne- eller turistområder, hvor der er dispensation for lukkeloven. Man kan se åbningstiderne i den lokale butik, på butikkens hjemmeside eller i Coop appen.

International hæder til 3 af Coops egne varer27.5.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

To Änglamark-produkter og en Coop-vare har netop modtaget den fornemste internationale hæder til kædernes egne mærker. Det er sket ved den årlige prisuddeling, PLMA 2024, som den uafhængige organisation, Private Label Manufacturers Association International, står bag. Ved årets prisuddeling var 550 forskellige produkter fra 72 forskellige kæder i 23 lande med i kapløbet om hæderen. Varerne vurderes efter deres koncept, design og i hvor høj grad de giver værdi for kunderne. De tre vindere fra Coop Danmark er: Änglmark Colour Vaskemiddel, refill Änglamark brun sæbe Coop Protein Bar choco mint Änglamark-produkterne fremhæves for at bringe plastic-reduktion til et nyt niveau og for det gode design. Coop Protein Bar roses for smag, design og koncept. ”Coop har historisk altid lagt vægt på at have stærke unikke egne varer. Derfor er det glædeligt med denne internationale anerkendelse af disse produkter, som er udviklet i vores fælles nordiske indkøbsselskab, Coop Trading,” siger kategoridire