Lancering af mobil Indeklimaløsning til sikring af luftkvalitet i kritiske områder på dyreklinikker- og hospitaler.

I hjertet af hver dyreklinik og dyrehospital er der en konstant strøm af aktivitet. Dyr i nød, bekymrede ejere og dedikerede dyrlæger, der arbejder utrætteligt for at sikre, at hver eneste patient får den bedst mulige pleje. Men med denne konstante aktivitet følger også en række udfordringer – især når det kommer til luftkvaliteten i faciliteterne. Bakterier, vira, støv, kemikalier, lugte og potentielt smitsomme sygdomme kan gøre luften tung og usund at indånde. Det er netop derfor, vi med stolthed annoncerer lanceringen af Airgle® Medical Grade enheder, som snart bliver tilgængelig for dyrehospitaler og dyreklinikker.

Simpel løsning til forbedret luftkvalitet i veterinærbranchen

Airgle® Medical Grade enheder er medicinsk godkendt luftteknologi oprindelig konstrueret til hospitaler og sundhedssektoren; det er en mobil løsning der kan transformere arbejdsmiljøet på dyrehospitaler og klinikker. De medicinsk godkendte enheder er designet til at bekæmpe luftbårne infektioner og forurenende stoffer, hvilket skaber en sundere atmosfære for både dyr og personale.

Renere luft, sundere miljø

En af de mest markante fordele ved de medicinske enheder er evnerne til at forbedre luftkvaliteten markant. Udstyret med et avanceret cHEPA-filter fjerner enheden effektivt partikler så små som 0,003 mikrometer med en effektivitet på 99,999%. Dette betyder, at miljøfremmede partikler, gasarter, kemi, dyrehår/skæl, støv, bakterier og vira hurtigt fjernes fra luften, hvilket reducerer risikoen for luftbårne sygdomme. Dette er især vigtigt i behandlingsrum og venteværelser, hvor mange dyr og mennesker opholder sig samtidig.

Reduktion af ubehagelige lugte og kemi/gasforbindelser

Udover at fjerne partikler, anvender de medicinske enheder aktivt kul fra kokosnøddeskaller til at opsamle og eliminere skadelige kemikalier og ubehagelige lugte. Dette skaber et mere behageligt og sundt arbejdsmiljø, fri for generende lugte, gas -og kemiforbindelser i luften.

Mobilitet og omkostningseffektivitet

Traditionelle indeklimasystemer kan være omkostningstunge og besværlige at installere. De mobile løsninger tilbyder en mere fleksibel og økonomisk mulighed for en forbedring af det fysiske arbejdsmiljø og en sikring af det generelle indeklima. De mobile enheder kan hurtigt, let og billigt flyttes mellem forskellige rum og områder efter behov, hvilket sikrer optimal luftkvalitet overalt i klinikken uden de store investeringer og installationer, der normalt kræves af faste systemer.

Støjsvag og effektiv

En anden stor fordel er enhedernes bemærkelsesværdige stille drift. Den ultra lydsvage motorteknologi sikrer, at løsningerne ikke stresser dyrene eller forstyrrer personalet, selv når den arbejder på høj effekt. Dette gør den ideel til brug i operationsstuer, behandlingsrum og venteværelser, hvor ro og fred er afgørende.

Nem kontrol og overvågning

Med den intelligente kontrolteknologi i Airgle®-appen kan administratorer fjernovervåge og styre luftkvaliteten i realtid. Dette sikrer optimale forhold døgnet rundt og giver mulighed for smart regulering af hastighed og drift, samt overvågning af filtertilstanden. Denne teknologi gør det muligt at administrere flere enheder fra forskellige lokationer, hvilket gør Airgle® Medical Grade til en ideel løsning for også større veterinære faciliteter.

En investering i sundhed og velvære

Ved at investere i medicinsk godkendt indeklimastyring investerer dyrehospitaler og klinikker i et bedre arbejdsmiljø, hvilket resulterer i gladere og sundere personale og patienter. Med renere luft, færre allergener, færre lugte og en markant reduceret risiko for luftbårne infektioner kan både dyr og mennesker trække vejret sikkert og arbejde mere effektivt.

Amerikansk teknologi skal sikre danske kaserners indeklima og forebygge spredning af skimmel24.6.2024 07:11:00 CEST | Pressemeddelelse

Det danske forsvar, herunder landets kaserner, står over for store udfordringer med indeklimagener grundet en aldrende bygningsmasse. Mange af de bygninger, der bruges til daglige operationer, træning og indkvartering af soldater, har stået i årevis og er ikke designet til at håndtere de moderne krav til luftkvalitet og miljøsikkerhed. Disse forhold skaber udfordringer, hvor skimmel og dårlig luftkvalitet er blevet en væsentlig bekymring. Det er derfor nødvendigt at finde effektive og økonomiske løsninger, der kan sikre et sundt arbejdsmiljø og forhindre skimmelspredning.

GC Healthcare vil i samarbejde med landets hygiejnesygeplejersker sikre et bedre fysisk arbejdsmiljø20.6.2024 07:15:00 CEST | Pressemeddelelse

Under det nyligt afholdte Faglige Selskab For Hygiejnesygeplejersker på Nyborg Strand, hvor temaet var ”Infektionshygiejne og resistente mikroorganismer - fremtidens udfordring”, præsenterede GC Healthcare sammen med Airgle® Medical Grade deres avancerede ventilations- og luftrensningsløsninger til forbedring af det fysiske arbejdsmiljø og sikring af det generelle indeklima.

Udenlandsk delegation skal skabe fokus på ny velfærdsteknologi til bedre indeklima og luftkvalitet i de offentlige bygninger.4.6.2024 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Der står demokrati, velfærdsteknologi og sundhed på programmet, når en større delegation fra en af verdens førende producenter af ventilations- og luftrensnings systemer Airgle® Corp. besøger Danmark i denne uge. Delegationen skal bl.a. besøge Folketinget og Københavns Rådhus, og møde tre folkevalgte, der vil give dem et indblik i vores politiske system i Danmark.