Salling Group og DBU indgår største partnerskab nogensinde
Nyt partnerskab mellem landets største dagligvarekoncern og DBU sætter ligeværd, bedre trivsel og uddannelse på banen i en historisk aftale på tværs af landshold, græsrødder og fodboldskoler for børn.
Sammen gør vi hver dag bedre.
DBU og landets største dagligvarekoncern, Salling Group, går sammen i et nyt, historisk partnerskab med målet om at dansk fodbold skal sætte et endnu større aftryk i danskernes hverdag. Sammen sætter de to organisationer fokus på diversitet, fællesskab, fysisk og psykisk sundhed og uddannelse i både fodboldens verden og i dagligvaremarkedet. Det er ambitionsniveauet i et nyt partnerskab mellem Salling Group og DBU, der løber fra 2024 til 2029.
Som det første partnerskab nogensinde omfatter det alle landshold fra U16 til A-landshold, mens Salling Group også bliver en del af Fodboldskolen, Pigeraketten og en række andre projekter. Samtidig kan medarbejdere i Salling Group se frem til unikke fodboldoplevelser i løbet af de næste år.
Kernen i samarbejdet tager afsæt i tre konkrete områder, hvor DBU og Salling Group sammen ønsker at skabe forandringer og forbedringer:
- Ligeværd og lige muligheder. Gennem forskellige projekter vil parterne øge diversiteten i dansk fodbold og i Salling Groups organisation.
- Fysisk og psykisk sundhed og trivsel. Vi vil gøre danskerne sundere og mentalt stærkere – både i dansk fodbold, butikkerne og i danske hjem.
- Rekruttering og uddannelse. Både DBU og Salling Group ønsker at styrke rekruttering af alt fra trænere og dommere til butikskollegaer og fremtidens ledere. Vi vil dele erfaringer og udvikle samarbejde, hvor vi sammen kan få endnu flere ombord i spændende udfordringer.
Hos Salling Group er administrerende direktør, Anders Hagh, meget tilfreds med det nye partnerskab:
”Som en af landets største arbejdspladser med butikker spredt over hele Danmark har vi en enorm berøringsflade, hvor over en million danskere hver dag lægger vejen forbi, og det giver os unikke muligheder for at påvirke og rykke på vigtige dagsordener gennem vores tilstedeværelse. Derfor er vi i Salling Group stolte over, at vi sammen med DBU har fundet fælles fodslag om et ambitiøst partnerskab, som sætter helt nye standarder for, hvordan vi sammen med DBU kan bidrage til at gøre hver dag bedre med et særligt fokus på vores fælles indsatsområder,” siger Anders Hagh.
I DBU glæder administrerende direktør, Erik Brøgger Rasmussen, sig over udsigten til et partnerskab, der både bakker op om alle landshold og vil skabe projekter, der udvikler dansk fodbold yderligere:
”Vi ønsker både at udvikle dansk fodbold med gode tilbud til vores 373.000 aktive medlemmer, de mere end 120.000 frivillige i klubberne, dommerne som er en vital del af fodboldfamilien, og også med stærkere landshold på alle niveauer. Med Salling Group som partner kan vi i samarbejde styrke indsatser og tiltag for centrale områder som diversitet, rekruttering og arbejdet for fysisk og mental trivsel, som er vigtige for alle i dansk fodbold. Vi glæder os til at skabe store resultater sammen med Salling Group,” siger han.
Salling Group vil være synlige på Kvindelandsholdets træningstøj fra de kommende EM-kvalifikationskampe i slutningen af maj og primo juni, mens de bliver synlige på Herrelandsholdets træningstøj fra januar 2026.
Derudover vil Salling Group være synlige på begge A-landsholds pressevægge, sociale medier og andre flader.
Som den første kommercielle partner nogensinde, vil Salling Group også være på træningstøjet hos alle ungdomslandshold. Det sker fra efteråret 2024.
Salling Group
Salling Group er Danmarks største dagligvarekoncern med supermarkederne Bilka, føtex og Netto og har i alt 700 forretninger med 40.000 ansatte fordelt over hele landet. Gennem Netto er Salling Group også repræsenteret i Tyskland og Polen og har et samlet butiksnetværk på 1726 butikker og 59.000 kollegaer.
DBU
DBU er landets største idrætsforbund med flere end 370.000 aktive fodboldspillere fordelt på omkring 1.550 klubber over hele landet. Derudover har DBU 17 landshold, hvor Kvindelandsholdet og Herrelandsholdet har kvalificeret sig til alle slutrunder siden 2020.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comOm Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 59.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 12 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Donation fra Salling Groups kunder: Julemærkehjemmene modtager over en million kroner for Tinka-nissehuer20.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Siden november har kunderne kunne købe Tinka-nissehuer i Bilka, BR og føtex. Huerne har i år været så populære, at Salling Group har overrakt en check på 1.250.000 kroner på vegne af kunderne til Julemærkehjemmene.
føtex og Bilka indgår historisk partnerskab med Tjele Gods: Vil sætte ekstra skub i økologien13.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Økologiske varer fra Tjele Gods kommer fremover til at pryde hylderne i alle føtex og Bilka butikker. Tjele Gods er ved at skabe Danmarks førende økologiske landbrug, og samarbejdet passer derfor perfekt til føtex og Bilkas ambitioner om at udvide det økologiske varesortiment
Netto og Bilka vinder fornemme vegetariske priser27.11.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Bilka løber med førstepladsen i ‘Bedst-i-pris', når det handler om plantebaserede varer, mens Netto vinder ‘Årets plantebaserede discountsupermarked’. Kåringer, som Dansk Vegetarisk Forening står bag.
Nyt madspildspartnerskab skal redde 6,5 millioner måltider årligt26.11.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
FødevareBanken og Salling Group lancerer MadPlus – et landsdækkende initiativ til bekæmpelse af madspild med en ambition om at inkludere hele detailhandlen i Danmark fra 2026.
Nu åbner fremtidens føtex med stort fokus på måltidet og sundhed21.11.2024 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
I Kokkedal kan du nu opleve føtex’ helt nye koncept, der vil være standarden for fremtidens føtex. Kunderne vil opleve en butik, hvor måltidet og convenience er i højsædet, og hvor de første sundhedstiltag bliver præsenteret
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum