Bedst i test: Kunder hos Nuudays brands er for niende år i træk koblet på Danmarks bedste landsdækkende 5G mobilnet

Del

Teknologisk Institut har igen målt mobilnetværksoplevelsen i Danmark. Den omfattende test dokumenterer, at oplevelsen på TDC NET’s mobilnetværk både på landsplan og i alle fem regioner er ”markant bedre” end konkurrenternes. Det er niende år i træk, at TDC NET topper Instituttets måling. Dermed leverer Nuudays brands YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Eesy og Relatel, som opererer eksklusivt på netværket, landets bedste mobilnetværksoplevelse til kunderne.

Hvert år siden 2014 har Teknologisk Institut undersøgt, hvilket mobilnet, der giver brugeren den bedste oplevelse – målt på både samtale, download, upload og video streaming – og igen i år er det ifølge Instituttets eksperter TDC NET, der både i de enkelte kategorier og samlet set leverer den bedste oplevelse.

I år er undersøgelsen gennemført med 691 målesteder fordelt over hele Danmark. Konklusionen lyder, at TDC NET har det mest udbyggede 5G-netværk med 99,9 procent adgang, og at selskabet både på landsplan og i de enkelte regioner giver en væsentlig bedre samlet mobilnetværksoplevelse end Telenor, Telia og 3.

”Markant hurtigere” og ”markant mere fejlfri” download i hele landet

TDC NET leverer både på landsplan og i de enkelte regioner markant hurtigere og mere fejlfri download og markant mere fejlfri upload end Telenor, Telia og 3. Hos Nuudays største brand YouSee er man glad for forsat at levere den bedste mobilnetværksoplevelse. Her er den hurtigste og mest fejlfri download vigtig for YouSees kunder, siger CEO for YouSee, Christian Morgan.

Som den største leverandør af tv- og streamingoplevelser til danskerne er det helt essentielt for kundeoplevelsen, at downloadhastigheden er i top og leverer høj billedkvalitet. Det kan ødelægge enhver god fodboldkamp eller serie, hvis forbindelsen er ustabil og billedet er grynet. Derfor er vi glade for, vi for 9. år i træk kan fortælle vores kunder, at de kan opleve tv, streaming og musik på Danmarks bedste landsdækkende 5G mobilnet.”

Landsdækkende 5G afgørende for at forløse virksomheders potentiale

At operere på et landsdækkende 5G netværk, der leverer en markant bedre mobilnetværksoplevelse end konkurrenterne er afgørende for TDC Erhverv, der vil være den førende leverandør af 5G-teknologier til danske virksomheder.

”For virksomheder der opererer på et hyper-connected marked, baner 5G vejen for nye forretningsmuligheder og stærke kundeoplevelser, hvor teknologien bliver brugt intelligent og innovativt. Her kan vi levere fremtidssikrede løsninger på Danmarks bedste 5G netværk, der kan bidrage til at forløse virksomheders potentiale,” siger John Henriksen, direktør for TDC Erhverv.

 

Udvalgte resultater fra undersøgelsen:

Undersøgelsen af mobilnetværksoplevelsen i Danmark, der er gennemført af Teknologisk Institut for TDC NET med 691 målepunkter fordelt over hele landet, viser bl.a. at:

  • TDC NET har på landsplan og i de enkelte regioner en markant bedre samlet mobilnetværksoplevelse* end Telenor, 3 og Telia
  • TDC NET har på landsplan 88% fejlfri mobilnetværksoplevelse* Telia har på landsplan 74%, Telenor 73% og 3 har 71% fejlfri mobilnetværksoplevelse*
  • TDC NET har på landsplan og i de enkelte regioner markant hurtigere og mere fejlfri download og markant mere fejlfri upload end Telenor, Telia og 3
  • TDC NET har 99,9% adgang til 5G. 3 har 99,1% og Telenor 97,5% og Telia 97,1% adgang til 5G. 

* se faktaboks herunder

Faktaboks:

 

Den gode mobilnetværksoplevelse er af TDC NET defineret som:

    • 30 sek. fejlfri mobiltelefonsamtale, hvor man kan høre modtageren, betegnes som godkendt. I tilfælde af fejl, er der foretaget genopkald og godkendt, hvis genopkaldet er lykkedes
    • 30 MB download indenfor 15 sek. 90 sek. eller mere er af TDC NET sidestillet med ingen brugbar mobildatadækning
    • 30 MB upload indenfor 30 sek. 90 sek. eller mere er af TDC NET sidestillet med ingen brugbar mobildatadækning              
    • 60 sek. DR TV-nyheder på app uden buffering-ventetid. I tidligere undersøgelser blev der streamet den samme YouTube video, men for at undgå evt. cache fra test til test, er der skiftet til DR TV.  Buffering-ventetid-tid på 0,1-10 sek. er kategoriseret som fejlbehæftet. Buffering-ventetid på mere end 10 sek. er af TDC NET sidestillet med, at videostreaming ikke er mulig

Læs den fulde rapport her https://tdcnet.dk/mobilnet/

Kontakter

Links

Nuuday

Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.000 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.

Følg pressemeddelelser fra Nuuday

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Nuuday

Nuudays svar på udtalelser i medier om rettighedsbetaling20.8.2024 12:12:29 CEST | Pressemeddelelse

Der er i dag fremført udtalelser i medierne om, at Nuuday ikke betaler for brug af ophavsrettigheder, mens vores uoverensstemmelse med Copydan om modellen for rettighedsbetaling bliver vurderet ved domstolen. Det er ikke korrekt. Nuuday har konsekvent meddelt Copydan, at vi ønsker at betale det fulde beløb for brug af rettigheder, mens vi afventer domstolens afgørelse. Nuuday betaler fortsat alle Copydans fakturaer fuldt ud. Nuuday mener entydigt, at der skal være en fair betaling for rettigheder til danske kunstnere, og gennem årene har Nuuday kanaliseret milliarder af kroner til danske rettighedshavere. Nuuday mener også, at danske forbrugere skal betale en fair pris for brug af rettigheder, hvilket vi ikke mener et tilfældet i dag. Ifølge undersøgelser fra forskellige konsulenthuse er den gennemsnitlige ophavsretsbetaling i Danmark 5-7 gange højere end i de lande, vi normalt sammenligner os med. I løbet af de seneste ti år er kundebasen og tv-seningen faldet betydeligt, mens vores b

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye