Bedst i test: Kunder hos Nuudays brands er for niende år i træk koblet på Danmarks bedste landsdækkende 5G mobilnet
Teknologisk Institut har igen målt mobilnetværksoplevelsen i Danmark. Den omfattende test dokumenterer, at oplevelsen på TDC NET’s mobilnetværk både på landsplan og i alle fem regioner er ”markant bedre” end konkurrenternes. Det er niende år i træk, at TDC NET topper Instituttets måling. Dermed leverer Nuudays brands YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Eesy og Relatel, som opererer eksklusivt på netværket, landets bedste mobilnetværksoplevelse til kunderne.
Hvert år siden 2014 har Teknologisk Institut undersøgt, hvilket mobilnet, der giver brugeren den bedste oplevelse – målt på både samtale, download, upload og video streaming – og igen i år er det ifølge Instituttets eksperter TDC NET, der både i de enkelte kategorier og samlet set leverer den bedste oplevelse.
I år er undersøgelsen gennemført med 691 målesteder fordelt over hele Danmark. Konklusionen lyder, at TDC NET har det mest udbyggede 5G-netværk med 99,9 procent adgang, og at selskabet både på landsplan og i de enkelte regioner giver en væsentlig bedre samlet mobilnetværksoplevelse end Telenor, Telia og 3.
”Markant hurtigere” og ”markant mere fejlfri” download i hele landet
TDC NET leverer både på landsplan og i de enkelte regioner markant hurtigere og mere fejlfri download og markant mere fejlfri upload end Telenor, Telia og 3. Hos Nuudays største brand YouSee er man glad for forsat at levere den bedste mobilnetværksoplevelse. Her er den hurtigste og mest fejlfri download vigtig for YouSees kunder, siger CEO for YouSee, Christian Morgan.
“Som den største leverandør af tv- og streamingoplevelser til danskerne er det helt essentielt for kundeoplevelsen, at downloadhastigheden er i top og leverer høj billedkvalitet. Det kan ødelægge enhver god fodboldkamp eller serie, hvis forbindelsen er ustabil og billedet er grynet. Derfor er vi glade for, vi for 9. år i træk kan fortælle vores kunder, at de kan opleve tv, streaming og musik på Danmarks bedste landsdækkende 5G mobilnet.”
Landsdækkende 5G afgørende for at forløse virksomheders potentiale
At operere på et landsdækkende 5G netværk, der leverer en markant bedre mobilnetværksoplevelse end konkurrenterne er afgørende for TDC Erhverv, der vil være den førende leverandør af 5G-teknologier til danske virksomheder.
”For virksomheder der opererer på et hyper-connected marked, baner 5G vejen for nye forretningsmuligheder og stærke kundeoplevelser, hvor teknologien bliver brugt intelligent og innovativt. Her kan vi levere fremtidssikrede løsninger på Danmarks bedste 5G netværk, der kan bidrage til at forløse virksomheders potentiale,” siger John Henriksen, direktør for TDC Erhverv.
Udvalgte resultater fra undersøgelsen:
Undersøgelsen af mobilnetværksoplevelsen i Danmark, der er gennemført af Teknologisk Institut for TDC NET med 691 målepunkter fordelt over hele landet, viser bl.a. at:
- TDC NET har på landsplan og i de enkelte regioner en markant bedre samlet mobilnetværksoplevelse* end Telenor, 3 og Telia
- TDC NET har på landsplan 88% fejlfri mobilnetværksoplevelse* Telia har på landsplan 74%, Telenor 73% og 3 har 71% fejlfri mobilnetværksoplevelse*
- TDC NET har på landsplan og i de enkelte regioner markant hurtigere og mere fejlfri download og markant mere fejlfri upload end Telenor, Telia og 3
- TDC NET har 99,9% adgang til 5G. 3 har 99,1% og Telenor 97,5% og Telia 97,1% adgang til 5G.
* se faktaboks herunder
Faktaboks:
Den gode mobilnetværksoplevelse er af TDC NET defineret som:
|
Læs den fulde rapport her https://tdcnet.dk/mobilnet/
Kontakter
Mikkel Riis-JørgensenPressechef
Tlf:+45 30 44 22 44mikri@nuuday.dkLinks
Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.000 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Mobilvækst for 17. kvartal i træk og stærke underliggende finansielle nøgletal8.11.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med en nettotilgang på 9.000 nye abonnenter voksede Nuuday på mobilområdet for 17. kvartal i træk. Samtidig fik Nuuday 15.000 nye fiberkunder i løbet af 3. kvartal. De forbedrede kommercielle resultater ses nu tydeligt i de finansielle nøgletal med vækst i underliggende EBITDA på 7,1% og vækst i underliggende Simple Cash Flow på 3,9%.
Nuuday udnævner Christian Thrane til CEO pr. 1. januar 202523.10.2024 09:46:00 CEST | Pressemeddelelse
Christian Thrane udnævnes til ny CEO for Nuuday pr. 1. januar 2025, hvor han skal stå i spidsen for den næste fase af virksomhedens transformation. Han overtager efter Jon James, som har stået i spidsen de seneste 3,5 år.
Digital udfordrer når milepæl på 100.000 kunder1.10.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Kun fire år efter eesy gik i luften, runder pioneren på lavprismobilmarkedet 100.000 kunder. Det er gået stærkt for den digitale frontløber, der har sat sig for at erobre et marked i benhård konkurrence om kunderne ved at gøre det så enkelt og nemt som overhovedet muligt at være kunde gennem en 100% digital brugeroplevelse.
Nuudays svar på udtalelser i medier om rettighedsbetaling20.8.2024 12:12:29 CEST | Pressemeddelelse
Der er i dag fremført udtalelser i medierne om, at Nuuday ikke betaler for brug af ophavsrettigheder, mens vores uoverensstemmelse med Copydan om modellen for rettighedsbetaling bliver vurderet ved domstolen. Det er ikke korrekt. Nuuday har konsekvent meddelt Copydan, at vi ønsker at betale det fulde beløb for brug af rettigheder, mens vi afventer domstolens afgørelse. Nuuday betaler fortsat alle Copydans fakturaer fuldt ud. Nuuday mener entydigt, at der skal være en fair betaling for rettigheder til danske kunstnere, og gennem årene har Nuuday kanaliseret milliarder af kroner til danske rettighedshavere. Nuuday mener også, at danske forbrugere skal betale en fair pris for brug af rettigheder, hvilket vi ikke mener et tilfældet i dag. Ifølge undersøgelser fra forskellige konsulenthuse er den gennemsnitlige ophavsretsbetaling i Danmark 5-7 gange højere end i de lande, vi normalt sammenligner os med. I løbet af de seneste ti år er kundebasen og tv-seningen faldet betydeligt, mens vores b
Fortsat stærk mobilvækst og all-time high kundetilfredshed13.8.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med en nettotilgang på 12.000 nye abonnenter fortsatte Nuuday væksten på mobilområdet i andet kvartal. Samtidig fortsatte kundetilgangen på fibernettene, hvor der ved udgangen af Q2 var 14.000 flere abonnenter. Styrket af operationelle forbedringer og nye produktlanceringer i både forbruger- og erhvervsforretningen steg kundetilfredsheden til det højeste niveau nogensinde.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum