Andelskassen henter ny erhvervschef

Mads Brandt Andersen er ny erhvervschef i Andelskassen i Svendborg. Sammen med centerdirektør Jens Madsen skal Mads stå i spidsen for at videreudvikle erhvervsafdelingen sammen med kollegerne.

Mads Brandt Andersen er startet som erhvervschef i Andelskassen i Svendborg.

Mads Brandt Andersen kommer fra en stilling som erhvervspartner i Sparekassen Sjælland-Fyn i Odense, hvor han har arbejdet en årrække. Tidligere har han også arbejdet i Nordeas erhvervsafdeling.

Med skiftet til Andelskassen ser han frem til sin nye rolle som erhvervschef.

”Jeg er oprigtigt interesseret i mennesker og i at opbygge langvarige relationer. Det er noget, jeg oplever, at Andelskassen også bygger på. Som erhvervschef får jeg nye udfordringer og opgaver, som jeg finder interessante. Jeg glæder mig til at komme i gang sammen med kollegerne i Svendborg og bidrage til videreudviklingen af afdelingen,” siger Mads.

Erhverv har været omdrejningspunktet gennem hele Mads’ karriere, og det er netop kombinationen af at opbygge langvarige relationer med kunderne og at kunne bidrage med hans faglige viden og erfaring som økonomisk sparringspartner, der tiltaler ham.

Særligt den bæredygtige agenda er et område, som Mads har beskæftiget sig meget med de senere år.

”Alle virksomheder er i større eller mindre omfang nødt til at forholde sig til deres rolle i den grønne omstilling – det er det nye license to operate. Det kan være alt fra, at de skal sætte sig ind i ESG-begreberne, og hvad deres kunder efterspørger inden for bæredygtighed til finansiering af solceller, elbilsflåde og genbrug af produktionsmaterialer. Mange spørgsmål dukker op, og her kan jeg som økonomisk sparringspartner byde ind med min erfaring og viden på området og kan hjælpe virksomhederne videre,” siger Mads.

Med næsten 10 års erfaring ved Mads, hvad det vil sige at implementere bæredygtighed i virksomheder, men også hvad det vil sige at opbygge langvarige relationer med kunderne. Den indsigt vil Mads nu bruge i rådgivningen af erhvervskunder i Andelskassen i Svendborg, og han ser frem til at komme på besøg hos virksomhederne i det sydfynske.

”Svendborg og omegn er et sted med masser af potentiale, og det bliver spændende at komme ud at besøge virksomhederne og have en åben dialog. Ingen virksomheder er ens, og som rådgiver er det vigtigt for mig at være i tæt dialog med mine kunder og opbygge en langvarig relation,” slutter Mads af.

Mads bor i Odense med sin kæreste og deres søn på 1 år. I fritiden betyder et godt netværk også meget for ham. Når han ikke er sammen med familie og venner, er han en del af erhvervsnetværket Round Table Danmark, hvor man mødes 20 gange om året til virksomhedsbesøg og gode dialoger med erfaringsudveksling.

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj og 19 afdelinger rundt i landet. I hele organisationen tager vi afsæt i, at vi tror på, at alle har brug for gode relationer. Det er det, der får os til at sige højt, at vi er mere end bare en bank. Vi er mennesker, der interesserer os for andre mennesker. Det præger vores rådgivning af både privat- og erhvervskunder.