Norva24 Danmark A/S

Norva24 ekspanderer i Danmark gennem opkøb af Nordic Powergroup A/S.

Med opkøbet manifesterer Norva24 sin markedsposition som nummer ét inden for vedligeholdelse af underjordisk infrastruktur (UIM) på det danske marked. Norva24’s omsætning i Danmark stiger med tæt på 50 % som følge af opkøbet.

@Nordicpowergroup

“Vores strategi er afhængig af at opretholde en høj hastighed af opkøb, og jeg er meget begejstret for at få 80 nye medarbejdere fra Nordic Powergroup (NPG) til at slutte sig til Norva24. Dette er vores andet opkøb annonceret på kun to uger, og vi har flere i vente. Vores pipeline af potentielle opkøbsemner er omfattende, ”siger Norva24 Groups administrerende direktør, Henrik Norrbom”.

NPG’s omsætning var DKK 138 mio. med en EBIT-margin på 14,2 % i de seneste tolv måneder frem til 31. marts 2024. NPG opererer i hele Danmark med hovedkontor i Greve ved København.

”Købet af NPG er en vigtig del af vores strategi om at styrke Norva24’s førende markedsposition inden for avancerede UIM-tjenester, samt vores tilstedeværelse i Danmark – et af vores kernemarkeder. Vi byder NPG’s omkring 80 medarbejdere velkommen til Norva24-koncernen, hvilket bringer komplementære kompetencer og styrker vores servicetilbud især inden for industriservice, ”siger Tim Normann, administrerende direktør for Norva24 Danmark”.

NPG’s tjenester omfatter de fleste af de almindelige UIM-tjenester med særligt fokus på industriservice. Kunderne er mangfoldige og omfatter blandt andet offentlige forsyningsselskaber, fjernvarmeleverandører, biomasseanlæg, fødevareproduktionsanlæg samt maritime- og olieservicevirksomheder.

Norva24 tilbyder allerede industriservice i dag, men med begrænset aktivitet på det danske marked. De nuværende operationer inden for området i Norva24 Danmark fortsætter som hidtil, men med en større grad af samarbejde og koordinering mellem Norva24 og NPG.

“Norva24 er den ideelle ramme for vores virksomhed til fortsat at vokse. Med Norva24’s førende rolle i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland er vi glade for at slutte os til denne dynamiske gruppe og bruge vores højkvalitetsfærdigheder inden for industriservice til at nå kunder uden for Danmark, ”siger Magnus Ditlevsen, administrerende direktør for NPG”.

NPG fortsætter som et selvstændigt datterselskab under Norva24 Danmark, hvorfor Jan Nandfred og René Gemmer Gasberg forbliver som direktører i NPG-ledelsen, og Magnus Ditlevsen fortsætter som administrerende direktør for NPG. Magnus Ditlevsen vil desuden indtræde i Norva24 Danmarks ledergruppe.

Om Norva24

Norva24 Group er den førende nordeuropæiske spiller i UIM-industrien målt på omsætning og tilbyder UIM-tjenester, såsom tømning, højtryksrensning og rørservice. Virksomheden har over 60  filialer i Norge, Tyskland, Sverige og Danmark med cirka 1.6700 ansatte. Se mere på www.norva24.com

Følg pressemeddelelser fra Norva24 Danmark A/S

Flere pressemeddelelser fra Norva24 Danmark A/S