Generalforsamling og bestyrelsesvalg hos Sønderjysk Forsikring

Hos Sønderjysk Forsikring blev den ordinære årlige generalforsamling afholdt den 23. april 2024, hvorefter Marianne Hvid fortsætter som formand, og Hans-Christian Ohrt fortsætter som næstformand.

Næstformand Hans-Christian Ohrt, Adm. direktør Frank Abel, Bestyrelsesformand Marianne Hvid

"Overskriften i år er atypisk, og der har været medvind og modvind", sådan startede beretningen fra bestyrelsesformanden Marianne Hvid. Hun forklarede endvidere, at det atypiske bl.a. lå i frasalget af erhverv, en stribe vejr-situationer samt dyrere erstatninger, hvor også inflationen spiller ind. "Summer vi det hele sammen, får vi et positivt koncernresultat efter skat på 110 mio. mod 2 mio. i 2022 - og et kapitalgrundlag, der oversiger kapitalkravet 3,5 gange, hvilket placerer os blandt landets stærkeste og godt rustet til fremtiden", uddyber hun.

Om fremtiden siger hun: "Vi fortsætter med de gode ting, der allerede er sat igang. Ikke fordi vi bare gør, som vi plejer - men fordi netop de indsatser har fået Sønderjysk Forsikring op i ligaen blandt de større forsikringsselskaber i Danmark".

Bestyrelsesvalg
Under generalforsamlingen blev årets regnskab 2023 godkendt, og der blev afholdt bestyrelsesvalg.

Der var genvalg til Hans-Christian Ohrt, Ole Jespersen og Thomas Kragh.

Efterfølgende konstituerede bestyrelsen sig med fortsat opbakning til, at Marianne Hvid fortsætter som formand, og Hans-Christian Ohrt fortsætter som næstformand.

Dermed ser bestyrelsen således ud:

• Marianne Hvid, bestyrelsesformand
  • Hans-Christian Ohrt, næstformand