DBU og hummel åbner første fysiske landsholdsshop i Aarhus
Dansk Boldspil-Union (DBU) og landsholdets mangeårige tøjsponsor, hummel, skruer op for fodboldfeberen frem mod sommerens EM-slutrunde, når de i dag slår dørnene op til den første fysiske landsholdsshop i hjertet af Aarhus.
![](/data/images/public/13559511/13806566/3afe1ae0-9f3b-473d-92c8-71eeb1646ed9-w_720.jpg)
Sommerens EM-slutrunde i Tyskland nærmer sig med hastige skridt, og derfor sparker DBU og hummel nu gang i fodboldfesten med åbningen af en spritny landsholdsshop på 312 m2 i Aarhus.
Indtil nu har den officielle landsholdsshop udelukkende været tilgængelig online, og det er første gang, at de to parter samarbejder om at etablere en fysisk butik, hvor fans kan finde alt fra de nyeste landsholdstrøjer til bøllehatte og diverse fanmerchandise.
”Vi glæder os til en kæmpe EM-fest til sommer – både på stadions i Tyskland og over hele Danmark. Derfor er det fantastisk, at vi sammen med hummel kan åbne en fysisk landsholdsshop, hvor fans kan komme i EM-stemning og gøre sig klar til den store fodboldfest med trøjer og andet merchandise,” udtaler Birgitte Mabeck, kommerciel direktør i DBU.
Den nye landsholdsshop, som ligger på strøget i Aarhus, vil i første omgang være åben i de kommende tre måneder. I denne periode planlægger hummel og DBU at afholde flere events og konkurrencer i butikken, der skal være med til at skabe hype i tiden op til og under EM-slutrunden.
”Vores ambition er at skabe et samlingssted for alle fodboldentuatiaster, hvor vi kan styrke fællesskabet blandt de danske fans og gøre dem til de bedste tilhængere under hele EM-slutrunden, både i Tyskland og herhjemme. Sammen med DBU drømmer vi om at genskabe den fodboldfest, som vi oplevede under EM i 2021, og forhåbentlig kan den nye landsholdsshop være med til at sparke gang i festen og sørge for, at danskerne bliver klædt i rødt og hvidt,” udtaler Morten Lund, marketingdirektør i hummel.
Den nyåbnende landsholdsshop, der tidligere husede hummel kids, er foruden landholdstrøjer og andet merchandise også blevet indrettet med en aktivitetetzone bagerst i butikken, hvor fans kan mødes og udfordre hinanden på pannabanen eller i bordfodbold.
Butikken havde sin første åbningsdag i dag, og på lørdag den 4. maj afholder hummel og DBU et officielt åbningsevent. Her vil der blandt andet blive udloddet landskampsbilletter til de første kunder, gratis print på landsholdstrøjen og mulighed for at vinde eksklusive præmier.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder
Om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
EM-feberen raser: Salget af danske landsholdstrøjer slår alle rekorder12.6.2024 10:02:35 CEST | Pressemeddelelse
Med kun få dage til EM-slutrunden i Tyskland oplever hummel og DBU en historisk høj efterspørgsel på de danske landsholdstrøjer. Salget har nu oversteget den tidligere rekord med over 70 procent, og hummel forventer at melde udsolgt på den officielle landsholdsshop inden for de kommende uger.
Trods utilfredsstillende resultat i 2023: hummel fastholder ambition om at blive top-10 sportsbrand i verden10.6.2024 10:00:18 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel kommer ud af 2023 med en ny omsætningsrekord på 2,225 mia. kr., mens en realisering af varelageret, udfordrende kundeforhold og en stigende rente giver røde tal på bundlinjen. Et utilfredsstillende resultat, mener hummels CEO, Lars Stentebjerg, der dog forventer at være tilbage i sorte tal i 2024. Ambitionen på sigt er fortsat at blive blandt de 10 største sportsbrands i verden.
hummel-topchef træder tilbage for at forfølge karrieredrøm9.4.2024 12:00:01 CEST | Pressemeddelelse
Efter syv år i spidsen for hummel fratræder Allan Vad Nielsen sin stilling som administrerende direktør, da han ønsker at forfølge sin drøm om at blive herre i eget hus. Til gengæld fortsætter han som en del af bestyrelsen og indtræder samtidig i Thornico Advisory Board. hummels nuværende COO, Lars Stentebjerg, overtager rollen som ny Group CEO.
Fra Aabybro IF til Faxe BK: Sådan indgår 1535 danske fodboldklubber i landsholdets nye EM-trøje18.3.2024 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
Herrelandsholdets nye spillertrøje til sommerens EM-slutrunde i Tyskland er designet som en hyldest til det danske foreningsliv, hvor navnene på samtlige 1535 fodboldklubber under Dansk Boldspil-Union står skrevet indvendigt i trøjen.
hummel stormer frem i USA: ”Fodbold er vores vej ind på et konkurrencepræget marked”12.3.2024 08:25:56 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har haft travlt med at udvide sin portefølge af fodboldsponsorater i USA, hvor man de seneste tre måneder har lukket aftaler med to landshold og hele fem klubber fra landets næststørste liga. Ambitionen er at bruge fodbolden som løftestang til at blive en afgørende spiller på det amerikanske marked.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum