3 Danmark

3 vokser med mere end 19.000 kunder i første kvartal af 2024

Del

Teleselskabet 3 har haft godt gang i kundevæksten i første kvartal - ikke mindst pga. stor fremgang i antallet af internetkunder. Således er det samlede kundetal steget med 19.000 kunder i første kvartal. Kundefremgangen i første kvartal bringer dermed 3’s kundebase op på 1,608 mio. kunder.

Den store fremgang blandt internetkunderne reflekterer sig også i serviceomsætningen, der vokser med 26 mio. kr. ift. første kvartal sidste år. Det svarer til en vækst på 5 %.  

“Der sker mange ting i internetmarkedet herhjemme i øjeblikket, og derfor har vi sat alle sejl til for at vise nuværende og fremtidige kunder, hvor hurtig, stabil og lige til at bruge, 3’s internetløsning er. Som det eneste teleselskab i landet satser vi udelukkende på at levere internet gennem trådløs 5G. Det viser sig i kundevæksten, samtidig med at resten af forretningen også har holdt kadencen,” konkluderer Regional CEO for 3 i Danmark, Sverige og Østrig, Morten Christiansen. 

5G-satsningen er ikke kun god for 3’s kunder og 3, fortæller Morten Christiansen: 

”5G er afgørende for digitaliseringen af Danmark og Europa. 5G vil være en kæmpe motor i jobskabelsen i hele Europa og kommer til at være afgørende for vækst og velstand. Vi er stolte af at være med til at drive den udvikling,” siger Morten Christiansen.  

Udover god vækst i kundebasen er 3’s EBITDA vokset med 48 mio. kr. sammenlignet med samme periode sidste år. 

“Vi har investeret benhårdt i at udbrede vores 5G-internet til hele Danmark, så vi kan tilbyde endnu flere danskere vores 5G-løsning. Vi er meget langt, og det afspejler sig også positivt i regnskabet. Vi glæder os over, at vores EBITDA igen har fået vokseværk. Det skyldes bl.a., at vi nu er så langt med netværksinvesteringerne og selvfølgelig også den meget positive vækst i antallet af kunder og særligt internetkunder, ” siger Morten Christiansen.

Nøgletal for 3 i første kvartal, 2024: 

Nye kunder: +19.000  

Samlet kundebase: 1,608 mio. kunder 

Omsætning: 691 mDKK 

Serviceomsætning: 506 mDKK 

Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA): 184 mDKK

Om regnskabstallene: 

Disse tal vil indgå i 3 Danmarks årsregnskab for 2024 og rapportering til de danske myndigheder. Bemærk, at kundetallene afviger fra det regnskab, som 3’s ene ejer Investor AB i Sverige offentliggør i dag. Der er forskel på de to opgørelser, da Investor AB opgør antallet af kunder på en anderledes måde, end 3 gør i Danmark. Forskellen ligger i, hvornår en kunde kategoriseres som aktiv og dermed skal tælles med. På den baggrund anbefaler vi, at danske medier, analytikere mv. tager udgangspunkt i nærværende udmelding fra 3.

Nøgleord

Kontakter

Om 3

3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 4G og 5G mobilnetværk. 3’s mere end 1,6 mio. kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 73 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 Danmark har kontor i Københavns nye bydel, Carlsberg Byen, hvor vi beskæftiger ca. 650 medarbejdere.

Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark

Skjulte nummer- og adresseoplysninger eksponeret for en del af OiSTERs kunder på www.118.dk27.6.2024 09:07:35 CEST | Pressemeddelelse

I forbindelse med en IT-opgradering hos OiSTER, har en del af kundebasen, som har haft skjult nummer og/eller adresse samt navn, fået disse eksponeret på nummer- og adresseoplysningssiden www.118.dk. Dataene har været eksponeret siden fredag d. 21.06.2024. Fejlen er pr. 26.06.2024 udbedret, så oplysningerne igen er skjulte. I alt har cirka 246.000 kunder fået deres data eksponeret. Alle berørte kunder og relevante myndigheder er orienteret. På baggrund af enkelte kundehenvendelser blev OiSTER gjort opmærksom på hændelsen og har pr. 26.06.2024 udbedret fejlen. “OiSTER ser på denne sag med den største alvor og beklager meget over for de berørte kunder. Vores førsteprioritet har selvfølgelig været at skjule de berørte data på ny, hvilket er løst. Vi har desuden skærpet vores procedurer og implementeret nye foranstaltninger, der skal sikre, at en lignende situation ikke opstår igen. Alle kunder er blevet orienteret, og hændelsen er indberettet til relevante myndigheder,” siger direktør for

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye