DHI henter erfaren grøn profil til bestyrelsen

Tove Feld indtræder i bestyrelsen for DHI A/S. Hun er en erfaren bestyrelsesprofil med baggrund i international ledelse og speciale inden for bæredygtig teknologi og grøn omstilling. Tove Feld afløser Merete Søby, som har været en del af bestyrelsen siden 2016.

Tove Feld er nyt bestyrelsesmedlem i DHI A/S.

Tove Feld er netop indtrådt i bestyrelsen for DHI ved virksomhedens generalforsamling.

Jakob Thomasen, bestyrelsesformand i DHI, siger:

Tove har solid erfaring i international ledelse, strategisk transformation og skalering af teknologidrevne virksomheder og er derfor det helt rette match for DHI. Med vores strategi DHI+ arbejder vi netop på at styrke udviklingen af DHI's unikke softwareløsninger og teknologier til at løse de globale udfordringer med vand og vandmiljøer. Toves særlige kompetencer inden for bæredygtig teknologi og grøn omstilling vil gøre hende til et stort aktiv for virksomheden. Jeg ser meget frem til det kommende samarbejde.”

Tove Feld har 30 års erfaring med ledelse og strategisk transformation fra en række energi- og infrastrukturvirksomheder og har tidligere arbejdet i internationale ledende stillinger i blandt andet Ørsted, Siemens Gamesa og DNV. Inden for de seneste år har hun som professionelt bestyrelsesmedlem beklædt en række poster i bestyrelserne for blandt andet Cloudberry Clean Energy ASA, Polytech A/S og Force Technology, der også er et GTS-institut som DHI. Opgaven for de syv danske GTS-institutter er at accelerere erhvervslivets anvendelse af ny viden og teknologi.

”Gennem hele min karriere har jeg været drevet af at gøre en forskel for den enkelte virksomhed og for samfundet som helhed. Jeg er motiveret af DHI's stærke mission og formål og virksomhedens 60 år lange historie med at gøre en positiv forskel for vores planet. Der er kæmpe potentiale i at kombinere dette stærke formål med en innovativ teknologidrevet tilgang, som jeg ser meget frem til at udforske og udvikle,” siger Tove Feld.

Tove Feld afløser Merete Søby, som har været medlem af DHI’s bestyrelse siden 2016, i de seneste fire år som næstformand, men som nu udtræder. Jakob Thomasen siger:

”På vegne af hele bestyrelsen vil jeg gerne rette en stor tak til Merete for et godt og langt samarbejde i DHI og for hendes stærke bidrag til bestyrelsesarbejdet og DHI’s udvikling.”

DHI A/S er en global digital rådgivningsvirksomhed med hovedsæde i Hørsholm. DHI A/S blev grundlagt i 1964 og beskæftiger mere end 1.000 medarbejdere globalt. Vores ambition er at fremme den bæredygtige udvikling af jordens vandressourcer med afsæt i rådgivning, digitale og teknologiske services, og kompetenceudvikling. DHI A/S er godkendt som teknologisk serviceinstitut (GTS) af Forsknings- og Uddannelsesministeriet og er en del af GTS-netværket.

For yderligere oplysninger om DHI kontakt venligst Annette Mystek, DHI Global People & Communication på +45 2088 7770.