Videnshuset Cabi indgår nu i samarbejde med Center for Små og Mellemstore virksomheder, Aarhus Universitet, AU BSS i deres nye Industriens Fonds projekt ”ESG – Fra rapportering til forretning”

Center for Små og Mellemstore virksomheder ved Aarhus Universitet, AU BSS, kan med stor glæde fortælle, at videnshuset Cabi officielt indtræder som projektpartner i Industriens Fonds nye projekt, ”ESG – Fra rapportering til forretning”.

Et nyt projekt har til formål at udvikle viden og værktøjer, der gør en række danske SMV'er i stand til at udvikle brugbare ESG-rapporter. Videnshuset Cabi

Projektet har til formål at udvikle og formidle viden og værktøjer, der gør danske SMV’er i stand til at lave en valid ESG-rapport og til målrettet at udvikle deres forretning efter ESG-principperne.

Med Cabis tiltrædelse får projektet et værdifuldt bidrag, når fokus er på S’et i SMV’ernes arbejde med ESG. Videnshuset har gennem mere end 20 år arbejdet med social bæredygtighed på arbejdsmarkedet. Med afsæt i det, der fungerer i erhvervslivet, har de for eksempel udviklet en række værktøjer, der gør virksomheder i stand til at tænke social ansvarlighed ind i forretningen. Udover disse værktøjer vil Cabi også bidrage ind i projektet med webinarer og videoer med særligt fokus på S’et i ESG.

Projektets fem virksomhedspartnere, LINAK A/S, Siemens, Grundfos, TERMA og Kamstrup, har hver især udvalgt fem af deres kritiske, danske underleverandører fra SMV-segmentet, som selv ønsker at arbejde med ESG-rapportering og ESG-drevet forretningsudvikling.

Når SMV’erne skal arbejde med S’et i ESG, bliver det derfor med afsæt i Cabis materialer, som skal hjælpe virksomhederne med at blive klogere på, hvordan de kan udvikle deres forretning med social bæredygtighed for øje.

Projektet varer indtil d. 31. januar 2027 og ledes af professor Annabeth Aagaard og post.doc Maria Dahl Andersen fra Aarhus Universitet, AU BSS, Center for SMV’er. Med Cabis tiltrædelse består projektets projektpartnerkreds nu af AU IClimate, AU Center for Hybrid Intelligence, Cabi, Gejst Studio og 360 Sprint, som hver især står for den ESG-opkvalificering og videnudvikling, som projektet varetager for og med deltagerne.

Center for Små og Mellemstore Virksomheder ved Aarhus Universitet, AU BSS, takker for Cabis bidrag til projektet og glæder sig til sammen med projektpartnerkredsen at gøre en positiv forskel for danske SMV'er og deres arbejde med ESG-rapportering og ESG-drevet forretningsudvikling.