Presseinvitation til Danish Diversity Awards 2024

Dansk Industri og Goodtalks fejrer mangfoldigheden og hylder de mennesker og virksomheder, der arbejder målrettet for at styrke diversitet, ligestilling og inklusion i Danmark ved dette års Danish Diversity Awards 2024 den 18. april i Industriens Hus.

Danish Diversity Awards løber af stablen den 18. april 2024 i Industriens Hus. Vi sætter fokus på dem, der gør en forskel, fordi vi tror på, at alle talenter uanset baggrund skal komme i spil – til gavn for den enkelte, et innovativt erhvervsliv og vores samfund.

Pressen er inviteret til at dække hele awardshowet med Sara Bro som vært. Det vil være muligt at få interviews med alle de nominerede, vinderne samt DI’s direktør Kinga Szabo Christensen og Pernille Sandberg Bech og Ditte Vigsø fra Goodtalks.

Til prisuddelingen vil der desuden være taler fra beskæftigelsesministeren, Ane Halsboe-Jørgensen, samt fhv. vicestatsminister og formand for Venstre, Jakob Ellemann-Jensen, Mette Kaagaard, CEO i Microsoft Danmark og Island, og Christian Jensby, CEO i Deloitte.

Der vil blive uddelt seks priser indenfor to overordnede kategorier:

Vi anerkender personer, der er med til at skabe mere mangfoldige og inkluderende organisationer og lige muligheder for alle:

• Årets CEO
  • Årets HR/D&I/CSR direktør/leder
  • Årets medarbejder/leder

Vi hylder virksomheder, som er lykkedes med at skabe en arbejdsplads med en høj grad af diversitet og inklusion: ​

• Årets virksomhed (færre end 500 medarbejdere)
  • Årets virksomhed (flere end 500 medarbejdere)
  • Årets diversitets- og inklusionsinitiativ

Læs mere om konferencen og prisuddelingen her: www.di.dk/dda

Tid og sted:

Danish Diversity Awards 2024 afholdes d. 18. April 2024 fra kl. 15.00 – 19.15.

Industriens Hus
H.C. Andersens Boulevard 18

Tilmelding skal ske til DI's presserådgiver Ditte Rieland på mail dirh@di.dk

Danish Diversity Awards er muliggjort med støtte fra Finansforbundet, Grundfos, Kemp & Lauritzen, NCC, ABB, Allianz, Arla, Bestseller, BEC, Coop, Coor, EG, Enemærke & Petersen, Friday og DHL.

Om Danish Diversity Awards

Danish Diversity Awards er en årlig prisuddeling afholdt i samarbejde mellem Goodtalks og Dansk Industri, med et klart formål:

At anerkende konkrete handlinger, indsatser og adfærd, der udfordrer konventionel tænkning og bidrager til at styrke mangfoldighed og inklusion på arbejdspladser.

Danish Diversity Awards 2024 er en del af Danish Diversity Week, en hel uge fra den 15.-19. april 2024 med aktiviteter rundt om i Danmark for at skabe en bevægelse mod mere mangfoldige og inkluderende arbejdspladser.

Som del af Danish Diversity Week afholdes også Danish Diversity Day i Aarhus tirsdag d. 16. April. Temaet for dagen  er Mangfoldighed starter med MIG – fordi alle har et ansvar for at møde os selv og andre med nysgerrighed, respekt og tillid. På Danish Diversity Day vil du møde inspirerende talere og eksperter, der deler deres egen uglossy fortælling og perspektiv på, hvordan og hvorfor ”Mangfoldighed starter med mig”.

Læs mere om Danish Diversity Week på  Goodtalk's hjemmeside