DI: Hvordan tackler danske SMV’ere en uforudsigelig verden?

Rekordmange virksomhedsledere, nærmere betegnet mere end 600, mødes til Dansk Industris årlige SMV Dag for at drøfte tidens store udfordringer med historisk stor usikkerhed, men også med mange gode muligheder. På scenen er bl.a. andre vicestatsminister Troels Lund Poulsen, der deltager i et fælles interview med DI’s adm. direktør Lars Sandahl Sørensen – med chefredaktør Mette Østergaard, Berlingske, som interviewer.

Flere end 600 virksomhedsledere er med på SMV Dagen 2024

Pressen inviteres til
SMV Dagen 2024,
Mandag den 15. april, kl. 12,
Tivoli Hotel & Congress Center,
Arni Magnussons gade 2, København V.

Mange ting er forandret siden den russiske invasion af Ukraine. Det har skabt historisk stor usikkerhed – også for erhvervslivet, som samtidig har hænderne fulde med grøn og digital omstilling. Hvordan tackler virksomhederne fremtidens ledelse og strategi i en verden med stigende kompleksitet og hastige forandringer? Og en fremtid med AI som vores nye bedste ven.

På SMV Dagen 2024 drøfter de mange virksomhedsledere, eksperter og oplægsholdere bl.a. fremtidens salg i en verden med benhård konkurrence, nye forbrugermønstre og ny teknologi.

På konferencen er der break-outs sessions, som virksomhederne kan deltage i efter interesse – f.eks. ”Grib det digitale salg og skab din næste vækstkurve” eller ”Kom i gang med AI”.

Gopler ældes baglæns
Forfatteren bag ”Gopler ældes baglæns” og senest ”Vanedyr”, Nicklas Brendborg, kommer og holder et underholdende oplæg om, hvordan dagens virksomhedsledere kan tage kontrollen tilbage i en omskiftelig og højteknologisk tid.

Endelig uddeles DI’s Initiativpris, som er en hyldest til de små- og mellemstore virksomheder over hele landet. I år går prisen til en virksomhed der har evnet at skabe innovative og bæredygtige løsninger til en usikker verden.

Tilmeldinger fra pressen og yderligere spørgsmål: presserådgiver Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

Flere end 600 virksomhedsledere er med på SMV Dagen 2024

Ny global undersøgelse: Mening på arbejdet stiger for andet år i træk – de unge scorer fortsat lavest22.5.2024 14:37:16 CEST | Pressemeddelelse

Det er blevet mere meningsfyldt at gå på arbejde, viser nye tal fra Voluntas. Det er andet år i træk, at scoren for meningsfuldt arbejde stiger, efter flere år med fald. Ifølge den globale undersøgelse 'Meningsfuldhed på Arbejdet 2024', foretaget af det danske rådgivningsfirma Voluntās, er følelsen af mening på jobbet steget fra 73 i 2023 til 74 i 2024. - Vi er nu for alvor kommet ud af pandemien, der udgjorde et historisk lavpunkt, hvad angår den mening, vi mennesker oplevede i vores arbejde. Vi begynder at mærke et stærkere tilhørsforhold og ser et tydeligere formål med det vi laver, idet vi igen kan forholde os fysisk til vores arbejdsplads, vores kollegaer og det produkt, vi i sidste ende hver især bidrager til. Men vi er bestemt ikke i mål og mange organisationer er stadig ved at finde sig til rette i en virkelighed, hvor både arbejdsformer og indstillingen til selve arbejdets plads i livet, har forandret sig fundamentalt, siger Nicolai E. E. Iversen, Chief Philosophy Officer hos