”Grundlæggende er min interesse mennesker”

Andelskassen i Horsens har ansat Rune Stenhøj som erhvervschef. Han kommer fra en stilling som senior erhvervsrådgiver i Sparekassen Kronjylland og skal være med til at opbygge Andelskassens nye rådgivningscenter i Horsens.

Rune Stenhøj er startet som erhvervschef i Andelskassen i Horsens

Rune Stenhøj har taget den meget klassiske tur som rådgiver. Han startede som elev i Nykredit i Horsens i 2002 og arbejdede derefter i Nykredit i Aarhus fra 2003-2018 siden 2008 som erhvervsrådgiver og de sidste tre år som leder. Herefter fulgte karrieren som erhvervsrådgiver, hvor Rune var med til at starte Ringkøbing Landbobanks erhvervsafdeling i Aarhus, inden turen gik til Handelsbanken og Sparekassen Kronjylland i Horsens. Her har Rune været senior erhvervsrådgiver de sidste to år. At han valgte erhvervsrådgivervejen, er der en særlig grund til.

”Når jeg rådgiver og sparrer med en virksomhedsejer omkring forretningsstrategi og vækstambitioner, oplever jeg, at jeg kan gøre en forskel. Man møder typisk erhvervskunder oftere end privatkunder, fordi de har behov for mere rådgivning. Og det er det, jeg godt kan lide, fordi jeg så har gode muligheder for at opbygge en tæt og tryg relation,” lyder det fra Rune Stenhøj, der har rådgivet bl.a. eksportvirksomheder, håndværkere, entreprenører, produktionsvirksomheder og ejendomskunder.

Da Rune hørte, at Andelskassen åbnede i Horsens, var der særligt en ting, der fangede hans
opmærksomhed ved den børsnoterede bank.

”Det var netop det stærke fokus på den personlige relation, der gjorde, at jeg fik interesse for
Andelskassen. Grundlæggende er min interesse mennesker og det at have en personlig relation. Måske er det noget, jeg har med mig helt fra barnsben. Min far var selvstændig, og jeg oplevede, hvad de personlige relationer betød i hans hverdag,” siger Rune Stenhøj og fortsætter

”Det er da heller ikke nogen hemmelighed, at det tiltaler mig, at jeg skal være med til at starte et nyt rådgivningscenter og et nyt brand i en by, hvor mange ikke har et særlig stort kendskab til Andelskassen. Det, jeg selv har hørt om Andelskassen fra andre, er, at det er en organisation med en flad struktur og korte beslutningsprocesser, og hvor kunderne kan ringe direkte. Det tiltaler mig – og så oplevede jeg fra det allerførste møde en rigtig god kemi med min nye leder, Malene Marnow Glyngø.”

Rune bliver en del af et stærkt hold på syv personer, som centerdirektør Malene Marnow Glyngø står i spidsen for. Hvor Rune kommer med en lang erfaring på erhvervsområdet, har Malenes primære fokus været privatkundeområdet. Det ser Rune som en stor styrke, fordi de kommer til at komplimentere hinanden og spille hinanden gode i arbejdet med at opbygge det nye rådgivningscenter.

Opvokset i Horsens, kender Rune byen, som han omtaler som en by med erhvervsvenlighed og et stort potentiale. Privat bor Rune i Horsens centrum og har på deltid sine tre børn på 13, 15 og 17 år. At lytte til musik er en af de helt store interesser, han har sammen med børnene, hvilket også indebærer at køre dem ud til koncert med vennerne. Den 1. marts kom Runes helt store passion på vejene – en Ducati. Her mødtes han med andre motorcykelentusiaster for at fejre, at det nu er tid til ture i fællesskab – både i Danmark og udlandet. Endelig giver fritiden også tid til at løbe, cykle og gå ture i skoven eller ved fjorden, hvor Rune tanker energi.

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj og 18 afdelinger rundt i landet. I hele organisationen tager vi afsæt i, at vi tror på, at alle har brug for gode relationer. Det er det, der får os til at sige højt, at vi er mere end bare en bank. Vi er mennesker, der interesserer os for andre mennesker. Det præger vores rådgivning af både privat- og erhvervskunder.