Andelskassen har fundet den helt rigtige adresse i Horsens

Når foråret forhåbentlig for alvor får fat, slår Andelskassen dørene op på Havnen i Horsens. Den 1. maj er et hold på seks rådgivere og en centerdirektør klar til at rådgive både privat- og erhvervskunder.

Andelskassens hold i Horsens: Bagerst fra venstre står Rasmus Hansen, Cathrine Bruun, Simon Knudsen, Dorthe Andersen, Merete Dalgaard, Malene Marnow Glyngø og Rune Stenhøj

Det er gået stærkt, siden Andelskassen offentliggjorde, at det næste rådgivningscenter, man åbner, er i Horsens. Sammen med gode kolleger i organisationen har centerdirektør Malene Marnow Glyngø sat et hold med seks kolleger, der alle er startet. Hver især har de deres styrker og alle et stort lokalt kendskab.

Adressen på den nye bank i Horsens bliver helt præcist Havnen 3, 1. tv. En adresse, som Malene Marnow Glyngø finder utrolig interessant.

”Det er et attraktivt område, som man i kommunen har stort fokus på. Og så har vi fået omkring 400 m2 lyse, dejlige lokaler med gode mødefaciliteter, gode parkeringsforhold og faktisk også en god udsigt,” lyder det fra Malene Marnow Glyngø.

Hun er helt bevidst ikke gået efter lokaler på strøget, fordi det vigtigste som rådgivningscenter er, at der netop er gode mødefaciliteter og parkeringsforhold. Samtidig understreger hun, at et kundemøde i Andelskassen ikke behøver at foregå på adressen på havnen.

”Vi har allerede fået de første kunder i bøgerne. Her har vi holdt møderne hjemme hos kunderne. Det har vores kolleger stor succes med de 18 andre steder, hvor vi har rådgivningscentre, og det vil vi helt sikkert også fortsætte med i Horsens efter den 1. maj. Det skaber en tryghed for mange kunder, og det er vigtigt for os,” uddyber Malene Marnow Glyngø.

Med fokus på trygheden fremhæver Malene det, der er det vigtigste for Andelskassen. Som relationsbank er kunderne de vigtigste relationer, og alle rådgivere arbejder derfor altid på at skabe en god relation, der i Andelskassen er ensbetydende med en tryg og tillidsfuld relation.

”Jeg ser det sådan, at det at give andre mennesker indblik i ens økonomi, håb og drømme, det er virkelig en tillidssag. Den tillid skal vi som rådgivere tage vare på. For mig handler det om faglighed men også om, at vi altid lytter til, hvad der er vigtigt for den enkelte. Jeg vil allerhelst, man bare tænker på os som mennesker, der interesserer sig for andre mennesker, siger Andelskassens nye centerdirektør.

Blikket på relationen oplever Malene ikke alene er vigtigt i forhold til kunderne. Da hun skulle rekruttere nye medarbejdere, bemærkede de alle ved samtalerne, at her var en arbejdsplads, hvor man også internt værner om de gode relationer og det, at man i hverdagen spiller hinanden gode. At den enkeltes arbejdslyst er afgørende, lægger Malene ikke skjul på – ikke kun for medarbejdernes skyld, men også fordi hun har en tro på, at det giver en bedre oplevelse for kunderne.

”Jeg har lagt stor vægt på, at Andelskassen i Horsens kommer til at bestå af mennesker med forskellige kvalifikationer – fagligt såvel som personligt. De har alle lyst til at arbejde som et hold, og så er det en kæmpe fordel, at vi alle kender Horsens og det omkringliggende lokalområde så godt,” fortæller hun.

Lige nu glæder alle syv sig til at indrette lokalerne og blive en del af kontorbygningen og et attraktivt område sammen med de andre lejere på havnen.

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj og 18 afdelinger rundt i landet. I hele organisationen tager vi afsæt i, at vi tror på, at alle har brug for gode relationer. Det er det, der får os til at sige højt, at vi er mere end bare en bank. Vi er mennesker, der interesserer os for andre mennesker. Det præger vores rådgivning af både privat- og erhvervskunder.