Andelskassen er på kort tid blevet klar til at åbne i Horsens

Et solidt økonomisk grundlag er afsættet for, at Andelskassen kan følge strategiske mål og åbne nyt rådgivningscenter i Horsens om få uger. Den 1. maj slår man dørene op på en attraktiv adresse på havnen.

Centerdirektør Malene Marnow Glyngø (forrest) og de seks kolleger, der skal være med til at opbygge Andelskassen i Horsens

I februar offentliggjorde Danske Andelskassers Bank – Andelskassen et historisk resultat, der før skat lød på 304 mio kr. Samtidig opnåede banken med en kapitaludvidelse i marts 2023 en kapitalprocent på 30,4 %, hvilket gør banken, der har hovedsæde i Hammershøj, til en af landets mest kapitalstærke banker.

Når man slår dørene op på Havnen 3 i Horsens, er åbningen af endnu et rådgivningscenter med til at understøtte det strategiske mål om at udvikle Andelskassen. Samtidig understøtter det målet for 2024 om at øge kendskabet og styrke brandingen.

Placeringen i Horsens er ingen tilfældighed. En analyse, som banken har fået foretaget, viser, at den jyske by har mange tilflyttere, en positiv udvikling i ejerboligmarkedet og et aktivt erhvervsliv. Samtidig er Horsens med til at binde Andelskassens etablerede markedsområder på Fyn, i Sønderjylland og i Østjylland sammen.

”Vi ser Horsens, som en spændende by med et stort potentiale. Samtidig har det været vigtigt for os at åbne vores næste rådgivningscenter et sted, hvor vi kunne sætte det helt rigtige hold. Det er lykkedes med Malene Marnow Glyngø i spidsen som centerdirektør. Holdet er vigtigt for både privat- og erhvervskunder. Vi er en relationsbank, og her er det medarbejderne, der gør forskellen,” lyder det fra administrerende direktør, Jan Pedersen.

Andelskassens store fokus på relationer var med til at vække interessen hos Malene Marnow Glyngø og også de seks kolleger, som skal være med til at opbygge Andelskassen i Horsens i de mere end 400 m2 flotte, lyse lokaler på havnen.

”Først og fremmest glæder jeg mig til at skulle opbygge Andelskassen i Horsens sammen med det hold, vi har fået ansat. Og det er rigtigt, at vi alle syv har fæstnet os ved, at i Andelskassen er en god relation en tryg og tillidsfuld relation. Kunderne kommer jo til os og fortæller åbent om økonomi, håb og drømme. Vi skal have de rigtige produkter, og fagligheden skal være i orden, men relationen mellem rådgiver og kunde er altafgørende – den opgave skal vi tage godt vare på,” siger Malene Marnow Glyngø.

At det har været enkelt at tiltrække medarbejdere og på så kort tid lykkes at sætte holdet, glæder Jan Pedersen.

”Det fortæller, at vi gør det rigtige. At man gerne vil være en del af en arbejdsplads, hvor der er fokus på den gode relation til kunderne men også på vigtigheden af, at man som kolleger skal spille hinanden gode – at man er hinandens vigtigste relationer i hverdagen,” uddyber han.

Og han har grund til at være stolt, for ikke alene kan han kigge tilbage på et historisk regnskab. Også kundetilfredsheden og kundetilgangen i Andelskassen viser en positiv trend.

”Ser vi tilbage på de sidste 10-12 år, har hele organisationen over en årrække formået at skabe en virkelig positiv udvikling i banken. Den udvikling fortsætter vi nu med åbningen af et rådgivningscenter i Horsens, siger han afsluttende.

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj og 18 afdelinger rundt i landet. I hele organisationen tager vi afsæt i, at vi tror på, at alle har brug for gode relationer. Det er det, der får os til at sige højt, at vi er mere end bare en bank. Vi er mennesker, der interesserer os for andre mennesker. Det præger vores rådgivning af både privat- og erhvervskunder.