Andelskassen er på kort tid blevet klar til at åbne i Horsens
Et solidt økonomisk grundlag er afsættet for, at Andelskassen kan følge strategiske mål og åbne nyt rådgivningscenter i Horsens om få uger. Den 1. maj slår man dørene op på en attraktiv adresse på havnen.

I februar offentliggjorde Danske Andelskassers Bank – Andelskassen et historisk resultat, der før skat lød på 304 mio kr. Samtidig opnåede banken med en kapitaludvidelse i marts 2023 en kapitalprocent på 30,4 %, hvilket gør banken, der har hovedsæde i Hammershøj, til en af landets mest kapitalstærke banker.
Når man slår dørene op på Havnen 3 i Horsens, er åbningen af endnu et rådgivningscenter med til at understøtte det strategiske mål om at udvikle Andelskassen. Samtidig understøtter det målet for 2024 om at øge kendskabet og styrke brandingen.
Placeringen i Horsens er ingen tilfældighed. En analyse, som banken har fået foretaget, viser, at den jyske by har mange tilflyttere, en positiv udvikling i ejerboligmarkedet og et aktivt erhvervsliv. Samtidig er Horsens med til at binde Andelskassens etablerede markedsområder på Fyn, i Sønderjylland og i Østjylland sammen.
”Vi ser Horsens, som en spændende by med et stort potentiale. Samtidig har det været vigtigt for os at åbne vores næste rådgivningscenter et sted, hvor vi kunne sætte det helt rigtige hold. Det er lykkedes med Malene Marnow Glyngø i spidsen som centerdirektør. Holdet er vigtigt for både privat- og erhvervskunder. Vi er en relationsbank, og her er det medarbejderne, der gør forskellen,” lyder det fra administrerende direktør, Jan Pedersen.
Andelskassens store fokus på relationer var med til at vække interessen hos Malene Marnow Glyngø og også de seks kolleger, som skal være med til at opbygge Andelskassen i Horsens i de mere end 400 m2 flotte, lyse lokaler på havnen.
”Først og fremmest glæder jeg mig til at skulle opbygge Andelskassen i Horsens sammen med det hold, vi har fået ansat. Og det er rigtigt, at vi alle syv har fæstnet os ved, at i Andelskassen er en god relation en tryg og tillidsfuld relation. Kunderne kommer jo til os og fortæller åbent om økonomi, håb og drømme. Vi skal have de rigtige produkter, og fagligheden skal være i orden, men relationen mellem rådgiver og kunde er altafgørende – den opgave skal vi tage godt vare på,” siger Malene Marnow Glyngø.
At det har været enkelt at tiltrække medarbejdere og på så kort tid lykkes at sætte holdet, glæder Jan Pedersen.
”Det fortæller, at vi gør det rigtige. At man gerne vil være en del af en arbejdsplads, hvor der er fokus på den gode relation til kunderne men også på vigtigheden af, at man som kolleger skal spille hinanden gode – at man er hinandens vigtigste relationer i hverdagen,” uddyber han.
Og han har grund til at være stolt, for ikke alene kan han kigge tilbage på et historisk regnskab. Også kundetilfredsheden og kundetilgangen i Andelskassen viser en positiv trend.
”Ser vi tilbage på de sidste 10-12 år, har hele organisationen over en årrække formået at skabe en virkelig positiv udvikling i banken. Den udvikling fortsætter vi nu med åbningen af et rådgivningscenter i Horsens, siger han afsluttende.
Kontakter
Mette BerntKommunikations- og marketingchefKommunikation og Marketing
Tlf:87993033meb@andelskassen.dkDanske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj og 18 afdelinger rundt i landet. I hele organisationen tager vi afsæt i, at vi tror på, at alle har brug for gode relationer. Det er det, der får os til at sige højt, at vi er mere end bare en bank. Vi er mennesker, der interesserer os for andre mennesker. Det præger vores rådgivning af både privat- og erhvervskunder.
Følg pressemeddelelser fra Danske Andelskassers Bank A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Andelskassers Bank A/S
”Det handler om mennesker – ikke bare tal”4.9.2025 06:51:00 CEST | Pressemeddelelse
Julie Rosenfeldt Laursen er ansat som privatkundechef i Andelskassen Hobro. Hun insisterer på den tætte kontakt med sine kunder, og derfor glæder hun sig også til at arbejde i en bank tæt på, hvor hun bor.
”Min holdning er, at kunderne fortjener at blive set”1.9.2025 14:54:00 CEST | Pressemeddelelse
28-årige Mathias Markvard Hansen er ny kunderådgiver i Andelskassen Hobro. Han arbejder hver dag for at skabe og fastholde de gode relationer med kunderne.
Andelskassen og Winest indgår i tæt partnerskab29.8.2025 09:41:49 CEST | Pressemeddelelse
Andelskassen føjer endnu et element til sit fordelsprogram til Private Banking-kunder. Et element, der fungerer som en stærk byggeklods i en bredere investeringsportefølje og taler direkte ind i bankens fokus på relationer.
Danske Andelskassers Bank offentliggør tilfredsstillende halvårsregnskab21.8.2025 08:15:26 CEST | Pressemeddelelse
Danske Andelskassers Bank offentliggør i dag et tilfredsstillende regnskab for 1. halvår af 2025, hvor aktivitetsniveauet i banken har været højt.
Ny storkundedirektør med stor passion for erhvervsrådgivning7.7.2025 06:51:00 CEST | Pressemeddelelse
Jacob Balling er udnævnt som storkundedirektør i Andelskassen. Han har arbejdet i Aarhus de sidste 18 år, heraf de sidste tre år som centerdirektør i Andelskassen Aarhus C, og har derfor et stort kendskab til både byen og erhvervslivet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum