Apollo Rejser

DERTOUR Group til ITB Berlin: Positive udsigter for 2024

Del

Europas næststørste rejseselskab, DERTOUR Group, som Apollo Rejser er en stolt del af, forfølger vækststrategi mod internationalisering og flere individuelle rejsemuligheder.

DERTOUR Group, som består af 130 forskellige virksomheder fordelt på 16 forskellige markeder, gav tidligere i dag et indblik i koncernens dynamiske vækstrejse og dens positive udsigter for 2024 under en pressekonference på rejsemessen ITB i Berlin.

”2023 var et fantastisk rejseår, og tendensen fortsætter klart langt ind i 2024. Vi har oplevet en markant efterspørgsel efter pakkerejser på tværs af markeder, og en europæisk tendens til rejser af højere kvalitet,” fortalte Leif Vase Larsen, administrerende direktør i International DERTOUR Group.

I 2023 øgede koncernen sin samlede omsætning med 23 pct. sammenlignet med året før og havde samtidigt en stigning på 10 pct. i antallet af gæster. Og 2024 ser fuldt ud til at kunne måle sig med det forgange år. En stigning i antallet af tidlige rejsereservationer og en klar fornyet tillid til rejser på tværs af Europa blev også rapporteret fra podiet.

”Lysten til at rejse er i top, og som et mangfoldigt og internationalt rejseselskab med over 20 rejsearrangører og 30 specialistbrands er vi forpligtet til at tilbyde ekstraordinære oplevelser. Vores nye strategi inkluderer derfor også en intensivering af samarbejdet på tværs af vores internationale teams,” forklarede Dr. Ingo Burmester, CEO for Central Europe DERTOUR Group.

Her rejser vi hen
Mens rejsevintersæson udfolder sig lige nu, giver DERTOUR Groups bookinganalyse af koncernens 16 europæiske markeder et indblik i rejsetrends på tværs af Europa. Og den afslører afslører en stigning på 24 pct. i omsætning sammenlignet med sidste års vintersæson samt en stigning på 17 pct. i antallet af gæster. På gruppeniveau omfatter toplisten for korte og mellemlange rejser ferielande som Spanien, Egypten, Tyskland, Italien og Tyrkiet.

Samtidig viser vinterbookingerne, at vi igen prioriterer langdistancerejser. Tæt på en ud af tre vælger fjerne destinationer, og toplisten her omfatter både Mellemøsten, Det Indiske Ocean og Sydøstasien.

Sommerens tendenser begynder også at blive tydelige med en markant stigning på hele 30 pct. i omsætning og 24 pct. i antallet af gæster sammenlignet med 2023. Især middelhavsregionen skiller sig ud med favoritter som Grækenland, Kroatien, Tyrkiet, Spanien og Tunesien. Forlængede sæsoner har desuden resulteret i "nye" helårsrejsemål.

”Vi ser en tendens til, at tidligere typiske vinterdestinationer, som Maldiverne, Emiraterne og Thailand, nu for alvor er på vej til at blive destinationer, vi rejser til hele året rundt. Det skyldes bl.a. kombinationen af kvalitetsoplevelser og meget attraktive priser i sommerhalvåret,” forklarede Vase Larsen.

Skræddersyede rejser er i fremmarch
En af de tydeligste rejsetrends, DERTOUR ser lige nu, er efterspørgslen efter de skræddersyede og individuelt tilpassede rejser. Denne sommer vælger knap en tredjedel af virksomhedens europæiske gæster fx et femstjernet hotel, hvilket afspejler et stærkt ønske om luksuriøse rejseoplevelser.

Samtidig ser vi, at luksus defineres på helt nye måder. For mange handler det ikke om eksklusive hoteller, men om naturoplevelser, velvære eller indblik i lokale kulturer. Og på alle vores markeder ser vi desuden tendenser, der spænder fra sports- og træningsrejser til fordybende ferieoplevelser. I 2024 vil vi opleve noget unikt,” fortæller Leif Vase Larsen.

I dag omfatter DERTOUR-gruppen omkring 30 specialmærker. Fællesnævneren for alle er, at de tilbyder individuelle rejseoplevelser til bestemte målgrupper og interesser – såsom dykker- og golfrejser, luksusrejser og rejser til de nordiske lande. Derudover dækker koncernens voksende hotelportefølje 10 forskellige brands med over 100 hoteller i 14 forskellige lande.

Nøgleord

Kontakter

Glenn Bisgaard
glenn.bisgaard@apollorejser.dk

Billeder

Om Apollo Rejser

Apollo Rejser er en af Nordens førende rejsearrangører med en million rejsende om året. Vi arrangerer traditionelle pakkerejser, træningsrejser, cruise, storbyferier og fleksible pakkerejser, hvor du selv vælger rejsemål, rejselængde og hotel. Sammen med specialrejsearrangørerne Golf Plaisir, Lime Travel og Xtrabel samt træningsresortet Playitas er Apollo en del af DER Tour Nordic AB. Vi arbejder aktivt med bæredygtige rejser og har været Travelife-certificerede siden 2016. Læs mere på Apollorejser.dk.

Følg pressemeddelelser fra Apollo Rejser

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Apollo Rejser

DERTOUR Foundation fylder 10 år21.3.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Organisationen markerer et årti med global indvirkning og indflydelsesrige samarbejder. DERTOUR Foundation, en non-profit organisation grundlagt af DERTOUR Group, som Apollo er en stolt del af, markerer i år et årti med globale initiativer. For at markere jubilæet og den milepæl, det er, lancerer DERTOUR Foundation initiativet "10 år - 10 ansigter", som skal fremhæve de gode historier og samarbejder fra flere af de projekter, organisationen støtter. ”Denne milepæl er en påmindelse om det hårde arbejde og engagementet fra alle involverede samt om den indflydelse, disse projekter har haft på andres liv. Ved at fejre fondens 10-års jubilæum fejrer vi et årti med positive forandringer, frugtbare samarbejder og hylder muligheden for at gøre en reel forskel i samfund rundt om i verden. Vi ser frem til at dele disse historier og inspirere andre til at få indflydelse,” siger Laura Steden, direktør for virksomhedsansvar og bæredygtighed hos DERTOUR Group. Et årti med aftryk DERTOUR Foundation a

Apollo fik historisk god salgsuge27.2.2024 14:58:28 CET | Pressemeddelelse

Feriesalget hos Apollo slog i sidste uge rekorder. Uge 8 blev dermed rejsearrangørens bedste salgsuge siden 2018. Og danskerne er ikke i tvivl om, hvor sommerferien går hen i år - næsten syv ud af ti af bookingerne går nemlig til Grækenland. 2024 tegner til at blive et fantastisk rejseår! Hos Apollo er salget steget støt siden årsskiftet, og i sidste uge toppede det markant, da salget steg med hele 15 procent sammenlignet med samme uge sidste år. Dette resulterede i den bedste salgsuge, rejsearrangøren har haft siden rekordåret 2018. ”Ugen med Ferie for Alle-messen i Herning er altid blandt årets bedste salgsuger for os. Men i år nåede efterspørgslen helt nye højder og slog altså alle rekorder. Oven på en lang og kold vinter kunne vi helt sikkert mærke, at danskernes rejselyst er i top,” fortæller Glenn Bisgaard, salgschef hos Apollo. Det var primært årets sommerferie, danskerne sikrede sig i sidste uge. Sommersæsonen fra maj til august stod dermed for i alt 75 procent af bookingerne,

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye