Ny kommerciel direktør i 365discount

Coop henter direktør fra Lidl

Rasmus Pape er ansat som ny kommercielle direktør for 365discount. Han kommer med mere end 18 års erfaring inden for discount og detailhandel, hvor han de seneste år har haft titlen som indkøbs- og marketingdirektør hos Lidl Danmark.

Rasmus Pape, 48 år, tiltræder 1. august, hvor han også får ansvaret for 365discounts marketingafdeling.

”Jeg er meget begejstret for min fremtid sammen med 365discount. Discountbranchen har altid ligget mit hjerte nært, og jeg har siden 365discounts begyndelse fulgt dem på deres spændende mission. Derfor er det en stor glæde snart at træde ind i min nye rolle,” siger Rasmus Pape.

Kædedirektør hos 365discount, Michael Tilsted, siger om Rasmus Pape i teamet:

”Det er en stor glæde at kunne byde Rasmus velkommen til 365discount. Han bringer en kombination af dyb faglig ekspertise og menneskelig indsigt til 365discount. Det er nogle kvaliteter, der stemmer overens med vores: Mod til at gøre en forskel og vores kerneværdier om ejerskab, ordentlighed og god energi.”

Indtil Rasmus Papes officielle tiltrædelse 1. august vil HR Chef for 365discount, Thomas Larsen, varetage rollen som interim kommerciel direktør.

Yderligere information: Kædedirektør Michael Tilsted, michael.tilsted@coop.dk

Vedhæftet til fri brug: Foto af Rasmus Pape

Coop Bank konsoliderer sig med hidtil bedste regnskab10.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Med mere end en 6-dobling af resultatet styrker Coop Bank sin position som et solidt pengeinstitut. Resultatet før skat er steget fra 8,1 mio. kr. i 2022 til 55,2 mio. kr. i 2023. Efter skat er resultatet forbedret fra 6,7 mio. kr. til 41,3 mio. kr. Det er 3. år i træk, at banken, der blev grundlagt i 2013, giver overskud. ”Vi begynder nu at høste gevinsterne af vores investeringer og vores indsats for at tilbyde danskerne en enkel og fair bank med gennemskuelige produkter,” siger bankdirektør Allan Nørholm, Coop Bank. Banken har i 2023 haft en vækst i indlånet på 14 procent, mens udlånet har ligget stabilt. ”Vi har i gennemsnit hævet indlånsrenterne med det samme som udlånsrenterne, og det har tiltrukket en del kunder,” siger Allan Nørholm. Coop Bank giver positiv rente til alle kunder og på alle konti. Uanset om kunderne har samlet alt i Coop Bank eller kun har indlån i banken. Lige nu er satserne: 0,5% for indlån op til 50.000 kr. 1,0% for den del af indlånet der overstiger 50.000 k