Ghita er vendt hjem til Andelskassen

Ghita Elkjær Davidsen er ansat som erhvervskundechef i Andelskassen i Ikast og Herning. Her glæder hun sig til igen at blive en del af en relationsbank og en afdeling, hun var med til at starte op fra bunden.

Andelskassen har altid ligget Ghitas hjerte nær. I 1998 var hun med til at starte Andelskassens rådgivningscenter i Ikast. Her arbejdede hun først som souschef og sidenhen blev det til næsten seks år som filialdirektør. I 2010 skiftede hun til et job som afdelingsdirektør i Sparekassen Østjylland i Silkeborg, der efterfølgende blev til Sparekassen Kronjylland. Fire år senere valgte hun at blive erhvervskundechef i Danmarks Eksport og Investeringsfond (tidligere Vækstfonden), hvor hun arbejdede i næsten ti år. Og efter et kort ophold i Middelfart Sparekasse i Silkeborg er ringen sluttet, og Ghita er hjemme igen i Andelskassen.

”Jeg har været en del af mange organisationer og mødt mange spændende mennesker, men et af de steder, der ligger mit hjerte nærmest, er Andelskassen. Her var jeg med til at bygge afdelingen op fra bunden, og jeg glæder mig til igen at blive en del af en relationsbank, hvor jeg kommer tæt på mine kunder og kan gøre en forskel for dem. Og så kan jeg godt lide, at vi i Andelskassen gør tingene sammen som et team. For jeg tror på, at vi skaber meget bedre resultater, når vi har det for øje,” siger Ghita.

Gennem sin karriere har Ghita haft mange lederstillinger, men med skiftet til Andelskassen vender hun tilbage som erhvervskundechef, og det er der en helt særlig grund til.

”Som menneske er jeg sådan indrettet, at jeg godt kan lide at gøre en forskel. Om det er kolleger eller kunder, så bor det i mig. Som erhvervskundechef kan jeg også være med til at påvirke og have indflydelse, og så kan jeg godt lide at møde kunder og blive inviteret med som sparringspartner i deres forretning og være med til at finansiere deres vækstplaner – og derigennem udvikle deres virksomhed. Det får jeg større mulighed for som erhvervskundechef,” fortæller Ghita og fortsætter:

”Jeg er god til at lytte og forstå mine kunder, og jeg er nysgerrig på virksomheden, forretningsmodellen og hvilke personer, der står i spidsen for den. Det er altafgørende, at vi har en ærlig og tillidsfuld dialog, så vi gennem et stærkt samarbejde kan skabe værdi for hinanden. Og her betyder en god relation bare meget.”

Ghita bliver en del af Andelskassens hold i både Ikast og Herning, og så bor hun selv i Brande. Området omkring de tre byer kender hun særdeles godt, og hun ser frem til at komme i gang.

”Jeg glæder mig til at møde både kunder og kolleger og komme i gang med at lave forretninger. Ikast-Herning-Brande er et område, som i princippet er gjort af en række ildsjæle og iværksættere. De er nogle initiativrige og hårdtarbejdende mennesker, som har skabt meget og også giver meget igen til området. Andelskassen i Herning ligger i Innovatoriet, som består af både iværksættere og veletablerede virksomheder, og der findes så mange spændende virksomheder og mennesker, som jeg håber, jeg kan være med til at gøre en forskel for,” slutter Ghita af.

Ghita bor i Brande – tæt på sine to voksne piger og deres familier. Fritiden nyder hun derfor ofte sammen med sine fire børnebørn, gode veninder, og så går hun til dans og i fitnesscenter. Ofte falder der også strikketøj af pinden, som familien får glæde af.

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj og 18 afdelinger rundt i landet. I hele organisationen tager vi afsæt i, at vi tror på, at alle har brug for gode relationer. Det er det, der får os til at sige højt, at vi er mere end bare en bank. Vi er mennesker, der interesserer os for andre mennesker. Det præger vores rådgivning af både privat- og erhvervskunder.