AutoMester Sdr. Omme ApS er blevet AutoMester E+ for at gå autobranchens grønnere fremtid i møde

Centralt i den sønderjyske by, Sønder Omme, ligger AutoMester Sdr. Omme, der siden 2006 har været en del af landets største værkstedskæde, AutoMester. At værkstedet blev en del af AutoMester E+ den 1. januar 2024, vidner om en høj grad af udvikling og fornyelse, der må siges af være en del af værkstedets DNA.
I 1992 startede Peder Pedersen livet som selvstændig værkstedsejer og etablerede værkstedet Volvo Speciale sammen med sine to brødre. Siden er der sket meget: Brødrene ville andre veje, værkstedet er blevet en del af AutoMester, har skiftet adresse og fået en ny medejer. I dag hedder værkstedet AutoMester Sdr. Omme og drives af Peder Pedersen og den ligeså bilglade medejer, Andreas Hansen Carl, der tidligere har været i lære på værkstedet.
Nu er tiden igen inde til forandring, og AutoMester Sdr. Omme er blevet en del af AutoMester E+ blandt andet for at imødekomme en grønnere fremtid for autobranchen, behovet for digitalisering og det hastigt udviklende el- og hybridbilmarked.
“Vi glæder os over at vise kunderne, at vi er en del af AutoMester E+ og alle de grønne tiltag, vi tager derigennem. Der er ingen tvivl om, at det er denne vej, vi alle sammen skal. Autobranchen er i hastig udvikling, og det er afgørende for ethvert værksted, at de følger med udviklingen,” udtaler værkstedsejer Peder Pedersen, der har 45 års erfaring fra autobranchen.
Imødekommer den grønne omstilling
Siden 2006 har værkstedet på Vejlevej 9 i Sønder Omme været en del af AutoMester-kæden, der består af næsten 400 værksteder og omkring 1100 dedikerede mekanikere. At værkstedet fra den 1. januar er blevet en del af kædens E+ koncept tilføjer et ekstra lag til de fordele, der kommer med at have den solide værkstedskæde i ryggen. Det fortæller den 64-årige værkstedsejer og understreger, at livet som selvstændig ikke er en leg.
“Samtidig med at man skal drive en forretning, er der jo enormt meget at tage stilling til hele tiden, og der bliver kun mere i takt med udviklingen. Derfor er det en kæmpe hjælp, at vi kan benytte os af AutoMesters leverandører, kurser og uddannelser, netværk og markedsføring,” uddyber Peder Pedersen.
De to værkstedsejere og deres to ansatte har de seneste år oplevet en stigende efterspørgsel på service af el- og hybridbiler såvel som miljøvenlige tiltag blandt deres kunder, og glæder sig derfor over officielt at være med på den grønne omstilling.
“Vi oplever, at vores kunder er blevet meget mere miljøbevidste, og det hænder også at de spørger ind til vores håndtering af ting som olie og oliefiltre, “ fortæller han, og fortsætter: “Og så er det jo rart, at vi kan fortælle, at materialerne bliver håndteret korrekt og med hensyn til miljøet, takket være den aftale AutoMester E+ har indgået med ABAS Miljøservice, der f.eks. kommer og henter gamle bremser og filtre,” forklarer den 64-årige værkstedsejer og understreger, at de derudover er særligt begejstrede over at kunne tilbyde kunderne E+ ydelser som batteriforsikring og et års gratis vejhjælp ved service efter fabrikkens forskrifter.
Om AutoMester E+
Miljøet lider, og bilerne har en del af skylden. Mens bilproducenterne arbejder på højtryk for at udvikle nye og mere CO2-neutrale løsninger, vil AutoMester som Danmarks største værkstedskæde gerne gå forrest i at passe bedre på klimaet. Derfor lancerede AutoMester i 2019 konceptet under navnet AutoMester E+, der handler om at gøre hverdagen lettere for deres kunder og samtidig sikre grøn omstilling og servicering af fremtidens el- og hybridbiler.
Det grønne E står blandt andet for el- og hybridbiler, e-handel og energibevidsthed. Foruden service og reparation af el- og hybridbiler tilbyder AutoMester E+ blandt andet også online booking, service- og reparationsaftaler, E+ vejhjælp, vejledning omkring grønnere kørsel og meget mere.
Nøgleord
Kontakter
Lena Britt Pedersen
Marketing Manager
lena.pedersen@automester.dk
63418988
Billeder
Om Automester
AutoMester er Danmarks største værkstedskæde med næsten 400 værksteder. Den prisvindende kæde investerer i grønnere tiltag og nye teknologier, mens de tilbyder service og reparation af alle slags biler - uanset mærke, model og årgang. Fordi det skal være enkelt at være bilejer.
Følg pressemeddelelser fra AutoMester Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra AutoMester Danmark
Ny AutoMester vil ændre synet på bilbranchen13.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Mange danskere har fordomme om mekanikere - og Jonas Andersen giver dem ret. Han har selv set værksteder, hvor det handler mere om samlebånd og profit end kunderne. Netop derfor er filosofien i hans værksted helt anderledes. “Jeg forsøger altid at gøre noget ekstra”
Første AutoMester-hold gennemfører svendeprøven i Skjern9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Der er rift om fremtidens mekanikere, der skal kunne håndtere hele bilparken og kundernes bekymringer. I tæt samarbejde med værkstedsindehaverne er et nyt hold klar, fortæller uddannelseschef
Pers Auto bliver en del af Autocentrum Rudkøbing8.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Jesper Ejlersen har overtaget værkstedet på Mjølbyvej. Det bliver markeret med åbent hus d. 10. oktober, hvor kunder inviteres forbi det nyistandsatte værksted, der er bygget på fællesskab
Uldum Auto lytter til byen: Sætter strøm til værkstedet30.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
39-årige Claus Lauritzen har altid været klar over, at han skulle lave biler som sin onkel. Men at bilerne skulle køre på el, havde han ikke forestillet sig, da drømmen først spirede. Nu bliver hans værksted en del af AutoMester E+ og dermed også bedre rustet til at håndtere kundernes el- og hybridbiler
Claus’ værksted brændte - nu er han tilbage30.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
KP Biler brændte ned for to år siden. Siden da har Claus Pedersen drevet forretningen videre hos en god kollega. Nu er han tilbage på hjemmebane i et nyt og miljørigtigt værksted. “Det kunne kun lade sig gøre, fordi alle kunder fulgte med”
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

