AutoMester Ishøj er blevet en del af AutoMester E+

Siden 2008 har Jimmy Baltzersens værksted på Industrigrenen 2 i Ishøj været en del af landets største værkstedskæde, AutoMester. At værkstedet per 1. januar 2024 har opgraderet til AutoMester E+ medfører bl.a., at værkstedet fremover også servicerer el- og hybridbiler og har større fokus på digitalisering og grønne initiativer.
Flere og flere danskere skifter benzin- og dieselbilerne ud med el- og hybridbiler. Sammenligner man salget af elbiler i juli sidste år med samme tidspunkt i 2022, ser man en stigning på hele 81%, da der i 2023 kørte 187.800 elbiler rundt på de danske veje. Interessen er stigende, udviklingen går stærkt og fremtidsforskere peger på, at hver anden dansker vil eje eller leje en el- eller hybridbil i 2030.
Denne udvikling er langt fra gået Jimmy Baltzersens næse forbi. Med sine 35 års erfaring i autobranchen og de sidste 25 år som selvstændig er det klart for den 52-årige værkstedsejer, at man må tænke i de mere bæredygtige baner for at holde sig relevant, ligesom man må lade kunderne diktere retningen.
“I mit værksted har vi gennem de seneste år oplevet en stigende efterspørgsel på servicering af el- og hybridbiler og på mere bæredygtige tiltag. Det er selvfølgelig en efterspørgsel, vi vil imødekomme med alt, hvad vi har,” fortæller Jimmy Baltzersen og fortsætter: “Derfor er vi rigtig glade for at være en del af AutoMester E+ konceptet og alle de grønne tiltag, det indebærer. Det er jo den vej, vi alle skal. Enten er man under udvikling, ellers er man under afvikling.”
For Jimmy Baltzersen er det særligt vigtigt at gå forrest om en mere CO2-venlig branche, ikke blot for at fremtidssikre værkstedet til sin 18-årige søn Marcus Baltzersen en dag skal overtage det, men også for at yde den bedst mulige service til de mange trofaste kunder fra lokalområdet.
“Vi har altid kørt med mottoet, at hvis det kan gøres bedre, så har vi ikke gjort det godt nok. Det betyder, at vi skal gøre vores ypperste for at hjælpe hver enkelt kunde på bedst mulig vis, og det gælder selvfølgelig også kunder med el-og hybridbiler” udtaler den 52-årige værkstedsejer.
Glæder sig over grønne tiltag
Siden værkstedets spæde start i 2008 har det været en del af AutoMester-kæden, der består af næsten 400 værksteder og omkring 1100 dedikerede mekanikere. At værkstedet fra den 1. januar er blevet en del af kædens E+ koncept tilføjer et ekstra
lag til de fordele, de har værdsat de sidste 16 år:
“Da jeg startede værkstedet, havde jeg blot én mekaniker ansat. Nu har jeg to mekanikere og to lærlinge, men vi er stadig et forholdsvist lille og lokalt værksted. Derfor er det guld værd at være en del af et stærkt og tillidsvækkende brand som AutoMester. Det har medført mange fordele, ikke mindst en stor hjælp med markedsføring og det store sparringsnetværk.”
“Udviklingen i autobranchen går jo rivende hurtig, og her er det enormt behjælpeligt, at vi får adgang til den aktuelle faglige viden på de kurser, vi løbende får tilbudt gennem AutoMester E+,” fortæller værkstedsejeren.
Udover de løbende kurser i el- og hybridbiler glæder Jimmy Baltzersen og hans ansatte sig særligt over at kunne tilbyde deres kunder E+ Vejhjælp, yderligere digitalisering, vejledning om grønnere kørsel og serviceaftaler.
Om AutoMester E+
Miljøet lider, og bilerne har en del af skylden. Mens bilproducenterne arbejder på højtryk for at udvikle nye og mere CO2-neutrale løsninger, vil AutoMester som Danmarks største værkstedskæde gerne gå forrest i at passe bedre på klimaet. Derfor lancerede AutoMester i 2019 konceptet under navnet AutoMester E+, der handler om at gøre hverdagen lettere for deres kunder og samtidig sikre grøn omstilling og servicering af fremtidens el- og hybridbiler.
Det grønne E står blandt andet for el- og hybridbiler, e-handel og energibevidsthed. Foruden service og reparation af el- og hybridbiler tilbyder AutoMester E+ blandt andet også online booking, service- og reparationsaftaler, E+ vejhjælp, vejledning omkring grønnere kørsel og meget mere.
Nøgleord
Kontakter
Lena Britt Pedersen
Marketing Manager
 lena.pedersen@automester.dk
63418988
Billeder
Om Automester
AutoMester er Danmarks største værkstedskæde med næsten 400 værksteder. Den prisvindende kæde investerer i grønnere tiltag og nye teknologier, mens de tilbyder service og reparation af alle slags biler - uanset mærke, model og årgang. Fordi det skal være enkelt at være bilejer.
Følg pressemeddelelser fra AutoMester Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra AutoMester Danmark
Ny AutoMester vil ændre synet på bilbranchen13.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Mange danskere har fordomme om mekanikere - og Jonas Andersen giver dem ret. Han har selv set værksteder, hvor det handler mere om samlebånd og profit end kunderne. Netop derfor er filosofien i hans værksted helt anderledes. “Jeg forsøger altid at gøre noget ekstra”
Første AutoMester-hold gennemfører svendeprøven i Skjern9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Der er rift om fremtidens mekanikere, der skal kunne håndtere hele bilparken og kundernes bekymringer. I tæt samarbejde med værkstedsindehaverne er et nyt hold klar, fortæller uddannelseschef
Pers Auto bliver en del af Autocentrum Rudkøbing8.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Jesper Ejlersen har overtaget værkstedet på Mjølbyvej. Det bliver markeret med åbent hus d. 10. oktober, hvor kunder inviteres forbi det nyistandsatte værksted, der er bygget på fællesskab
Uldum Auto lytter til byen: Sætter strøm til værkstedet30.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
39-årige Claus Lauritzen har altid været klar over, at han skulle lave biler som sin onkel. Men at bilerne skulle køre på el, havde han ikke forestillet sig, da drømmen først spirede. Nu bliver hans værksted en del af AutoMester E+ og dermed også bedre rustet til at håndtere kundernes el- og hybridbiler
Claus’ værksted brændte - nu er han tilbage30.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
KP Biler brændte ned for to år siden. Siden da har Claus Pedersen drevet forretningen videre hos en god kollega. Nu er han tilbage på hjemmebane i et nyt og miljørigtigt værksted. “Det kunne kun lade sig gøre, fordi alle kunder fulgte med”
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
