T.M. Autoteknik startede året med at opgradere til AutoMester E+

Thomas Mosebo glæder sig over at hans værksted T.M. Autoteknik nu er en del af AutoMester E+

På Hvidovregade 28 ligger T.M. Autoteknik, der for blot to år siden blev en del af landets største værkstedskæde, AutoMester. At værkstedet per 1. januar 2024 er opgraderet til AutoMester E+, betyder bl.a., at værkstedet går den grønne omstilling i møde og også favner el-og hybridbiler.

I godt og vel fjorten år har T.M. Autoteknik været solidt placeret på Hvidovregade 28 med Thomas Mosebo ved roret. I 2022 blev værkstedet en del af AutoMester, og nu, to år senere, er det igen tid til forandring. Fra den 1. januar 2024 kunne T.M. Autoteknik nemlig kalde sig Automester E+.

Flere og flere danskere skifter benzin- og dieselbilerne ud med el- og hybridbiler. Sammenligner man salget af elbiler i juli sidste år med samme tidspunkt i 2022, ser man en stigning på hele 81%. Interessen er stigende, udviklingen går stærkt og fremtidsforskere peger på, at hver anden dansker enten vil leje eller eje en el- eller hybridbil i 2030.

Derfor er det også vigtigt for Thomas Mosebo, at hans værksted, T.M. Autoteknik, kan tilbyde den rette service og vejledning til Hvidovre og omegns stigende andel af kunder med el- og hybridbiler. Næsten lige så vigtigt er det dog at gøre kundekredsen opmærksom på dette:

“Det er altid vigtigt at rette sig efter kundernes efterspørgsel, hvis man også vil være relevant i fremtiden. Vi har haft flere og flere efterspørgsler på service af elbiler og vejledning om mere bæredygtig kørsel, særligt fra de yngre generationer. Det skal vi selvfølgelig imødekomme, men vi skal også vise klart og tydeligt, at vi imødekommer det. Derfor er vi glade for at kunne sende et klart signal om dette, med vores nye AutoMester E+ skilt,” fortæller Thomas Mosebo, der har været værkstedsejer siden 1989.

Speederen i bund på den grønne omstilling

Siden 2022 har T.M. Autoteknik været en del af AutoMester-kæden, der omfatter næsten 400 værksteder og over 1100 dedikerede mekanikere. Fra og med den 1. januar 2024 har værkstedet officielt tilsluttet sig AutoMesters innovative E+ koncept. Det er en forandring, der må siges at åbne nye døre og muligheder, i og med at værkstedet nu kan tilbyde en bred vifte af E+ services, herunder servicering og reparation af el- og hybridbiler, E+ Vejhjælp, ekspertvejledning om grønnere kørsel og meget mere.

“Selvom jeg havde et utroligt godt indtryk af AutoMester før vi blev en del af kæden, er jeg kun blevet imponeret over den gennemtrængende positive effekt, det har haft på mit værksted – lige fra den interne kultur til bundlinjen, og alt derimellem. Derfor har det heller ikke været en svær beslutning at stige om bord på deres E+ koncept,” fortæller Thomas Mosebo.

Ifølge værkstedsejeren er det særligt efteruddannelserne indenfor el-og hybridbiler samt vejledning indenfor mere bæredygtig kørsel, der vækker begejstring blandt hans fire medarbejdere og ham selv: “Der er ingen tvivl om, at det store fokus på efteruddannelse i AutoMester E+ er med til at sikre vores ståsted i fremtiden. Det er jo både vigtigt, at vi i værkstedet ved så meget som muligt om de biler, vi reparerer, ligesom det er vigtigt at kunne videreformidle kyndigt, når kunderne spørger ind til f.eks. mere bæredygtig kørsel.”

Den 16. april afholder værkstedet desuden et foredrag for kvinder i samarbejde med Hvidovre kommune. Foredraget, der hedder Kvinde Kend din Elbil, vil kaste lys på relevante emner vedrørende elbiler og imødekomme alle de spørgsmål, der måtte være til elbiler. Bliver det en succes, håber den 60-årige værkstedsejer at udvide konceptet.

Om AutoMester E+

Miljøet lider, og bilerne har en del af skylden. Mens bilproducenterne arbejder på højtryk for at udvikle nye og mere CO2-neutrale løsninger, vil AutoMester som Danmarks største værkstedskæde gerne gå forrest i at passe bedre på klimaet. Derfor lancerede AutoMester i 2019 konceptet under navnet AutoMester E+, der handler om at gøre hverdagen lettere for deres kunder og samtidig holde fokus på grøn omstilling og servicering af fremtidens el- og hybridbiler.

Det grønne E står blandt andet for el- og hybridbiler, e-handel og energibevidsthed. Foruden service og reparation af el- og hybridbiler tilbyder AutoMester E+ blandt andet også online booking, service- og reparationsaftaler, E+ vejhjælp, vejledning omkring grønnere kørsel og meget mere.