Lidl Danmark er ny hovedpartner på Madens Folkemøde
Når Madens Folkemøde slår dørene op 31. maj - 1. juni 2024, er det med en ny hovedpartner ved bordet. Lidl Danmark og Madens Folkemøde har indgået et partnerskab, som blandt andet betyder, at der i 2024 er særligt fokus på relationen mellem sundhed og mad, at Lidl Danmark bakker op om Ungdommens Madmøde, og at Madens Folkemøde får besøg af Lidl Danmarks danske producenter fra En Bid af Danmark.

I 2024 er det femte gang, at Madens Folkemøde byder madglade fagfolk, foodies og familier velkommen på Engestofte Gods på Lolland-Falster. Gennem to dage præsenteres mad-debatter, samtaler, madhåndværk, spiseoplevelser, madmarked og andre inspirerende madevents. Alt sammen med fokus på, hvordan vi udvikler Danmark som madland.
Madens Folkemøde har fra begyndelsen været støttet af stærke lokale partnere som de to kommuner, regionen og den lokale erhvervsorganisation. Men også kommercielle partnere har gennem tiden sat sig ved bordet, og nu indtager Lidl Danmark altså en vigtig plads.
”Vi kunne slet ikke lave Madens Folkemøde, hvis ikke en række virksomheder og organisationer valgte at støtte os med økonomi og indhold. Fra Landbrug & Fødevarer og DI Fødevarer til REFA og De Samvirkende Købmænd. Derfor glæder vi os over at få Lidl Danmark, som er en af de nyere spillere i det danske madlandskab, med ved bordet”, siger Stine Lolk, direktør i Madens Folkemøde.
”Vi har fulgt med i, hvordan Lidl Danmark gennem de senere år har udviklet samarbejdet med danske producenter samt taget fat på danskernes madvaner og sundhed. Fra udfasningen af tobak, som den første danske dagligvarekæde, til det nye bælgfrugtpartnerskab og kampagner for at få danskerne til at spise mere frugt og grønt. Også opbakningen til de små danske leverandører i En Bid af Danmark er en vigtig indsats. I det hele taget synes vi, at Lidl Danmark er en inspirerende partner, og vi glæder os til samarbejdet”, udtaler Stine Lolk, direktør i Madens Folkemøde.
Claus Krogh, kommunikations- og CSR-chef i Lidl Danmark tilføjer:
”Vi besøgte folkemødet i 2023 og besluttede os faktisk allerede der for, at vi gerne ville være en del af arrangementet. Så da vi hørte om sundhedsagendaen, var der ingen tvivl om, at vi skulle være med, da den matcher perfekt med mange af vores initiativer. Og samarbejdet med organisationen bag Madens Folkemøde har været gennemsyret af en stor velvilje og lyst til at skabe noget unikt. Vi glæder os meget til at være til stede og møde de mange tusinde gæster”, siger Claus Krogh, CSR- og kommunikationschef i Lidl Danmark.
Partnerskabet betyder blandt andet, at gæsterne på Madens Folkemøde kan møde ni kvalitetsproducenter fra En Bid af Danmark. I år deltager Skærtoft Mølle, Hede Kaffe, Skarø Is, Højer Pølser og Thisted Bryghus.
Derudover bidrager Lidl Danmark med råvarer til det nye tiltag Ungdommens Madmøde, hvor 500 danske skolebørn og nordiske unge deltager i Danmarks største madskole. Det foregår torsdag 30. maj 2024.
Sidst men ikke mindst betyder partnerskabet, at Madens Folkemøde skal udvikle et sceneprogram, der sætter fokus på mad og sundhed, så gæsterne kan blive klogere på sit eget velbefindende og betydningen af den mad, vi spiser.
Pressefoto
Madens Folkemøde: www.skyfish.com/p/food/madensfolkemode
Nøgleord
Kontakter
Stine LolkFolkemødedirektør
Tlf:53 88 28 03stine@thefoodproject.dkClaus KroghCSR- og kommunikationschef - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkThomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl fejrer 20 år i Danmark og åbner pop up-butik på Kærligheden til Smukfest4.7.2025 06:04:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl åbner en spritny pop up-butik midt i et af festivalens hjerter, nemlig campingområdet Kærligheden. Aftalen med Smukfest skal være med til at fejre Lidl 20-års jubilæum i Danmark. Med i aftalen er også, at Lidl sender fire frugtstande ind på festivalpladsen, så gæsterne kan få sunde snacks mellem koncerterne.
Vigtig kundeinformation vedr. Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør1.7.2025 15:47:19 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder af forsigtighedsprincip: Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør, da det pga. indtagelse med sugerør ikke er synligt, om produktet kan være ramt af råd, også selvom nøddens skal er intakt.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum