Lidl Danmark er ny hovedpartner på Madens Folkemøde
Når Madens Folkemøde slår dørene op 31. maj - 1. juni 2024, er det med en ny hovedpartner ved bordet. Lidl Danmark og Madens Folkemøde har indgået et partnerskab, som blandt andet betyder, at der i 2024 er særligt fokus på relationen mellem sundhed og mad, at Lidl Danmark bakker op om Ungdommens Madmøde, og at Madens Folkemøde får besøg af Lidl Danmarks danske producenter fra En Bid af Danmark.
I 2024 er det femte gang, at Madens Folkemøde byder madglade fagfolk, foodies og familier velkommen på Engestofte Gods på Lolland-Falster. Gennem to dage præsenteres mad-debatter, samtaler, madhåndværk, spiseoplevelser, madmarked og andre inspirerende madevents. Alt sammen med fokus på, hvordan vi udvikler Danmark som madland.
Madens Folkemøde har fra begyndelsen været støttet af stærke lokale partnere som de to kommuner, regionen og den lokale erhvervsorganisation. Men også kommercielle partnere har gennem tiden sat sig ved bordet, og nu indtager Lidl Danmark altså en vigtig plads.
”Vi kunne slet ikke lave Madens Folkemøde, hvis ikke en række virksomheder og organisationer valgte at støtte os med økonomi og indhold. Fra Landbrug & Fødevarer og DI Fødevarer til REFA og De Samvirkende Købmænd. Derfor glæder vi os over at få Lidl Danmark, som er en af de nyere spillere i det danske madlandskab, med ved bordet”, siger Stine Lolk, direktør i Madens Folkemøde.
”Vi har fulgt med i, hvordan Lidl Danmark gennem de senere år har udviklet samarbejdet med danske producenter samt taget fat på danskernes madvaner og sundhed. Fra udfasningen af tobak, som den første danske dagligvarekæde, til det nye bælgfrugtpartnerskab og kampagner for at få danskerne til at spise mere frugt og grønt. Også opbakningen til de små danske leverandører i En Bid af Danmark er en vigtig indsats. I det hele taget synes vi, at Lidl Danmark er en inspirerende partner, og vi glæder os til samarbejdet”, udtaler Stine Lolk, direktør i Madens Folkemøde.
Claus Krogh, kommunikations- og CSR-chef i Lidl Danmark tilføjer:
”Vi besøgte folkemødet i 2023 og besluttede os faktisk allerede der for, at vi gerne ville være en del af arrangementet. Så da vi hørte om sundhedsagendaen, var der ingen tvivl om, at vi skulle være med, da den matcher perfekt med mange af vores initiativer. Og samarbejdet med organisationen bag Madens Folkemøde har været gennemsyret af en stor velvilje og lyst til at skabe noget unikt. Vi glæder os meget til at være til stede og møde de mange tusinde gæster”, siger Claus Krogh, CSR- og kommunikationschef i Lidl Danmark.
Partnerskabet betyder blandt andet, at gæsterne på Madens Folkemøde kan møde ni kvalitetsproducenter fra En Bid af Danmark. I år deltager Skærtoft Mølle, Hede Kaffe, Skarø Is, Højer Pølser og Thisted Bryghus.
Derudover bidrager Lidl Danmark med råvarer til det nye tiltag Ungdommens Madmøde, hvor 500 danske skolebørn og nordiske unge deltager i Danmarks største madskole. Det foregår torsdag 30. maj 2024.
Sidst men ikke mindst betyder partnerskabet, at Madens Folkemøde skal udvikle et sceneprogram, der sætter fokus på mad og sundhed, så gæsterne kan blive klogere på sit eget velbefindende og betydningen af den mad, vi spiser.
Pressefoto
Madens Folkemøde: www.skyfish.com/p/food/madensfolkemode
Nøgleord
Kontakter
Stine LolkFolkemødedirektør
Tlf:53 88 28 03stine@thefoodproject.dkClaus KroghCSR- og kommunikationschef - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkThomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl Danmark får ny CEO31.1.2025 16:00:00 CET | Pressemeddelelse
Georgios Tokatlis skal fremover stå i spidsen for Lidl Danmark, hvor han skal fortsætte og sikre den strategiske udvikling og kædens ekspansion i Danmark. Han overtager for Jens Stratmann, der stopper efter over 20 år i dagligvarekæden.
Vigtig kundeinformation vedr. 'Kania tomatketchup light 500 ml.'28.1.2025 14:43:20 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder 'Kania tomatketchup light, 500 ml.' Bedst før-dato: d. 14.09.2025, da der er risiko for gæring i produktet.
Lidl indgår samarbejde med WWF og styrker sit engagement yderligere i at fremme bevidst ernæring27.1.2025 15:15:37 CET | Pressemeddelelse
I flere år har Lidl taget ansvar for at fremme bevidst ernæring. Helt konkret vil dagligvarekæden inden udgangen af 2030 øge sit salg af plantebaserede fødevarer, såsom fuldkorn, frugt og grønt samt plantebaserede proteinkilder med 20 % - sammenlignet med 2023 og generelt tilpasse sit produktsortiment til Planetary Health Diet (PHD) inden 2050. For at styrke sit engagement i dagsordenen yderligere har Lidl indgået et internationalt partnerskab med WWF.
For andet år i træk modtager Lidl Danmark ‘Top Employer‘-prisen for sit attraktive arbejdsmiljø17.1.2025 09:15:00 CET | Pressemeddelelse
Den uafhængige certificeringsorganisation Top Employers Institute certificerer hvert år verdens bedste arbejdsgivere og har i 2025 udnævnt Lidl Danmark til ‘Top Employer’ - for andet år i træk.
Lidl bakker op om Lægeforeningens nye forslag til udfasning af nikotin og tobak10.1.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Lidl har allerede taget markante skridt mod udfasning af tobak og nikotin i kædens butikker og vil inden udgangen af 2028 stoppe salget helt. Derfor er Lidl meget positive over for Lægeforeningens nye forslag, der blandt andet fokuserer på at begrænse tilgængeligheden af tobak og nikotin. Men dagligvarebutikkerne skal ikke være en del af et nyt licenssystem for salg af tobak og nikotin.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum