Fire syd- og vestjyske ildsjæle og grupper modtager priser på i alt 50.000 kr.

Andelskassen hylder Ole Witte Madsen, Fællesudvalget i Jernved/Jernvedlund - Legepladsudvalget, Blåvandshuk Musikfestival og Team Esbjergs Serviceteam og tildeler dem Andelskasseprisen 2024 og tre ”Sammen kan vi mere-priser 2024” i aktionærkreds Syd- og Vestjylland. Med priserne følger i alt 50.000 kr.

Samlet billede af alle prismodtagere i aktionærkreds Syd- og Vestjylland

På Andelskassens aktionærmøde 14. marts 2024 i Helle Hallen uddelte Andelskassen traditionen tro Andelskasseprisen og tre ”Sammen kan vi mere-priser” i aktionærkreds Syd- og Vestjylland. Priserne går til små og store initiativer, der skaber glæde, udvikling og sammenhold, og som gør en forskel i lokalsamfundet.

Ole Witte Madsen gør en stor frivillig indsats for lokalsamfundet, og i indstillingen står der blandt andet:

”Ole gør et stort arbejde for at styrke fællesskabet i Vilslev og Jedsted og har taget en række forskellige initiativer. For blot at nævne nogle få: Brætspilscafe for skolebørn, legestue i konfirmandstuen for de mindste børn i, initiativtager og ansvarlig for Sognebladet Vilje, koordinering af foreningskalender i Vilslev og Jedsted, etablering af Knud Langs Mindelund, og sidst men ikke mindst tovholder for, at der bliver bygget en legeplads på sportspladsen ved Åhuset i Kongeådal. Ole går bare i gang uden, at man beder ham om det.”

Ole modtog Andelskasseprisen 2024 og 5.000 kroner samt en kurv med velsmagende specialiteter.

Den første Sammen kan vi mere-pris gik til Fællesudvalget i Jernved/Jernvedlund – Legepladsudvalget, og indstillingen lyder det blandt andet:

”Legepladsudvalget, som er et underudvalg af Fællesudvalget i Jernved/Jernvedlund, har igennem årene bevist, at man på trods af butiksnedlukninger og nedlæggelse af den lokale skole kan skabe liv og fællesskab ved hjælp af sammenhold, engagement og frivillighed. Det har bl.a. resulteret i etableringen af en flot og stor lege - og aktivitetsplads med redskaber, naturelementer, bålhytte og shelters. Efter mange års aktiv brug er der brug for en række opgraderinger af legeredskaber, herunder et ønske fra børnefamilierne om et nyt gyngestativ og en girafgynge.”

Legepladsudvalget modtog ”Sammen kan vi mere-prisen 2024” og 15.000 kr.

Den næste modtager af Sammen kan vi mere-prisen Blåvandshuk Musikfestival, og i indstillingen er der bl.a. lagt vægt på:

”En lille gruppe bag Team Vest Håndbold og Boldklubben Vestkysten fik idéen om en musikfestival i Oksbøl. Arbejdet gik i gang og diverse myndigheder blev kontaktet, der blev forhandlet med forskellige musiknavne og kontrakter blev underskrevet, ansøgninger og tegninger blev indsendt til og godkendt af det offentlige. Billetsalget gik forrygende, og der blev meldt udsolgt, så glæden var stor. En uge blev der brugt på opbygning af festivalpladsen, og her var en endnu større gruppe frivillige kræfter i sving. På selve dagen gik alt efter planen og stemningen var høj - både blandt kunstnerne, publikum og arbejdsgruppen. De "tunge" dage fulgte efter, hvor festivalpladsen igen skulle ryddes, men efter et par dage var stadion igen klar til fodbold.”

Frivillige bag Blåvandshuk Musikfestival modtog også en Sammen kan vi mere-pris 2024 og 15.000 kr.

De sidste modtagere af Sammen kan vi mere-prisen 2024 og 15.000 kr. er Team Esbjergs Serviceteam.

Noget af det, der er fremhævet i indstillingen for serviceteamet, er blandt andet:

”Serviceteamet består af ca. 70 pensionister, som på skift yder en stor indsats, så tilskuerne får en god oplevelse. Deres indsats overstiger langt, hvad der er forventeligt.”

Udover prisuddelinger på i alt 50.000 kr. til prismodtagere i aktionærkreds Syd- og Vestjylland var der god mad, valg af aktionærråd og et foredrag ved livsstilsekspert Anne Glad på programmet. Og så naturligvis et oprids af det forgangne år i banken. Her fortalte administrerende direktør, Jan Pedersen, blandt andet om, at Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – i februar præsenterede et årsregnskab for 2023, der viste et historisk resultat før skat på 303,8 millioner kroner.

Mødet var for aktionærer i aktionærkreds Syd- og Vestjylland, og var det sidste af fire aktionærmøder, som Andelskassen afholder i marts. Der deltog omkring 600 aktionærer til mødet.

Fakta:

Andelskassen uddeler hvert år Sammen kan vi mere-priserne og Andelskasseprisen til personer, grupper, virksomheder eller foreninger, der gør en forskel i deres lokalsamfund. Priserne uddeles i bankens aktionærkredse og består af fire priser til en samlet værdi af 50.000 kr. pr. aktionærkreds.

Andelskasseprisen er en særlig anerkendelse til en person eller et par, som har gjort en særlig indsats for et af aktionærkredsens lokalområder inden for det sociale, erhvervsmæssige eller kulturelle/sportslige områder. Her uddeler Andelskassen et beløb på 5.000 kr.

”Sammen kan vi mere-priserne” består af tre priser på hver 15.000 kr. Disse priser en særlig anerkendelse til tre foreninger, grupper eller lignende, der i det forløbne år har gjort en særlig indsats for et af aktionærkredsenes lokalområder inden for det sociale, erhvervsmæssige eller kulturelle/sportslige område.

Prismodtager Ole Witte Madsen sammen med Asger Pedersen (th) aktionærrådsformand i aktionærkreds Syd- og Vestjylland
Download
Prismodtagere fra Blåvandshuk Musikfestival sammen med Asger Pedersen (th) aktionærrådsformand i aktionærkreds Syd- og Vestjylland
Download
Prismodtagere fra Fællesudvalget i Jernved/Jernvedlund – Legepladsudvalget sammen med Asger Pedersen (th) aktionærrådsformand i aktionærkreds Syd- og Vestjylland
Download
Prismodtagere fra Team Esbjergs Serviceteam sammen med Asger Pedersen (th) aktionærrådsformand i aktionærkreds Syd- og Vestjylland
Download

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj og 18 afdelinger rundt i landet. I hele organisationen tager vi afsæt i, at vi tror på, at alle har brug for gode relationer. Det er det, der får os til at sige højt, at vi er mere end bare en bank. Vi er mennesker, der interesserer os for andre mennesker. Det præger vores rådgivning af både privat- og erhvervskunder.