Nicklas Bendtner bliver fodboldekspert på TV 2

Nicklas Bendtner bliver fodboldekspert på herrelandsholdets to testkampe mod Schweiz og Færøerne forud for EM. Begge kampe kan opleves på TV 2 og TV 2 Play, hvor den tidligere landsholdsangriber gør David Nielsen og Mads Junker selskab i ekspertpanelet.

Når TV 2 og TV 2 Play viser Danmarks to EM-testkampe mod henholdsvis Schweiz i Parken lørdag 23. marts og Færøerne på Brøndby Stadion tirsdag 26. marts, får vært Camilla Martin selskab af en ny ekspert i sit panel i skikkelse af Nicklas Bendtner, som i sin tid scorede 30 mål i 81 landskampe for Danmark.

- Nicklas Bendtner ved, hvad det vil sige at trække i rødt og hvidt og spille for Danmark. Udover hans store erfaring fra landsholdet, har han desuden bevist i podcasten 'Stolpe ind', at han er en god formidler med lovende fodboldanalytiske evner. Derfor har vi lavet aftale med Nicklas om, at han bliver en del af et spændende trekløver med David Nielsen og Mads Junker i de kommende to landskampe. Vi tror på, det bliver både fodboldfagligt interessant, med skarpe holdninger, analyse og god underholdende dynamik i studiet, siger Kristian Hyldgaard, TV 2 Sports indholdschef.

Kamp om pladserne i EM-truppen

36-årige Nicklas Bendtner spillede sin sidste landskamp mod Chile i foråret 2018 og indstillede sin aktive fodboldkarriere i sommeren 2021 efter næsten 300 kampe i flere europæiske klubber.

- Jeg er glad for aftalen med TV 2 i de to opgør, hvor kampen om pladserne i EM-truppen for alvor spidser til. Det bliver spændende at se, hvor mange ting og hvilke spillere, som landstræner Kasper Hjulmand vil prøve af. Jeg glæder mig til at kunne bidrage med mit perspektiv og bruge min erfaring og indsigt i godt samspil med David Nielsen, Mads Junker og Camilla Martin, siger Nicklas Bendtner.

Nicklas Bendtner spillede det meste af sin karriere i Arsenal, hvor han undervejs også var udlejet til Birmingham, Sunderland og Juventus, inden han sluttede karrieren af med ophold i Nottingham Forest, Rosenborg og til sidst FC København.

Fire testkampe forud for EM

TV 2s faste landsholdsmakkerpar, Thomas Kristensen og Morten Bruun, kommenterer EM-testkampene mod Schweiz og Færøerne lørdag 23. marts og tirsdag 26. marts, som er de første af i alt fire testkampe forud for EM.

Kort før slutrunden venter to testkampe mod Sverige onsdag 5. juni i Parken og lørdag 8. juni mod Norge på Brøndby Stadion.

Landstræner Kasper Hjulmand skal senest 7. juni have sat navn på, hvilke 23 spillere han tager med til slutrunden, som indledes 14. juni med et opgør mellem værterne fra Tyskland og Skotland. Danmark er kommet i EM-gruppe med Slovenien, England og Serbien. Slutrunden kan opleves på TV 2, TV 2 Sport, TV 2 Sport X og TV 2 Play.

Jacob PanumPR-konsulent

Nyheder, sport og dokumentar

japa@tv2.dk

Nicklas Bendtner bliver fodboldekspert på TV 2 i forbindelse med herrelandsholdets to testkampe mod Schweiz og Færøerne forud for EM. (Foto: Liselotte Sabroe/Scanpix/TV 2)