Sponsorstøtte bidrager til at skabe Danmarks største ungdomskor

KFUM og KFUK i Danmark har gennem sin sponsoraftale med energiselskabet OK fået udbetalt over 40.000 sponsorkroner. OK's kunder har sparet pengene op til foreningen ved at tanke på deres OK-kort eller app

Gennem sin sponsoraftale med OK modtager KFUM og KFUK i Danmark en sponsorcheck, der lyder på hele 40.123,46 kroner.

Man kan støtte KFUM og KFUK i Danmark ved at tanke hos OK. Det er nemlig OK, der udbetaler pengene til foreningen.

KFUM og KFUK i Danmark bruger bl.a. sponsorkronerne til at starte nye lokale aktiviteter som Fællesklang, Danmarks største ungdomskor, der i dag tæller mere end 700 korsangere. I Fællesklang er der fokus på frirummet og fællesskabet med plads til at fejle og være sig selv.

“Fællesklang betyder for mig. Jeg ved, at jeg er elsket, accepteret og ok. Godt er godt nok. Og hvis jeg ikke kan huske min stemme eller synger forkert et sted, så drukner det i resten af koret. Så jeg kan være et menneske med fejl og udfordringer – helt uperfekt perfekt – når jeg er med i Fællesklang, ” siger Bjørk Søholt, der er med i Fællesklang Odense.

Ud over aktiviteterne i koret er sponsorkronerne også med til at støtte KFUM og KFUK’s forskellige uddannelseskurser, heriblandt lederkurset Move, der foregår hen over et halvt år med cirka tre kursusgange

Dobbelt støtte med OK-app

OK's kunder har sparet pengene op til KFUM og KFUK i Danmark ved at tanke på deres OK-kort. Vælger kunderne at knytte OK-kortet til sponsoraftalen, støtter de nemlig kvit og frit for hver liter brændstof, der tankes på kortet.

Sponsoraftalen betyder, at klubber og foreninger kan få fem øre for hver liter, en bilist tanker hos OK. Derudover kan foreningerne få fem øre ekstra for den samme liter, hvis bilisten køber el hos OK.

Støtten fra OK bliver endda endnu højere, hvis en bilist vælger at støtte en klub eller forening via OK's app. OK dobler nemlig støtten op til 10 øre per liter, hvis en bilist betaler med OK-appen.

Billedtekst:

KFUM og KFUK i Danmark er en ud af cirka 2.500 foreninger, der har en sponsoraftale med OK og dermed nyder godt af støtte fra OK. Foto: Christian Blom-Bloch

Fakta om OK og OK's sponsorstøtte:

• OK a.m.b.a. er et bredt funderet energiselskab for private og erhverv. På hylderne er alt fra brændstof og ladestandere til intelligent energiovervågning, grøn el og varmepumper.
  • OK er et dansk andelsselskab og ejet af cirka 11.300 kunder og forhandlere
  • OK støtter sammen med de lokale OK-forhandlere omkring 2.500 klubber og foreninger over hele landet.
  • Foruden sporten støtter OK bl.a. arbejdet i en række humanitære organisationer, herunder SOS Børnebyerne, Hospitalsklovnene, Kræftens Bekæmpelse mv.